Type A
|
Code |
Study programme competences / results - Specific |
|
A1 |
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
|
A2 |
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. |
|
A3 |
Coñecer os fundamentos de atención temperá. |
|
A4 |
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
|
A5 |
Saber promover a adquisición de hábitos en torno á autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación, a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heurístico. |
|
A6 |
Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual. |
|
A7 |
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención. |
|
A8 |
Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan. |
|
A9 |
Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades. |
|
A10 |
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo. |
|
A11 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar. |
|
A12 |
Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá. |
|
A13 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
|
A14 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar. |
|
A15 |
Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables. |
|
A16 |
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
|
A17 |
Colaborar cos profesionais especializados para solucionar ditos trastornos. |
|
A18 |
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. |
|
A19 |
Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexible no exercicio da función docente. |
|
A20 |
Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade no contorno escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso harmónico e integral dos estudantes. |
|
A21 |
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
|
A22 |
Atender as necesidades dos estudantes e transmitir seguridade, tranquilidade e afecto. |
|
A23 |
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil. |
|
A24 |
Dominar as técnicas de observación e rexistro. |
|
A25 |
Abordar análises de campo mediante metodoloxía observacional utilizando tecnoloxías da información, documentación e audiovisuais. |
|
A26 |
Saber analizar os datos obtidos, comprender criticamente a realidade e elaborar un informe de conclusións. |
|
A27 |
Situar a escola infantil no sistema educativo español, no contexto europeo e no internacional. |
|
A28 |
Coñecer experiencias internacionais e exemplos de prácticas de innovadoras en educación infantil. |
|
A29 |
Valorar a importancia do traballo en equipo. |
|
A30 |
Participar na elaboración e seguimento de proxectos educativos de educación infantil no marco de proxectos de centro e na colaboración co territorio e con outros profesionais e axentes sociais. |
|
A31 |
Coñecer a lexislación que regula as escolas infantís e a súa organización. |
|
A32 |
Valorar a relación persoal con cada estudante e a súa familia como factor de calidade da educación. |
|
A33 |
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
|
A34 |
Coñecer estratexias didácticas para desenvolver representacións numéricas e nocións espaciais, xeométricas e de desenvolvemento lóxico. |
|
A35 |
Comprender as matemáticas como coñecemento sociocultural. |
|
A36 |
Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación. |
|
A37 |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. |
|
A38 |
Coñecer os momentos máis sobresaíntes da historia das ciencias e as técnicas e a súa trascendencia. |
|
A39 |
Elaborar propostas didácticas en relación coa interacción ciencia, técnica, sociedade e desenvolvemento sustentable. |
|
A40 |
Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados. |
|
A41 |
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación. |
|
A42 |
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
|
A43 |
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. |
|
A44 |
Coñecer e dominar técnicas de expresión oral e escrita. |
|
A45 |
Coñecer a tradición oral e o folclore. |
|
A46 |
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
|
A47 |
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
|
A48 |
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. |
|
A49 |
Recoñecer e valorar o uso adecuado da linguaxe verbal e non verbal. |
|
A50 |
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura. |
|
A51 |
Adquirir formación literaria e en especial coñecer a literatura infantil. |
|
A52 |
Ser capaz de fomentar unha primeira aproximación a unha lingua estranxeira. |
|
A53 |
Coñecer os fundamentos musicais, plásticos e de expresión corporal do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
|
A54 |
Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal. |
|
A55 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
|
A56 |
Elaborar propostas didácticas que fomenten a percepción e expresión musicais, as habilidades motrices, o debuxo e a creatividade. |
|
A57 |
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
|
A58 |
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
|
A59 |
Adquirir un coñecemento práctico da aula e da xestión da mesma. |
|
A60 |
Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación na aula, así como dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
|
A61 |
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias. |
|
A62 |
Relacionar teoría e práctica coa realidade da aula e do centro. |
|
A63 |
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica. |
|
A64 |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación que se podan establecer nun centro. |
|
A65 |
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
|
A66 |
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. |
Type B
|
Code |
Study programme competences / results - Basic / General |
|
B1 |
Aprender a aprender. |
|
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
|
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
|
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
|
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
|
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
|
B8 |
Capacidade de adaptación a situacións novidosas. |
|
B9 |
Autonomía na aprendizaxe. |
|
B10 |
Capacidade de análise e síntese. |
|
B11 |
Capacidade de busca e manexo de información. |
|
B12 |
Capacidade de organización e planificación. |
|
B13 |
Capacidade para actuar de maneira sustentable na defensa do medio ambiente. |
|
B14 |
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida. |
|
B15 |
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. |
|
B16 |
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. |
|
B17 |
Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos. |
|
B18 |
Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas. |
|
B19 |
Comunicación oral e escrita na lingua materna. |
|
B20 |
Coñecemento de outras culturas e de outras costumes. |
|
B21 |
Coñecemento e comunicación en linguas estranxeiras. |
|
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
|
B23 |
Habilidades sociais para exercer o liderado na aula. |
|
B24 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
Type C
|
Code |
Study programme competences / results - Transversal / Nuclear |
|
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |