Teaching GuideTerm Faculty of Communication Studies |
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual |
Subjects |
Structure of the Audiovisual Industry |
Sources of information |
Identifying Data | 2019/20 | |||||||||||||
Subject | Structure of the Audiovisual Industry | Code | 616531012 | |||||||||||
Study programme |
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Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Official Master's Degree | 1st four-month period |
First | Optional | 3 | ||||||||||
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Basic | |
CALVO HERRERA, C. (2003): La empresa de cine en España. Laberinto Comunicación. Madrid. COMSCORE (2019): Informe anual cine 2018. Comscore. HONTHANER, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press. London. LINARES, R. y FERNÁNDEZ MANZANO, E.P. (Ed.) (2019): Principios básicos de la producción cinematográfica. OMM Editorial. Madrid. 4ª edición. MOLLÁ FURIÓ, D. (2012): La producción cinematográfica. Las fases de creación de un largometraje. Editorial UOC. Barcelona. PARDO, A. (2014): Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. EUNSA. Navarra. PARDO, A. (2015): Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. EUNSA. Navarra. Versión digital. REISS, J. (2010): Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution in the Digital Era. SCB DISTRIBUITORS. VV.AA. (2019): Panorama Audiovisual Iberoamericano 2019. EGEDA. Madrid. |
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Complementary | |
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