Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía |
Asignaturas |
Orientación profesional |
Contidos |
Datos Identificativos | 2019/20 | |||||||||||||
Asignatura | Orientación profesional | Código | 652511217 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 4.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Tema 1. Delimitación conceptual e bases teóricas da orientación profesional. | 1.1. Procesos, persoas destinatarias e contextos de intervención. 1.2. Principios de intervención. 1.3. Os programas como estratexia de intervención: contidos dos programas de orientación profesional. |
Tema 2. A orientación para a transición do mundo educativo ao mundo laboral. | 2.1. A titoría e a orientación académica e profesional: necesidade, enfoques, niveis. 2.2. A orientación académica e profesional nas diferentes etapas educativas. 2.3. O consello orientador. 2.4. Exemplos de secuencias de sesións en programas de orientación académica e profesional. |
Tema 3. A orientación profesional con persoas desempregadas. | 3.1. Concepto de traballo e emprego: valor social e persoal. 3.2. Colectivos vulnerables: factores que dificultan o acceso ao emprego. 3.3. A empregabilidade. 3.4. Asesoramento e ferramentas para o emprego: canais, contactos, técnicas de presentación, o proceso de selección (probas, entrevista), organización do tempo. 3.5. Ferramentas de seguimento e avaliación. 3.6. Boas prácticas desenvolvidas no proceso de orientación con colectivos vulnerables. |
Tema 4. Os itinerarios personalizados de inserción como metodoloxía de intervención. | 4.1. A orientación como eixe condutor dos itinerarios de inserción. 4.2. O proceso de inserción: a entrevista, o diagnóstico, o obxectivo profesional e o proxecto profesional (competencias e cualificación profesional). 4.3. Como elaborar o proxecto persoal (ferramentas para mellorar o autocoñecemento, establecer o obxectivo profesional, elaborar o proxecto persoal). |
Tema 5. As TIC e a orientación profesional: ámbitos de utilización. | 5.1. Repercusión das TIC nos procesos orientadores. 5.2. Utilización das TIC nas accións de orientación educativa e profesional. 5.3. Aplicabilidade das TIC no ámbito orientador. 5.4. Novos roles dixitais dos profesionais da orientación profesional. |
Tema 6. A orientación profesional con enfoque de xénero: finalidades e pautas para a súa integración. | 6.1. O xénero na construcción da identidade profesional. 6.2. A influenza do xénero na toma de decisións académicas e profesionais. 6.3. Como contribuir a combater os estereotipos e prexuízos. 6.4. Análise de experiencias de orientación profesional que incorporan a perspectiva de xénero. |
|