Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
Grao en Educación Social |
Subjects |
Introduction to Contemporary Philosophy |
Sources of information |
|
|
Identifying Data | 2023/24 | |||||||||||||
Subject | Introduction to Contemporary Philosophy | Code | 652G03036 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 2nd four-month period |
Fourth | Optional | 6 | ||||||||||
|
Basic |
T, W, Adorno (1980). Teoría estética. Madrid:Taurus M. Heidegger (1971). Ser y Tiempo. F.C.E: México L. Wittgenstein (1953). Philosophiesche Untersuchungen. Kegan, P.: London Gadamer, H. G. (1977). Verdad y Método. Salamanca:Sígueme L. Pareyson (1954). La teoria della formativitá. Torino:Rosenberg&Sellier J. Derrida (1984). La filosofía como institución. Barcelona: J. Granica G. Vattimo (1996). La sociedad transparente. Barcelona: Paidós (). . (). . (). . |
Obra de referencia para estudo, análise e avaliación: Gadamer, H. G. Wahrheit und Methode– Verdad y Método– (Tübingen: J. C. B. Mohr, 1975). |
|
Complementary |
J. Dewey (1990). La escuela y la sociedad. Madrid: Beltrán K. Mannheim (1960). Libertad, poder y planificación. México:FCE A. Brocoli (1977). Ideología y educación. México: Imagen H. L.Elvin (1960). La educación y la sociedad contemporánea. Aguilar:Madrid G. E.Cirigliano (1968). Análisi fenomenológico de la educación. Madrid: Anaya J. LL. Plumb (1973). Crisis en las Humanidades. Barcelona: Planeta G. Vattimo (2012). Vocación y responsabilidad del filósofo. Barcelona: Herder |
|
|