Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Primaria |
Asignaturas |
Medio histórico e xeográfico de Galicia e a súa didáctica |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Medio histórico e xeográfico de Galicia e a súa didáctica | Código | 652G02040 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Cuarto | Optativa | 4.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Unidade 1: Introdución. O medio histórico e xeográfico nas Ciencias Sociais: campo de coñecemento e formulación interdisciplinar. | - Fundamentos da materia: Que obxectivos nos marcamos? Cales son os centros de interese?. - A interdisciplinariedade e o traballo por proxectos na didáctica do medio xeográfico e histórico de Galiza nas estratexias metodolóxicas e recursos didácticos das Ciencias Sociais. Coñecemento, deseño e avaliación de proxectos innovadores na didáctica das ciencias sociais aplicados ao medio cultural galego. - A avaliación dos coñecementos sociais, obxectivos e medios. As finalidades educativas das ciencias sociais: formación do pensamento social, educación democrática e aprendizase de actitudes e valores nunha sociedade multicultural. - O medio cultural e o curriculum escolar da área de Ciencias Sociais da Xunta de Galicia. |
Unidade 2. A Xeografía física e humana de Galiza e as paisaxes naturais. | - O patrimonio xeográfico de Galiza na área do coñecemento do medio social e cultural. - Ensino e aprendizaxe da xeografía, a construción do concepto de espazo xeográfico. - O clima, o relevo, acción humana no medio, etc. - Que é a paisaxe? - Recursos didácticos para traballar a xeografía de Galiza. |
Unidade 3. Vivir en sociedade. Paisaxes históricas e culturais. | - O patrimonio histórico de Galiza na área do coñecemento do medio social e cultural. -Identidade e diversidade cultural. -Historia versus memoria histórica. - Iniciación á recollida de información sobre a paisaxe histórica a partir de imaxes, restos e reconstrucións arqueolóxicas, obras de arte e textos escritos. - Observación e análise da contorna social. - As fontes de información e documentación da contorna. -Mitos e lendas versus Historia. |
Unidade 4. Evolución histórica de Galiza: desde a Prehistoria até a Contemporaneidade e o mundo da Globalización (e os vínculados con outras sociedades desde a Antigüidade). | - Construíndo a Prehistoria e Historia de Galiza a través de períodos e temáticas seleccionadas para o ensino aprendizaxe da historia, a construción do concepto de tempo histórico e outros conceptos sociais. -Biografías senlleiras como medio de comprensión da evolución histórica. - A arte e outras manifestacións da comunicación e da creatividade. As manifestacións artísticas e culturais e o seu significado social. - As manifestacións culturais tradicionais traballadas dende o patrimonio material e inmaterial. -Vinculos entre a sociedade galega e outras sociedades desde a Antigüidade. -A Galiza da Globalización. |
Unidade 5. Espazos singulares de Galiza: Evolución no tempo e mutación do espazo. | -Explicación e comprensión de espazos de especial singularidade. -Coñecer e aprender a ensinar espazos singulares. |
|