Guía DocenteCurso Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas |
Grao en Náutica e Transporte Marítimo |
Asignaturas |
Simulación Náutica |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2022/23 | |||||||||||||
Asignatura | Simulación Náutica | Código | 631G01402 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Cuarto | Optativa | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Prácticas ARPA | Navegación con radar Coñecemento dos fundamentos do radar e das axudas de punteo de radar automáticas (ARPA) Capacidade para utilizar o radar e parainterpretar e analizar a información obtida, tendo en conta o seguinte: Funcionamento, incluídos: 1.- factores que afectan o seu rendemento e precisión 2.- axuste inicial e conservación da imaxe 3.- detección de deficiencias na presentación de información, ecos falsos, ecos de mar, etc., radiobalizas e RESAR Utilización, incluídos: 1.-alcance e marcación; rumbo e velocidade doutros buques; momento e distancia de máxima aproximación dun buque que cruza, que vén de volta atopada ou que alcanza . 2.- identificación de ecos críticos; detección dos cambios de rumbo e velocidade doutros buques; efecto dos devanditos cambios sobre o rumbo e a velocidade do buque 3.- aplicación do Regulamento internacional para previr os abordaxes, 1972, enmendado 4.-técnicas de punteo e conceptos de movemento relativo e verdadeiro 5.- índices paralelos Capacidade para utilizar a ARPA, interpretar e analizar a información obtida, tendo en conta o seguinte: 1.-funcionamento e precisión do sistema, capacidade e limitacións do seguimento, e demoras de tratamento do sistema 2.- utilización de avisos operacionales e ensaios do sistema 3.- métodos de captación de brancos e as súas limitacións 4.- vectores verdadeiros e relativos, representación gráfica de información sobre brancos e zonas de perigo e 5.- Dedución e análise de información, ecos críticos, zonas de exclusión e manobras de ensaio. |
Prácticas ECDIS | Navegación co SIVCE . Coñecemento da capacidade e as limitacións das operacións do SIVCE, incluídos os aspectos seguintes: 1.- un coñecemento profundo dos datos das cartas náuticas electrónicas (CNE), a precisión dos datos, as regras de presentación, as opcións de visualización e outros formatos de datos cartográficos. 2.- os perigos dunha dependencia excesiva 3.- o grao de familiaridade con respecto ás funcións do SIVCE requiridas polas normas de funcionamento en vigor Suficiencia en canto á utilización, a interpretación e a análise da información obtida do SIVCE, incluída: 1.- a utilización de funcións que estean integradas noutros sistemas de navegación en diversas instalacións, incluídos o funcionamento e axuste adecuados cos valores desexados. 2.- o seguimento e adaptación seguros da información, incluída a situación propia, a visualización da zona mariña, a modalidade e a orientación, os datos cartográficos visualizados, o seguimento da derrota, os niveis de información creados polo usuario, os contactos (cando existan interfaces co SIA e/ou o seguimento por radar) e as funcións de superposición de radar (cando haxa interfaces) 3.- a confirmación da situación do buque con medios alternativos 4.- a utilización eficaz dos axustes para garantir o cumprimento dos parámetros operacionales, incluídos os parámetros de alarma contra a varada, a proximidade aos puntos de contacto e ás zonas especiais, a integridade dos datos cartográficos e a actualización das cartas, e os medios auxiliares 5.- a adecuación dos axustes e dos valores para adaptalos ás condicións actuais; e 6.- a conciencia da situación ao utilizar o SIVCE, incluídos aspectos como augas seguras e a proximidade de perigos, a dirección e velocidade da corrente, os datos cartográficos e a selección de escalas, a idoneidade da derrota, a detección e xestión dos puntos de contacto e a integridade dos sensores |
Prácticas de Manobra | Manobra e goberno do buque a nivel operacional: 1.- Efecto da tonelaxe de peso morto, calado, asento, velocidade, auga baixo a quilla nas curvas de evolución do buque e distancias de parada. 2.- Efecto de vento e corrente no goberno. 3,- Manobra e procedemento M.O.B. 4.- Squat e augas pouco profundas 5.-Análise do comportamento dos distintos tipos de buques 6.-Manobras básicas 7.-Manobras con axuda de remolcadores 8.-Manobras en condicións meteorolóxicas adversas 9.-Manobras avanzadas 10.- Procedementos básicos de fondeo e amarre |
Prácticas de navegación: Planificar e dirixir unha travesía e determinar a situación | Sistemas de control do aparato de goberno: Coñecemento dos sistemas de control do aparato de goberno, procedementos operacionais e paso de manual a automático, e viceversa. Axuste dos mandos para lograr o maior rendemento Realización dunha garda de navegación segura. Uso doutras axudas á navegación. Aplicación práctica dos principios de cinemática naval. Planificación da derrota. Emprego dos dispositivos de separación do tráfico, realización de manobras nos mesmos e nas súas proximidades, así como nas zonas abarcadas polos servizos de tráfico marítimo (STM) |
Nota: O desenrolo dos contidos anteriores cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. | . |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT. | Cadro A-II/2 del Convenio STCW. Especificación das normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponche de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |
|