Guía DocenteCurso Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas |
Grao en Náutica e Transporte Marítimo |
Asignaturas |
Meteoroloxía e Oceanografía |
Metodoloxías |
|
|
Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Meteoroloxía e Oceanografía | Código | 631G01302 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Metodoloxías | Descrición |
Estudo de casos | 1- Interpretación de mapas meteorolóxicos sinópticos de superficie: identificación de sistemas, frontes e masas de aire. Estima do vento. Localización das zonas de tormenta. 2- Interpretación de mapas de altura. Topografías relativas. Pronóstico do tempo. 3- Interpretación básica de sondaxes meteorolóxicas. 4- Interpretación de derrotas de ciclóns tropicais: posicionamento, estimación e evolución do vento, semicírculo manexable e perigoso, regras xerais de manobra |
Prácticas a través de TIC | 1- Información meteorolóxica na páxina web AEMET, MetOffice e MeteoFrance 2- Información meteorolóxica-oceanográfica na páxina web de Puertos del Estado 3- Información nas cartas do tempo 4- Correntes mariñas (plataforma MetEd) 5- Mareas (plataforma MetEd) 6- Cartografíado meteorolóxico (MetEd) |
Presentación oral | Presentación de traballos individuais o en grupo sobre contidos ampliados do curso. Somentes si o transcurso do curso o permite. |
Solución de problemas | - Problemas da fórmula hipsométrica. Reducción da presión o nivel do mar - Problemas de vento aparente a bordo - Uso de ábacos de vento e ondada - parámetros da ondada |
Saídas de campo | - Visita a sede da AEMET na Coruña |
Proba obxectiva | -Avaliación do coñecemento e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades do alumno, as súas estratexias e enfoques na resolución de problemas. Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, xulgar e resolver problemas específicos, requirindo unha formación teórico-práctica equilibrada. A proba obxectiva global reportará o 70% da avaliación total da materia, pero será necesario aprobar cun 5 para superar a materia. |
Seminario | - Exposición de temas elaborados conxuntamente por o profesor e o alumno/a sobre temas de especial actualidade ou interés: cicloxénesis explosiva, o problema do calentamiento global e a navegabilidade do Océano Ártico, o fenómeno oceanográfico El Niño, etc. |
Lecturas | - Recoméndase a ampliación de contido lendo temas específicos. Por exemplo, artigos de investigación sobre a clasificación, propiedades e estatísticas das tormentas en Galicia. |
Sesión maxistral | - Clases expositivas clásicas orientadas a adquisición de coñecementos e as suas aplicacions. |
|