Tipo A
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Específicas |
|
A1 |
Coñecer os fundamentos psicolóxicos, lingüísticos e sociais das diferentes capacidades comunicativo-lingüísticas. |
|
A2 |
Ser capaz de analizar os distintos contextos de escolarización para poder ofrecer diferentes respostas en función das distintas condicións persoais. |
|
A3 |
Ser capaz de avaliar a competencia curricular nas distintas áreas relacionadas coa comunicación. |
|
A4 |
Ser capaz de realizar unha avaliación precisa dos niveis de competencia persoal do alumnado naqueles ámbitos do seu desenvolvemento psicosocial que poidan estar na orixe das súas dificultades comunicativo lingüísticas. |
|
A5 |
Ser capaz de determinar as necesidades lingüístico-comunicativas dos distintos alumnos ou grupos de alumnos, definindo ámbitos de actuación prioritarios, así como o grao e a duración das intervencións a nivel comunicativo, as axudas e os apoios requiridos para promover a aprendizaxe dos contidos. |
|
A6 |
Ser capaz de acometer, directa ou en colaboración co resto do profesorado, a planificación, o desenvolvemento e a avaliación dunha resposta educativa de calidade para o alumnado con dificultades comunicativo-lingüísticas. |
|
A7 |
Coñecer, facilitar e intervir cos distintos sistemas alternativos e aumentativos da comunicación que contribúan a melloraras condicións de aprendizaxe e a calidade da comunicación. |
|
A8 |
Establecer os obxectivos e as etapas dos tratamentos educativos que aplica aos problemas relacionados coa comunicación e a linguaxe. |
|
A9 |
Aplicar os tratamentos educativos aos problemas da comunicación e da linguaxe cos métodos, as técnicas e os recursos mais eficaces e adecuados. |
|
A10 |
Ser capaz de promover o desenvolvemento e a aprendizaxe ao longo dos períodos da educación infantil e primaria. |
|
A11 |
Contribuír, a través da súa acción educativa, á mellora da calidade da comunicación, facendo incidencia nas dimensións e nos indicadores que configuran esta calidade. |
|
A12 |
Promover, cooperar e colaborar eficaz e activamente cos equipos de apoio do centro e da comunidade, especialmente cos departamentos ou cos equipos de orientación. |
|
A13 |
Deseñar, no marco da programación didáctica establecida para o conxunto dos nenos e das nenas do centro, planos de traballo individualizados. |
|
A14 |
Ser capaz de facer un seguimento dos planos de traballo individualizado ao introducir axustes progresivos nos obxectivos da intervención e ao adecuar os métodos e pautas que se seguirán. |
|
A15 |
Detectar e analizar as posibles barreiras físicas para a aprendizaxe e a participación do alumnado no contorno do centro e nas súas instalacións, así como no seu contexto. |
|
A16 |
Mostrar unha actitude de valoración e de respecto á diversidade do alumnado, calquera que foren as condicións deste, e promover esa mesma actitude entre aqueles con quen se traballar máis directamente. |
|
A17 |
Participar eficazmente en procesos de mellora escolar dirixidos a introducir innovacións que promovan unha mellor resposta educativa á diversidade do alumnado. |
|
A18 |
Procurar información acerca de recursos existentes na comunidade que poidan actuar como apoios indirectos á tarefa educativa. |
|
A19 |
Traballar colaboradora e cooperativamente co resto do profesorado, cos servizos psicopedagóxicos e de orientación familiar, e promover a mellor resposta educativa posible para cada caso. |
|
A20 |
Capacidade para comprender a complexidade dos procesos educativos en xeral e dos procesos de ensino-aprendizaxe en particular (fins e funcións da educación e do sistema educativo, teorías do desenvolvemento e da aprendizaxe, o contorno cultural e social e o ámbito institucional e organizativo da escola, o deseño e os desenvolvemento do currículo, o rol docente...). |
|
A21 |
Coñecemento dos contidos que se van ensinar, e comprender a súa singularidade epistemolóxica, a súa especificidade e a súa didáctica. |
|
A22 |
Capacidade para recoñecer e respectar a diversidade e a multiculturalidade. |
|
A23 |
Capacidade para analizar criticamente as concepcións da educación procedentes da investigación, así como as propostas curriculares da Administración Educativa. |
|
A24 |
Capacidade para deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural. |
|
A25 |
Capacidade para desenvolver estratexias que promovan a aprendizaxe autónoma e cooperativa do alumnado. |
|
A26 |
Capacidade para organizar o ensino, no marco dos paradigmas epistemolóxicos das áreas, utilizando de forma integrada os saberes disciplinares, transversais e multidisciplinares adecuados ao nivel educativo correspondente. |
|
A27 |
Capacidade para preparar, seleccionar, construír e utilizar materiais didácticos específicos, incorporando adecuadamente as tecnoloxías da información e da comunicación. |
|
A28 |
Capacidade para utilizar a avaliación como elemento regulador e promotor da mellora dos procesos de ensino-aprendizaxe e da propia formación. |
|
A29 |
Capacidade para realizar actividades educativas de apoio no marco dunha educación inclusiva. |
|
A30 |
Capacidade para desempeñar a función titorial, orientar os alumnos e os pais e coordinar a acción educativa referida ao seu grupo de alumnos. |
|
A31 |
Participar en proxectos de innovación relacionados co ensino e a aprendizaxe que permitan introducir propostas encamiñadas á mellora da calidade educativa. |
|
A32 |
Capacidade de relación, comunicación, colaboración e cooperación cos distintos sectores da comunidade educativa. |
|
A33 |
Capacidade para dinamizar co alumnado a construcción participada de regras de convivencia democrática, e afrontar e resolver de forma colaborativa situacións problemáticas e conflictos interpersoais de natureza diversa. |
|
A34 |
Ter unha imaxe realista de si mesmo, asumir responsabilidades e tomar decisións fundamentadas. |
|
A35 |
Asumir a dimensión ética da profesión, potenciando no alumnado unha actitude de cidadanía crítica e responsable. |
|
A36 |
Compromiso de potenciar o rendemento académico dos alumnos e o seu progreso escolar, no marco dunha educación integral. |
|
A37 |
Capacidade para asumir a necesidade de desenvolvemento profesional continuo, mediante a reflexión sobre a propia práctica. |
Tipo B
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Básicas / Xerais |
|
B1 |
Aprender a aprender. |
|
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
|
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
|
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
|
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
|
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
|
B8 |
Adaptación ás novas situacións. |
|
B9 |
Autonomía na aprendizaxe. |
|
B10 |
Capacidade de análise e de síntese. |
|
B11 |
Capacidade da procura e do manexo de información. |
|
B12 |
Capacidade de organización e planificación. |
|
B13 |
Capacidade para actuar de xeito sostible na defensa do medio ambiente. |
|
B14 |
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida. |
|
B15 |
Capacidade para entender a calidade como un proceso de mellora continua, empregando indicadores para avaliar o seu progreso e os seus resultados. |
|
B16 |
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. |
|
B17 |
Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos. |
|
B18 |
Capacidade para se relacionar positivamente con outras persoas. |
|
B19 |
Comunicación oral e escrita na lingua materna. |
|
B20 |
Coñecemento de outras culturas e doutros costumes. |
|
B21 |
Coñecemento e comunicación en linguas estranxeiras. |
|
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
|
B23 |
Habilidades sociais para exercer o liderado na aula. |
|
B24 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Transversais / Nucleares |
|
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |