Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Social |
Asignaturas |
Psicoxerontoloxía |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2017/18 | |||||||||||||
Asignatura | Psicoxerontoloxía | Código | 652G03024 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Retos psicosociais do envellecemento. A xubilación | 1.1. O envellecemento demográfico. 1.2. Consecuencias do envellecemento demográfico. 1.3. A xubilación. 1.4. A preparación para a xubilación. |
2. Funcionamento cognitivo nas persoas maiores. | 2.1. A explicación do envellecemento: o modelo da competencia vs. o modelo do declive. 2.2. Cambios bio-psico-sociais no envellecemento. 2.3. Os procesos cognitivos no envellecemento: A atención e a intelixencia. 2.4. Os procesos cognitivos no envellecemento: A memoria. 2.5. Factores sociais e afectivo-motivacionais na vellez. 2.6. Variables moduladoras do desenvolvemento cognitivo nas persoas maiores. 2.7. O envellecemento satisfactorio |
3. A dependencia | 3.1. Introdución. 3.2. Autonomía: Autonomía funcional e Autonomía persoal 3.3. Autodeterminación 3.3.1. A autodeterminación nas persoas con discapacidade ou dependencia 3.4. A Discapacidade 3.5. A Dependencia 3.5.1. Factores antecedentes da Dependencia 3.5.2. Avaliación da Dependencia 3.5.2.1. A Avaliación das competencias funcionais 3.5.2.2. A Dependencia e a súa valoración ao longo destes anos. 3.6. A Familia como condicionante sociodemográfico que afecta á Dependencia. |
4. A Demencia | 4.1. Introdución. 4.2. Caracterización da demencia. 4.3. Dimensións afectadas: 4.3.1. Déficits cognitivos. 4.3.2. Déficits sociais. 4.3.3. Déficits afectivo-motivacionais. 4.3.4. Trastornos de comportamento. 4.4. A Avaliación Psicolóxica da demencia 4.4.1. A avaliación psicolóxica das persoas maiores. 4.4.2. Avaliación psicolóxica da demencia. 4.4.2.1. Avaliación do funcionamento cognitivo 4.4.2.2. A avaliación da memoria |
5. Intervención psicolóxica nas persoas maiores con dependencia | 5.1. A Estimulación cognitiva 5.2. Características fundamentais dos programas de Estimulación Cognitiva 5.3. Estratexias e técnicas psicolóxicas utilizadas na Estimulación Cognitiva 5.3.1. Técnicas de apoio á aprendizaxe 5.3.2. Técnicas para favorecer a comunicación |
6. O coidado das persoas maiores con dependencia: O cuidador non profesional. | 6.1. Introdución. Por que prestamos axuda aos nosos familiares? 6.2. Características do coidador non profesional. 6.2.1. Diferencias no perfil dos coidadores 6.3. Que supón para a familia o coidado dunha persoa maior con dependencia ? 6.4. Que supón para o coidador principal o coidado dunha persoa maior con dependencia? 6.4.1. Sobrecarga do coidador principal 6.4.2. Consecuencias psicolóxicas e sociais da sobrecarga do coidador principal 6.5. Avaliación e Intervención psicolóxica no cuidador non profesional. |
|