Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
Grao en Educación Social |
Subjects |
Multicultural Education |
Sources of information |
|
|
Identifying Data | 2021/22 | |||||||||||||
Subject | Multicultural Education | Code | 652G03013 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 1st four-month period |
Second | Obligatory | 6 | ||||||||||
|
Basic |
DADZIE, Stella (2004). Herramientas contra el racismo en las aulas . Madrid: Morata SUÁREZ OROZCO, Carola y SUÁREZ OROZCO, Marcelo (2003). La infancia de la inmigración . Madrid: Morata McCARTHY, Cameron (1993). Racismo y curriculum. Madrid: Morata KINCHELOE, Joe y STEINBERG, Shirley (1999). Repensar el multiculturalismo en las aulas. Barcelona: Octaedro PERCEVAL, José María (2013). El racismo y la xenofobia. Excluir al diferente.. Madrid: Cátedra |
BUENO, J. J. (1998, b) Controversias en torno a la Educación
Multicultural. Heuresis. Revista Electrónica de Investigación Curricular
y Educativa, 2, vol.
I.http://www.uca.es/HEURESIS/heuresis98/v1n2-3.htm. CLAVES DE RAZÓN PRÁCTICA. Racismo, nº 275, 7-69 pp. (2021). RUTHERFORD, A (2021) Cómo rebatir a un racista. Historia, ciencia, raza y realidad. Barcelona: Paidós, SOHAT, E. y STAM, R. (2002) Multiculturalismo, cine y medios de comunicación. Barcelona: Paidós. SUÁREZ-OROZCO, Carola y SUÁREZ-OROZCO, Marcelo. La infancia
de la inmigración. Madrid. Morata. 2003.
|
|
Complementary | |
ABENOZA GUARDIOLA, R. (2004) Identidades e inmigración: orientaciones
psicopedagógicas. Madrid: Catarata/MEC. MARCOS, M. (2011) Análisis de la imagen de la inmigración en la ficción televisiva. Salamanca: Observatorio de contenidos audiovisuales. Aula intercultural: www.aulaintercultural.org/ Asociación pro derechos humanos de Andalucía: http://www.apdha.org/index.php MUGAK. http://www.mugak.eu/revista-mugak SOS Racismo:http://www.sosracisme.org/
|
|