Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
Grao en Educación Primaria |
Subjects |
Education in Mathematics I |
Sources of information |
|
|
|
Identifying Data | 2019/20 | |||||||||||||
Subject | Education in Mathematics I | Code | 652G02008 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 2nd four-month period |
First | Obligatory | 6 | ||||||||||
|
Basic |
(). . |
ALSINA, C. ‑ FORTUNY, J.M.(1994) "La matemática del consumidor" (Institut Català delConsum:Barcelona) ÁLVAREZ, A. (1995) "Uso de la calculadora en el aula"(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid) ÁLVAREZ, A. (1996) "Actividades matemáticascon materiales didácticos" (carpeta para la E.S.O.) (Narcea:Madrid) ANTÓN, J.L. y otros (1994) "Taller deMatemáticas" (carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid) BAROODY, A.J. (1988) "El pensamientomatemático de los niños" (Visor‑MEC:Madrid) CALLEJO, M.L. (1994) "Un club matemáticopara la diversidad" (Narcea:Madrid) CASTELNUOVO, E. (1990) "Didáctica de lamatemática moderna" (Trillas:Mexico) CASTRO, E. (ed.)(2001) "Didáctica de la Matemática en la Educación Primaria".(Síntesis: Madrid) CHAMORRO, Mª del CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las Matemáticas para Primaria .(Pearson: Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde de paseo ( Nivola: Madrid) CHEVALLARD, Yves - BOSCH, Marianna - GASCÖN, Josep(1997) "Estudiar Matemáticas. El eslabón perdido entre enseñanza yaprendizaje" (Horsori: Barcelona) COCKCROFT,W.H. (1985) "Las matemáticas sí cuentan" (M.E.C.: Madrid) COMAP ( 1999 ) Las matemáticas en la vida cotidiana ( Addison-Wesley:Madrid) CORBALÁN, F. (2002) "La matemática aplicada a la vidacotidiana" (Graó:Barcelona) DICKSON, L. ‑ BROWN, M. ‑ GIBSON, O. (1991) "Elaprendizaje de las matemáticas" (Labor / M.E.C.:Madrid) FISHER, R. -VINCE, A. (1990) "Investigando las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid) GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticasMatemáticas para convivir comprendiendo el mundo ( Graó:Barcelona) GIMÉNEZ, JOAQUIM; SANTOS, LEONOR; DA PONTE,JOAO PEDRO (coords.) ( 2004 ) La actividad matemática en elaula Homenaje a Pablo Abrantes ( Graó: Barcelona) GODINO, JUAN D. (2003) “ProyectoEdumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros” URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html GÓMEZ CHACÓN, INÉS Mª; FIGUERAS OCAÑA, LOURDES; MARÍN RODRÍGUEZ, MARGARITA ( 2001 ) Matemáticasen la red: Internet en el aula de Secundaria ( Ministerio deEducación y Ciencia – nancea: Madrid) GORGORIÓ, N.; DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona; Barcelona) LLINARES, S. - SÁNCHEZ, M.V. (1990) "Teoríay Práctica en Educación Matemática" (Alfar:Sevilla) MAZA, C. (1989) "Sumar y restar" (Visor:Madrid) MAZA, C. (1991) "Multiplicar ydividir" (Visor:Madrid) N.C.T.M. (2003) "Principios yEstándares para la educación matemática" (S.A.E.M. “Thales”:Sevilla) ORTON, A.(1990) "Didáctica de las matemáticas" (Morata/M.E.C.: Madrid) UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras" (Síntesis:Madrid) VELÁSQUEZ, FIDELA (coord.) (2004) Matemáticase Internet ( Graó: Barcelona) Os libros da colección "Matemáticas:cultura y aprendizaje" de la editorial Síntesis. |
|
Complementary | |
|
|