Guía DocenteCurso Facultade de Filoloxía |
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios |
Asignaturas |
Literatura e Cultura |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Literatura e Cultura | Código | 613G01049 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Cuarto | Optativa | 4.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. A lectura como problema teórico. Lectura, análise literaria e campos afíns | 1. A lectura desde a Retórica, a Filoloxía, a Historia Literaria, a Teoría da Literatura e a Literatura Comparada. 2. A lectura desde a Historia do Libro e campos afíns 3. A lectura desde a Historia Social, a Historia Económica e a Antropoloxía. 4. Unha fenomenoloxía da lectura? Atención, amor, asombro. |
2. A lectura como problema histórico. A lectura no mundo clásico | 1. Grecia. 2. Roma. |
3. A lectura como problema histórico. A Idade Media | 1. Biblioclasmo e fin de toda cultura 2. O longo poema de amor pola lectura: poética do scriptorium 3. Ler é facerse páxina do mundo e metáfora da mente de Deus 4. Os catro modos de exexese 5. Os xéneros de escritura e lectura monástica 6. Modos de linguaxe metafórica |
4. A lectura como problema histórico. A Galaxia Gutenberg | 1. Manuscrito fronte a impreso 2. Manuscrito xunto a impreso 3. Entalla, amosega, manuscrito e impreso 4. A fragmentación do público lector: lectores profesionais, lectores casuais e lectores iletrados 5. Antigo Réxime e políticas da lectura: A Coroa, a Igrexa, o moralista, o inquisidor e o preceptor |
5. A lectura como problema histórico. Lectura e modernidade | 1. Revolución e revolución lectora 2. Revolución do gusto e revolución editorial 3. Revolución Industrial, alfabetización e segmentación do público lector 4. Revolución Industrial, alfabetización e progreso |
6. A lectura como problema teórico. Apocalípticos e integrados | 1. Mundo librario, mundo lector: os últimos cen anos 2. Son necesarios os manifestos a favor da lectura? 3. Unha nova fenomenoloxía ou, simplemente, unha nova etoloxía da lectura? |
|