Teaching GuideTerm University College of Physiotherapy |
Grao en Fisioterapia |
Subjects |
PHYSIOTHERAPY FOR STATIC AND DYNAMIC CONDITIONS IN THE VERTEBRAL COLUMN |
Methodologies |
|
|
|
Identifying Data | 2020/21 | |||||||||||||
Subject | PHYSIOTHERAPY FOR STATIC AND DYNAMIC CONDITIONS IN THE VERTEBRAL COLUMN | Code | 651G01015 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 2nd four-month period |
Second | Obligatory | 6 | ||||||||||
|
Methodologies | Description |
Introductory activities | A través desta actividade inicial expoñeranse aos alumnos os diferentes apartados da guía académica de forma detallada, e resolveranse as dúbidas relativas a calquera dos aspectos de programación da materia. Tratarase ademais de identificar os intereses e motivacións do/a alumno/a con o obxectivo de facilitar o proceso de aprendizaxe. |
Guest lecture / keynote speech | As sesións maxistrais correspóndense ás clases teóricas presenciais impartidas na aula, e ás clases asíncronas que se entregarán aos alumnos en diversos formatos (videolecciones, apuntamentos en formato pdf, etc). Presentaranse os aspectos clave da materia de maneira sintética e secuencial, co obxectivo de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe do alumno/a. Estarán destinadas fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe do plano cognitivo. |
Laboratory practice | Esta metodoloxía permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, realización de probas de valoración clínica, exploracións ou exercicios. O laboratorio ofrece unha excelente oportunidade para adquirir competencias técnicas, metodolóxicas, sociais e participativas. Estas prácticas irán dirixidas especialmente á adquisición de resultados da aprendizaxe no plano psicomotor ou do saber facer; e no plano subxectivo ou do saber ser. Están relacionadas co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, así como das diferentes modalidades de exercicio terapéutico. As prácticas de laboratorio realizaranse no laboratorio de Fisioterapia Especial (2ª planta). O grupo de alumnos matriculados na materia distribúese en 6 grupos, cada un dos cales recibirá 2 horas de prácticas de laboratorio semanalmente (respectarase a distribución oficial dos grupos). O alumno/para debe asistir ás mesmas con pixama clínico, bañador ou roupa deportiva similar, e sabanilla ou toalla. |
Mixed objective/subjective test | Véxase apartado de Avaliación |
Workshop | Os talleres estarán orientados fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe relacionados co saber facer. Durante a realización dos talleres o profesor guiará ao alumno/a en a adquisición de habilidades de razoamento clínico relacionadas coa elaboración da historia clínica de fisioterapia. |
Case study | Búscase a través desta actividade promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes. O/o alumno/para deberá realizar un estudo sobre un caso clínico. Esta actividade levará a cabo en colaboración con outros 3 compañeiros/ as (grupos de 4 alumnos/ as) a partir da composición dos grupos das clases prácticas, onde un/a de os/ as alumnos/ as asumirá o rol de caso clínico. Deberase entregar a composición dos grupos o primeiro día de prácticas de laboratorio á profesora, nunha folla coa firma dos 4 integrantes. Esta actividade está relacionada fundamentalmente co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, e a capacidade para seleccionar diferentes modalidades de exercicio terapéutico para o devandito caso clínico. Requisitos para a súa elaboración, presentación e entrega: 1. PARTE 1: VALORACIÓN Debe incluír os resultados da exploración subxectiva, da exploración estática e dinámica da columna vertebral. - Incluirase unha descrición do exame subxectivo do alumno/para explorado, así como a formulación de hipótese relativo ao mesmo, segundo guion practicado no taller. - Para a exploración estática incluirase un mapa corporal coa representación da liña da plomada, e símbolos das principais alteracións estáticas do plano frontal e sagital. Deberase incluír os resultados da proba da plomada e da inspección en ambos os planos, así como de todas aquelas probas complementarias da estática. Para evidenciar os resultados presentaranse fotos de tales probas. - Para a exploración dinámica presentaranse vídeos con cada unha das probas. - Incluirase ademas a interpretación dos resultados obtidos cando estes non se correspondan á normalidade; e unha conclusión xeral a partir de tales resultados. 2. PARTE 2. PLAN DE PREVENCION e/ou TRATAMENTO Presentarase unha proposta de intervención baseada no exercicio terapéutico, para a prevención ou tratamento das posibles desviacións ou síndromes relacionadas coa columna vertebral detectados no caso clínico. OUTROS ASPECTOS: * Integrarase no devandito traballo os resultados obtidos sobre a valoración da composición corporal impartidos na materia de Cinesiterapia: bases do exercicio terapéutico. * Presentarase en formato power- point con narración de audio, preferiblemente. Esta presentación será a que se entregue á profesora a través do OneDrive, pero subindo copia da ligazón a Moodle, desde onde se habilitará a entrega da tarefa. Poderase utilizar o apartado de notas do power- point para calquera información complementaria. * O estudo de casos debe quedar correctamente identificado co nome dos/ as 4 alumnos/ as, indicando primeiro apelido e nome (de cada un dos compoñentes), por exemplo: RodríguezBeatriz_ PérezMarta_etc * A data de presentación e entrega concretarase ao comezo de curso. * É obrigatorio a súa presentación para asistir ao exame. |
Document analysis | Inclúe a análise de fontes documentais (bibliográficos e/ou audiovisuais) relevantes para a materia; a aprendizaxe cooperativa ou prácticas a través de TICs, que contribuirán a identificar a práctica baseada na evidencia e reforzarán a adquisición dos resultados da aprendizaxe. |
Practical test: | Véxase apartado de Avaliación |
|