Teaching GuideTerm Faculty of Communication Studies |
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos |
Subjects |
Serious Games |
Sources of information |
Identifying Data | 2022/23 | |||||||||||||
Subject | Serious Games | Code | 616G02044 | |||||||||||
Study programme |
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Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 2nd four-month period |
Fourth | Optional | 4.5 | ||||||||||
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Basic |
Jane McGonigal (2012). Reality is Broken. vintage Werbach, K. & Hunter, D. (2014). Gamificacion. Pearson Educación Quintana, Yuri & García, Óscar (2017). Serious Games for Health. Gedisa ed. Belén Gómez Sanz (2020). Gamificación y Juegos Serios. ra-ma Flavio Escribano (2020). Homo Alien. Héroes de papel |
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Complementary |
Ordás, Ana (2018). Gamificación en bibliotecas. Ed. UOC ArsGames (2018). El aprendizaje en juego. Plataforma Ed. Sello ArsGames Asi Burak, Laura Parker (2021). Power Play. Cómo los videojuegos pueden salvar el mundo. Héroes de papel |
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