Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa |
Subjects |
Teaching Strategies in Sciences and Environmental Education |
Sources of information |
Identifying Data | 2023/24 | |||||||||||||
Subject | Teaching Strategies in Sciences and Environmental Education | Code | 652439025 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Official Master's Degree | 2nd four-month period |
First | Optional | 3 | ||||||||||
|
Basic |
(). . |
|
Abell, S.K. y Lederman, N.G. 2007. Handbook of Research on Science Education. Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum. Carmen, L. del 1997. La enseñanza y el aprendizaje de las Ciencias de la Naturaleza en la educación secundaria. ICE UB/Horsori. Barcelona. Fraser B.J. y Tobin, K.G. 1998. International Handbook of Science Education. Kluwer Academic publishers. London Jiménez Aleixandre, M.P. 1996. Dubidar para aprender. Xerais. Vigo. Se irá aportando en su momento. Perales, J. y Cañal P. 2000 Didáctica de las Ciencias Experimentales. Marfil. Alcoy. Pujol, R.M. 2003. Didáctica de las Ciencias en la educación primaria. Síntesis. Madrid. Sanmartí 2002. Didactica de las Ciencias en la Educación Secundaria Obligatoria. Síntesis Educación. Madrid |
||
Complementary |
(). . (). . |
|
|
|