Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Primaria |
Asignaturas |
Lingua castelá e a súa didáctica |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2019/20 | |||||||||||||
Asignatura | Lingua castelá e a súa didáctica | Código | 652G02010 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Tema 1. O currículo de Lingua Castelá e Literatura na etapa de Educación Primaria | 1. 1. Conceptos fundamentais 1. 1. 1. O currículo como resposta ás grandes preguntas do proceso educativo: que, cando e como ensinar e avaliar 1. 1. 2. O currículo como proceso-en-desenvolvemento: o seu carácter aberto e flexible 1. 1. 3. Os niveis de concreción curricular no sistema educativo español: nivel político, nivel de centro e nivel de aula 1. 2. A materia de Lingua Castelá e Literatura no marco normativo en vigor 1. 2. 1. O desenvolvemento da habilidade para comunicarse, fin superior da nosa área de coñecemento 1. 2. 1. 1. A competencia comunicativa e os seus compoñentes (segundo o modelo de M. Canale e M. Swain) 1. 2. 1. 2. A adaptación do enfoque comunicativo ao ensino das linguas «nativas»: causas e consecuencias 1. 2. 2. Visión de conxunto da organización do currículo básico da materia: bloques de contido, criterios de avaliación, estándares de aprendizaxe... 1. 3. Implicacións curriculares da diversidade lingüístico-cultural nas nosas aulas 1. 3. 1. Dificultades para a aprendizaxe do castelán no alumnado con lingua de instalación distinta do galego e o castelán 1. 3. 2. Adaptacións do currículo para estudantes alófonos: visión de conxunto |
Tema 2. As habilidades lingüísticas | 2. 1. O proceso comunicativo: participantes e escenarios 2. 2. A oralidade 2. 2. 1. Caracteres xerais da comunicación oral 2. 2. 2. Notas de didáctica da oralidade: como traballar a produción e a comprensión de textos orais 2. 3. A escritura 2. 3. 1. Caracteres xerais da comunicación escrita 2. 3. 2. Notas de didáctica da escritura: como traballar a produción e a comprensión de textos escritos 2. 3. 2. 1. O problema da expresión escrita: que é escribir ben?, como se aprende? 2. 3. 2. 2. O problema da competencia lectora: cómo formar lectores «omnívoros», comprensivos e críticos |
Tema 3. A lectoescritura | 3. 1. Notas breves sobre a historia e a estrutura dos sistemas de escritura 3. 1. 1. Historia: cando, onde e para que comezou a Humanidade a escribir? 3. 1. 2. Estrutura: sistemas logográficos, silabográficos e alfabéticos (ou fonemográficos) 3. 2. Ensinar a ler e escribir aos usuarios dun sistema alfabético 3. 2. 1. Os métodos sintéticos, analíticos e mixtos 3. 2. 2. O enfoque construtivista |
Tema 4. A ortoloxía, a ortografía e o seu ensino | 4. 1. Conceptos fundamentais: breve introdución á análise fonolóxica 4. 1. 1. Os segmentos: sílabas, vogais e consoantes 4. 1. 2. Os trazos suprasegmentais: o acento e a entoación 4. 2. A ortoloxía 4. 2. 1. En que consiste? 4. 2. 2. Que lugar debe ocupar nas nosas aulas? 4. 3. A ortografía 4. 3. 1. En que consiste? 4. 3. 2. Que lugar debe ocupar nas nosas aulas? 4. 3. 3. Como debemos ensinala? O papel das regras |
Tema 5. A gramática e o seu ensino | 5. 1. Distincións preliminares 5. 1. 1. A gramática-obxecto (gramática como aspecto da linguaxe) 5. 1. 2. A gramática-descrición (gramática como metalinguaxe) 5. 2. Os dominios da gramática 5. 2. 1. As súas relacións co estudo do vocabulario 5. 2. 2. A súa articulación interna: a distinción entre morfoloxía e sintaxe 5. 3. Orientacións para o ensino da gramática en Educación Primaria 5. 3. 1. É necesario ensinar a gramática-obxecto? 5. 3. 2. Como e por que debemos ensinar a gramática-descrición? |
Tema 6. O léxico e o seu ensino | 6. 1. Unha ollada á estruturación do vocabulario: campos semánticos e relacións léxicas 6. 2. Orientacións para o ensino do léxico en Educación Primaria |
|