Guía DocenteCurso
Facultade de Filoloxía
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Lingüística Aplicada (2013)
 Asignaturas
  Lingüística aplicada
   Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptos básicos e procedementos na lingüística aplicada

1.1. A definición de Lingüística aplicada
1.2. O binomio investigacion básica - investigación aplicada. A superación desta dicotomía
1.3. Evolución da Lingüística aplicada no contexto das diferentes teorías lingüísticas
1.4. A lingüística aplicada e a investigación-acción
2. Lingüística aplicada. Principais ramas 2.1. Lingüística aplicada á ensinanza de linguas: L-1, L-2 e plurilingüismo
2.2. Política e planificación lingüísticas
2.3. Patoloxías da linguaxe e Lingüística clínica
2.4. Análise do discurso e mediación comunicativa
3. Didáctica e aprendizaxe de linguas nun contexto multicultural e multilingüe 3.1. A competencia plurilingüe e a competencia pluricultural
3.1.1. O contexto europeo.
3.1.2. A competencia plurilingüe
3.1.3. A competencia pluricultural
3.2. Un novo paradigma no ensino de linguas. Os enfoques plurais
3.2.1. A concienciación lingüística ("l’évail aux langues" ou "language awareness")
3.2.2. A intercomprensión entre linguas da mesma familia
3.2.3. A didáctica integrada das linguas
3.2.4. O enfoque intercultural
3.3. Propostas didácticas
4. Aplicacións sociolingüísticas: política e planificación lingüísticas 4.1. Definición de política e planificación lingüísticas
4.2. Os procesos de estandarización lingüística: planificación do corpus (codificación e elaboración) e planificación do estatus (selección da variedades estándar e a súa implementación)
4.3. Perspectiva crítica da planificación lingüística
4.3.1. As ideoloxías lingüísticas
4.3.2. Diferentes teorías no campo das ideoloxías lingüísticas: lingua e conflicto, ecoloxía lingüística, a perspectiva socio-ecolóxica e comunicativa
4.4.3. A planificación lingüística no contexto hispanofalante.
5. Aplicacións psicolingüísticas: patoloxías da linguaxe e adquisición da linguaxe 5.1. Desterrando prexuízos desde a lingüística da fala
5.2. Prisma pragmático e linguaxe disfuncional. Comunicación e efectividade
5.3. Enfoque lingüístico: descrición e estimación de déficit verbais
5.4. Perfil histórico da súa vinculación e estado actual do tema. Logopedia e Lingüística clínica
5.5. As patoloxías da linguaxe
5.5.1. Concepción das deficiencias comunicativas e modelos para afrontar o seu estudo
5.5.2. Clasificación das patoloxías da linguaxe. Déficits lingüísticos en idade infantil
5.6. Papel da Lingüística no enfoque e nos modos de abordar os trastornos de comunicación e o déficit lingüístico
5.7. Os tests lingüísticos de avaliación. A avaliación da fala infantil
5.8. O ámbito da Lingüística clínica
6. Metodoloxía para a xestión de situacións comunicativas específicas 6.1. Contribucións da análise do discurso (principalmente, da interacción oral) na tradición americana: O método etnográfico e a observación participante. A investigación-acción.
6.2. Análise do discurso desde unha perspectiva crítica
6.3. As relacións da análise discursiva coa retórica e a tradición argumentativa. Un exercicio de interdisciplinariedade
7. Interacción comunicativa: auditorías comunicativas e mediación intercultural 7.1. Auditoría aplicada ao desenvolvemento da competencia comunicativa do representante institucional na comunicación interna e externa
7.2. O estudo do conflicto comunicativo na relación profesional
7.3. Conflicto comunicativo e desigualdade social
7.4. Os discursos corporativos
7.5. Mediación comunicativa nas relacións interculturais. O malentendido comunicativo
7.6. Auditoría comunicativa na gobernanza política: o ámbito institucional (saúde, educación e atención cidadá)
7.7. Auditoría comunicativa, e dereitos humanos e sociais. Lingüística forense
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes