Teaching GuideTerm
Faculty of Philology
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
 Subjects
  Literature and Gender Perspectives in the Anglophone World
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Identifying Data 2020/21
Subject (*) Literature and Gender Perspectives in the Anglophone World Code 613505117
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Frias Rudolphi, Maria
E-mail
maria.frias@udc.es
Lecturers
Frias Rudolphi, Maria
E-mail
maria.frias@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
General description Both historically and theoretically African American feminist critics have angrily argued and furiously defended that White feminist thought has little—if any—to do with Black feminist literary criticism. Instead of “feminism” (meaning Western and white feminism), African American writer Alice Walker has come up with a different (and more inclusive) term: “womanism” The purpose of this course is to concentrate on and explore Black feminist thought, and to examine representative African American feminist theories to later analyze some works by canonized and emerging new female voices in African/Caribbean/African American literature. Although this is not a course in comparative feminist theories—White vs. Black feminist thought—we will start by reading brief excerpts from specific essays where white feminists break—as Tillie Olsen puts it—white women’s silences. We will basically deal with African and African American women’s silences, and their angry, subversive, and loud voices.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos Se revisarán las lecturas obligatorias pendientes y se hará una selección para eliminar, acortar o sustituir los textos de lectura. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen Discusión dirixida, Análisis fontes documentais, Proba mixta, Proba ensayo. Presentación oral alumnado. *Metodoloxías docentes que se modifican Sesión maxistral: 1. se sustituiría por una presentación power point explicativa e informativa. 2. Se sustituiría por una charla/coloquio via TEAMS (en caso de que todo el alumnado tuviera acceso al mismo). 3. Se sustituiría por material audiovisual a disposición del alumnado (entrevistas con autores, películas, documentales, etc) 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Vía moodle, correo electrónico, TEAMS, conversación telefónica. 4. Modificacións na avaliación Variedad de ejercicios que combinan: análisis de textos; preguntas comparativas sobre temas, discursos narrativos, caracterización, etc. Ejercicios audiovisulales. *Observacións de avaliación: El alumnado recibirá las pruebas, textos, preguntas, etc con suficiente antelación y se fijará una fecha de entrega via e-mail. Se atenderán las revisiones y consultas pertinentenes por parte del alumnado. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía La bibligrafía se mantiene. Dependiendo de las pruebas audiovisuales, el alumnado recibirá las oportunas sugerencias en cuanto a webgrafía, etc.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes