Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada |
Subjects |
Psychological Intervention in the Family |
Sources of information |
Identifying Data | 2020/21 | |||||||||||||
Subject | Psychological Intervention in the Family | Code | 652438025 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Official Master's Degree | 1st four-month period |
First | Obligatory | 3 | ||||||||||
|
Basic |
Abad, M. (2001). La perspectiva ética de los códigos de conducta en terapia familiar. Cuadernos de terapia familiar, 48-49 Bertrando, P. y Toffanetti, D. (2004). Historia de la terapia familiar. Barcelona: Paidós Equipo EIF (2008). Manual de instrumentos de evaluación familiar. Madrid: CCS Gee, E. y otros (2018). Children and families in the digital age. New York: Routledge Goldenberg. I. y Goldernberg, H. (2004). Family therapy. Brooks/Cole Kumpfer, K.L., Magalhaes, C. y Xie, J. (2012). Cultural adaptations of evidence-based family interventions to strengthen families and improve children's developmental outcomes. European Journal of Developmental Psychology, 9, 104-116. López Larrosa, S. (2009). La relación familia-escuela. Madrid: CCS López Larrosa, S. y Escudero, V. (2003). Familia, evaluación e intervención. Madrid: CCS López Larrosa y González Seijas (2017). MUPO. Mentes Únicas. Programas para la mejora socioemocional de las dificultades de aprendizaje. Madrid: PIrámide Mc Goldrick, M. y Gerson, R. (2008). Genogramas en evaluación familiar. Buenos Aires: Paidós Rivett, M. & Buchmüller, J. (2018). Family therapy. Skills and tecnhiques. Abingdon, Oxon, UK: Routldege. Rodríguez-Arias, J.L. y Venero, M. (2005). Terapia familiar breve. Madrid: CCS Rodrigo y otros (2008). Preservación familiar. Madrid: Piràmide |
Ó comezar a asignatura se proporcionará bibliografía recomendada ademáis da indicada en este apartado. Siempre que o desexen,poden consultar coa docente acerca de outras fontes bibliográficas. |
|
Complementary | |
|
|