Guía DocenteCurso Escola Universitaria de Enfermaría (C) |
Grao en Enfermaría |
Asignaturas |
Enfermaría Comunitaria II |
Contidos |
Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Enfermaría Comunitaria II | Código | 661G01019 | |||||||||||
Titulación |
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Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
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Temas | Subtemas |
UNIDADE DIDÁCTICA I- Atención primaria de saúde e saúde comunitaria: |
Tema 1. 1.1.-Evolución do concepto de saúde. 1.2.-Factores determinantes da saúde. 1.3.-Saúde pública e saúde comunitaria. 1.4.-Relevancia da Conferencia de Alma Alta e da conferencia de Otawa. Tema 2 2.1.-Factores determinantes da saúde. 2.2.-OMS e a Atención Primaria de saúde. 2.3.-Atención Primaria: contidos e elementos conceptuais. 2.4.-Estructura e organización da Atención Primaria en España e en Galicia. 2.5.-Aportacións da enfermeira de familia e comunitaria a saúde das persoas, grupos e comunidade. Coidado integral. Tema 3 3.1.-Comunidade/ saúde comunitaria. A comunidade como obxetivo da atención primaria de saúde. 3.2.- Definición de comunidade: elementos que a conforman. 3.3. ¿ Qué implica a saúde comunitaria? Determinantes sociais da saúde. Intervencions comunitaias e protagonistas. Activos de saúde. 3.4.-A comunidade como suxeito de atención da enfermaría de saúde familiar e comunitaria. 3.5.-Participación comunitaria: protagonistas da participación comunitaria. Órganos de participación comunitaria: consellos de saúde. 3.6.-Programa PACAP, intervencions comunitarias. |
UNIDADE TEMATICA II.- Enfermaría familiar e comunitaria. |
Tema 4 4.1.-Coidados de enfermaría a nivel primario de saúde. 4.2.-Competencias da enfermaría familiar e comunitaria. 4.3.-Metodoloxía de traballo da enfermaría comunitaria. 4.5.-Organización funcional dentro do equipo de saúde. 4.6.-Consulta de enfermería. 4.7.-Relación asistencial na consulta de enfermaria. 4.8.-Entrevista clínica. Tema 5 5.1.-A familia e saúde familiar como unidade básica da atención da enfermaría de familia e comunitaria. 5.2.-Atención domiciliaria: características, evidencias e obxetivos da atención domiciliaria. 5.3.- Perfil dos pacientes susceptibles da AD. 5.4.-Responsabilidadesdo equipo de saúde en AD. 5.5.-Visita domiciliaria: fases. 5.6.-Programa de atención domiciliaria/Programa de atención o paciente inmobilizado: guías de apoyo. 5.7.-Coidados de enfermaría o coidador familiar. Valoración e recursos de apoyo o cuidador. 5.8.-Diferencias entre un programa de Atención Domicliiaria e un programa de Hospitalización a Domicilio: HADO |
UNIDADE TEMÁTICA III.- Equipo interdisciplinario de saúde. |
Tema 6 6.1.-Concepto de equipo de saúde: ventaxas e inconvenientes. 6.2.-Composición do equipo de saúde, área de influencia, marco legal. Xustificación e situación en Galicia. 6.3.-Organización do traballo en equipo, funciones e actividades. 6.4.-Modelos organizativos de prestación de coidados da enfermeira de familia e comunitaria dentro do equipo. 6.5.-Profesionales da atención familiar e comunitaria: competencias e relacións con outros profesionais. 6.6.-Dinámica do traballo en equipo. 6.7.-Como optimizarun equipo de saúde. Puntos de mellora.. |
UNIDADE TEMÁTICA IV.- Atención de enfermaría os problemas de saúde prevalentes na comunidade. |
Tema 7 7.1.-Atención primaria orientada a comunidade, estado de saúde da comunidade. 7.2.-Mapa de recursos comunitarios. 7.3.-Planificación sanitaria. Estrategias SERGAS. Tema 8 8.1.-Enfermaría e programas preventivos, niveles de prevención. 8.2.-PAPPS. Programas preventivos e ciclo vital. Tema 9 9.1.-Atención de enfermaría o paciente con Hipertensión arterial. 9.2.-Mapa. Ampa. Tema 10 10.1.-Atención de enfermaría o paciente con EPOC. 11.2.-Espirometrías. 11.3.-Uso de inhaladores. Tema 11 10.1.-Atención de enfermaría no paciente con Diabetes Mellitus tipo2. 11.2.-Retinografías. 11.3.-Coidados do pé diabético. |
UNIDADE TEMATICA V.- Educación sanitaria. |
Tema 12 12.1.-Evolución e concepto da educación sanitaria. 12.2.-Comunicación e educación sanitaria. 12.3.-Modelos. 12.4.-Axentes. 12.5.-Funcions dos educadores sanitarios. |
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