Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Saúde |
Grao en Terapia Ocupacional |
Asignaturas |
Ciencias da Ocupación e Fundamentos de Terapia Ocupacional |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Ciencias da Ocupación e Fundamentos de Terapia Ocupacional | Código | 653G01109 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Tema 1.- A competencia da Terapia Ocupacional: ocupación e actividade |
Contextualización da terapia ocupacional contemporánea: - Fundamentos e principios filosóficos. - Paradigmas da Terapia Ocupacional: implicación teórico-prácticas (paradigma da ocupación, paradigma mecanicista, paradigma contemporáneo e paradigma social). - Ocupación e actividade ao longo da historia e discusións contemporáneas. - Avances e retos da terapia ocupacional contemporánea (nacional-internacional) |
Tema 2.- Ciencia da Ocupación |
Historia da Ciencia da Ocupación Definición Características Autores/as principais Relación da Ciencia da Ocupación coa Terapia Ocupacional Actualidade da Ciencia da Ocupación |
Tema 3.- Modelos teóricos e de práctica en terapia ocupacional |
Elementos teóricos que guían a práctica da terapia ocupacional: contextualización e identificación. Características e aproximación á aplicación de modelos teóricos e de práctica en terapia ocupacional: a) Modelo canadiense: Modelo Canadiense do Desempeño Ocupacional. Modelo Canadiense da Participación Ocupacional. b) Modelo de Ocupación Humana. c) Marco para a práctica da terapia ocupacional. d) Modelo Kawa (río). e) Introducción a outros elementos teóricos que guían a práctica: Integración Sensorial, COOP (Cognitive Orientation to daily Occupational Performance), Marco de Xusticia Ocupacional Participativa, Modelo desempeño ocupacional (Australia), PEO, PEO-P, y otros |
Tema 4.- Contexto teórico e filosófico en que se enmarca a práctica da terapia ocupacional |
Principios teóricos e filosóficos que sustentan a práctica da terapia ocupacional. Aproximación a diferentes perspectivas e modelos de concepción da discapacidade e a diversidade funcional. Relación coa CIF. Marco terminolóxico de referencia en terapia ocupacional. |
Tema 5.- Habilidades e destrezas da terapia ocupacional | Conceptualización das habilidades e destrezas profesionais. Aproximación ás habilidades e destrezas implicadas na práctica da terapia ocupacional. |
Tema 6.- Funcións e roles da terapia ocupacional | Achegamento aos diversos ámbitos de actuación da terapia ocupacional. Introdución aos roles e funcións desempeñadas na práctica da terapia ocupacional, en torno a 4 niveis: asistencia, docencia, investigación, e xestión e administración. Aproximación á análise da actividade en terapia ocupacional. |
Tema 7.- Relación terapéutica |
- Conceptualizacións e procesos da relación terapéutica dende diferentes perspectivas filosóficas. - Reflexividade sobre o posicionamento, dinámicas de poder e dimensión relacional das relacións terapéuticas. - Relacións terapéuticas colaborativas para a xustiza ocupacional: dende o individual ao colectivo e comunitario. Implicacións para a práctica. |
|