Guía DocenteCurso
Escola Politécnica de Enxeñaría de Ferrol
Guía Provisional
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
 Asignaturas
  Dirección Integrada de Proxectos
   Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos A15 B3 B11 B15 B14 B16 B6 B10 C1 C4 C6 C7 C9 C10 Véxase o devandito no apartado de Metodoloxías. 30
Proba obxectiva A15 B11 B12 B15 B14 B8 B10 C1 C6 C7 C9 Véxase o devandito no apartado de Metodoloxías. 70
 
Observacións avaliación
Avaliación e criterios de corrección
 
Para solucionar os problemas dos alumnos con dispensa académica, ou con coincidencia de horarios de clase, ou con outros problemas que impidan a asistencia a clase, dita asistencia non é obrigatoria.

Con todo, é un feito que a probabilidade de superar a materia e a de obter unha cualificación alta aumentan coa asistencia a clase e, por iso, vai fomentar a asistencia. 

Os alumnos que asistan a todas as clases poderán realizar os traballos de avaliación continua, que non son obrigatorios, que se realizarán en clase, e que supoñerán un 30% da nota de avaliación continua. Non haberá traballos para realizar fóra de clase. 

Esta parte consistirá en preguntas e exercicios, supostos ou casos prácticos que o profesor irá propoñendo durante as clases. Normalmente as preguntas serán individuais, verbais, e os exercicios, supostos ou casos estarán dirixidos a todos os asistentes, para que todos respondan por escrito ou por medios electrónicos. 

Se un alumno asiste a menos clases, a súa nota de traballos de clase baixará proporcionalmente á porcentaxe de faltas. Ademais, non poderá obter a parte da nota do exercicio, suposto ou casos práctico proposto o día en que faltou a clase.

Todolos alumnos examinaranse de toda a materia nas datas oficiais de exame. 

Para superar a materia é necesario ter máis de 5 puntos sobre 10 no exame. 

Para solucionar os problemas dos alumnos con dispensa académica, ou que teñen coincidencia de horarios con esta materia e non poden asistir a clase, ou que teñen outros problemas coas mesmas consecuencias, a nota da materia (Na) establecerase en base ás notas do exame (Nex) e da avaliación continua (Nec = nota media ponderada do exame e os traballos), segundo a fórmula Na = máximo (Nex;  Nec).

A forma de avaliar é a mesma para a primeira e para a segunda oportunidade, e tamén para os alumnos de convocatoria adiantada. Neste último caso, o alumnado deberá contactar co profesorado ao comezo do curso para acordar os traballos tutelados que forman parte na avaliación coa porcentaxe indicada na táboa.

 
 
Materia avaliable
 
O feito de que o profesor proporcione ao alumno as transparencias de clase non exime ao alumno da obrigación de tomar notas de clase; o profesor emprega ditas transparencias para apoiar a súa explicación, que pode incluír matices e detalles non contidos nas transparencias. Doutra banda, o profesor contesta as preguntas que os alumnos realizan en clase, sobre aspectos que poden non estar incluídos nas transparencias. Os contidos que se avaliarán na proba obxectiva serán todos os que se expuxeron en clase, estean ou non nas transparencias.
 


Revisión de exame.

De acordo con o punto 3 do art. 119 da Lei 39/2015 de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e co art. 23.1 das Normas de Avaliación, revisión e reclamación das cualificacións da UDC, na revisión de exame, baixo demanda, explicarase razoadamente ao alumno os problemas que levan á súa cualificación, e unicamente poderase baixar a nota cando existan erros materiais ou de feito (p. ex., unha pregunta que estaba mal contestada e foi cualificada como ben contestada), ou cando existan erros aritméticos (p. ex., cando hai un erro ao sumar as cualificacións das diferentes preguntas do exame).


 
Dereitos do alumno que traballa, a efectos da avaliación. Estatuto dos Traballadores. 

Con respecto á asistencia a calquera actividade que compute para a avaliación, os alumnos que traballan, teñan ou non dispensa académica, deben obter permiso das súas empresas sen o menor problema. A razón diso é moi clara: o Estatuto dos Traballadores, no seu Artigo 23.1, establece que o traballador terá dereito ao goce dos permisos necesarios para concorrer a exames, cando curse con regularidade estudos para a obtención dun título académico ou profesional. Por tanto, o empresario non pode negarse a que o traballador asista a unha actividade que computa para a nota da materia.
 
 
Liberdade de Cátedra
 
En todo caso, sempre desenvolvendo o temario para impartir e, por tanto, cumprindo o encargo docente no marco que establece o número de créditos da materia, o profesor ten dereito á Liberdade de Cátedra, tal como recoñecen a Constitución Española, o Tribunal Constitucional, a Lei Orgánica de Universidades, a Carta de Dereitos Fundamentais da Unión Europea, e a UNESCO. Obviamente, o profesor debe actuar sempre dentro da lei, e debe impartir contidos actuais, en vigor, e correctos, que abarquen todo o alcance definido polo plan de estudos.

A Constitución Española (Art. 20) establece o respecto a Liberdade de Cátedra que, nas súas diferentes definicións (p. ex., Real Academia Española e Consello Xeral do Poder Xudicial;  https:// dej. rae.es), supón a posibilidade do profesor para expoñer a materia conforme as súas propias conviccións, cumprindo os programas establecidos, e no marco das institucións que teñen atribuída a organización da docencia, a condición de que esta exérzase adecuadamente. Á súa vez, Castillo Córdova (2006) inclúe nela a facultade de optar pola metodoloxía que o profesor considere máis adecuada para transmitir os coñecementos.

Isto último leva a que os aspectos desta guía correspondentes a métodos docentes a empregar, e porcentaxe de horas a dedicar a cada un deles, son meramente orientativos, tentativos, e o profesor poderá facer cambios se o considera positivo, podendo investigar se existen mellores enfoques metodolóxicos para a docencia, como algúns dos que se propoñen na literatura científica ou en monografías especializadas na materia (Felder e Brent, 2016), sempre a favor dos resultados académicos.

Todo o aquí devandito con respecto a metodoloxías docentes nunca afectará negativamente o modo de avaliar, no cal o alumno poderá sempre obter a máxima nota independentemente das súas circunstancias persoais, de acordo co establecido neste epígrafe de avaliación.



Referencias

- Castillo Córdova, Luis (2006). Libertad de Cátedra en la relación laboral con ideario. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 9788484565567

-  Felder, RM, Brent, R (2016), Teaching and learning STEM. USA: Jossey-Bass (Wiley).
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes