Guía DocenteCurso Facultade de Filoloxía |
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios |
Asignaturas |
A Literatura Inglesa e a súa Crítica |
Contidos |
|
|
|
Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | A Literatura Inglesa e a súa Crítica | Código | 613G03032 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Optativa | 4.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Conceptos |
1.1 Qué é a literatura? E a literatura inglesa? 1.2 Qué é a teoría literaria? Para qué sirve?1.3 Escritores e críticos: a quén lle pertenece o texto? 1.4 Validación: o cánon literario. 1.5 Axentes de mediación (publicidade, traductores, público, críticos, etc). 1.6 Centro e periferia: estandards e alternativas. 1.7 Breve reseña da historia da teoría literaria: desde Matthew Arnold, os Cambridge critics e os New Critics hasta o ecocriticismo. |
2. Texto, autor e lector, e o proceso comunicativo | 2.1 Meaning e significance (Hirsch) 2.2 Obxectivitidade e subxectividade. Intencionalidade autorial e recepción. ¿o autor está morto? 2.3 Aberto/ pechado (Eco). 2.4 Fontes relacionadas: I. A Richards, Hirsch, Roland Barthes, Umberto Eco, W. Iser, Wayne C. Booth, Estructuralismo, Stanley Fish. |
3. A persona autorial | 3.1 Autores implícitos e lectores: o proceso de comunicación. Identidade. Narradores e narratarios. Voz e punto de vista. 3.2 Voz poética e alter ego. 3.3 Dramaturgos e persoaxes 3.4 Drama e teatro 3. 5 Fontes: E. M. Forster e E. Muir. Wayne C. Booth e a Escola de Chicago; Actos de Fala (Grice e M. L. Pratt); Chatman e Genette (narratoloxía) |
4. Forma e contido. A linguaxe literaria | 4.1 Existe a linguaxe literaria? 4.2 A forma ten significado? A literatura é útil? Fiction/Non fiction. 4.3 Semiotica: Saussure e Peirce. 4.4 Metáfora, metonimia: realismo e modernismo 4.5 Foonocentrism: dende o Estructuralismo ata o Poststructuralismo. Texto coma communicación ou placer. 4.6 Fontes: Humanismo, Formalismo e Marxismo Fowler, Lodge, Deconstrucción, Barthes. |
5. Texto, historia, cultura e natureza | 5.1 Historiografia e a novela histórica. 5.2 Universal / contextual. 5.3 Cultura e ideoloxía 5.4 Xénero: teorías e evolución. Gay studies. 5.5 Poder e subversion. 5.6 Teorías poscoloniais e Critical Race Studies. 5.7 Ecocrítica. |
6. Práctica de análise literaria usando distintas perspectivas. | 6.1 Lectura de Aphra Behn, The Rover 6.2 Lectura de Conrad, Heart of Darkness 6.3 Lectura de textos breves e pasaxes (fotocopias ou pdfs) |
|