Guía DocenteCurso
Facultade de Socioloxía
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Socioloxia
 Asignaturas
  Socioloxía da educación
   Fontes de información
Bibliografía básica Althuser, Louis (1985). El aparato ideológico del estado escolar como aparato dominante. Madrid: Narcea
Apple, Michael (1987). Educación y poder. Barcelona: Paidós
Askew, Sue (1991). Los chicos no lloran. El sexismo en educación. Barcelona: Paidós
Assadourian, Erik (2017). Educacion ecosocial: cómo educar frente a la crisis ecológica. Madrid: Fuhem Ecosocial
Ball, Stephen J. (1993). Foucault y la educación: disciplinas y saber. Madrid: Morata
Bauman, Zygmunt (2013). Sobre la educación en un mundo líquido. Barcelona: Paidós
Bernstein, Basil (1985). Clase social, lenguaje y socialización. Educación y Sociedad, 4: 129-168
Bourdieu, Pierre y Passeron, Jean Claude (1969). Los estudiantes y la cultura. Barcelona: Labor
Collins, Randall (1989). La sociedad credencialista: sociología histórica de la educación y de la estratificación. Madrid: Akal
Chomsky, Noam (2014). La (des)educación. Barcelona : Crítica
Dubet, François (2005). La Escuela de las oportunidades: ¿qué es una escuela justa?. Barcelona : Gedisa
Durkheim, Émile (2000). Educación y sociología. Barcelona: Península
Fernández Enguita, Mariano (1990). La cara oculta de la escuela. Educación y trabajo en el capitalismo. Madrid: Siglo Veintiuno
Fernández Rouco, Noelia (2017). Educación sexual y ética de las relaciones sexuales y amorosas: cómo trabajar en favor del placer y el bienestar. Madrid: Pirámide
Foucault, Michel (1990). Vigilar y castigar. Madrid: Siglo Veintiuno
Freire, Paulo (2009). La educación como práctica de libertad. Madrid: Siglo XXI
García, Almudena (2017). Otra educación ya es posible: una introducción a las pedagogías alternativas. Valencia: Litera
Giroux, Henry (2001). Cultura, política y práctica educativa. Barcelona: Graó
Herrero, Yayo (2007). Educación y ecología: el currículum oculto antiecológico de los libros de texto. Madrid: Editorial Popular
Illich, Ivan (1978). La sociedad desescolarizada. Barcelona: Barral
Jackson, Philip W. (1991). La vida en las aulas. Madrid: Morata
Laval, Christian (2004). La escuela no es una empresa. El ataque neoliberal a la enseñanza pública. Barcelona: Paidós
Lerena, Carlos (1991). Escuela, ideología y clases sociales en España. Barcelona: Ariel
Lledó, Emilio (2018). Sobre la educación. La necesidad de la literatura y la vigencia de la filosofía. Barcelona: Taurus
Marco, Aurora (2002). Mulleres e educación en Galiza. Vidas de mestras. A Coruña: Ediciós do Castro
Moncada, A. (1989). Cien años de educación en España. Madrid: Visor
Moreno, Montserrat (2000). Cómo se enseña a ser niña. El sexismo en la escuela. Barcelona: Icaria
Olweus, Dan (1998). Conductas de acoso y amenaza entre escolares. Madrid: Morata
Pichardo Galán, José Ignacio (2009). Adolescentes ante la diversidad sexual: homofobia en los centros educativos. Madrid : La Catarata
Querrien, Anne (1994). Trabajos elementales sobre la escuela primaria. Madrid: La Piqueta
Rancière, Jacques (2003). El maestro ignorante: cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Barcelona: Leartes
Robinson, Ken (2015). Escuelas creativas: la revolución que está transformando la educación. Barcelona: Grijalbo
Rockwell, Elsie (2018). Vivir entre escuelas: relatos y presencias: antología esencial.. Buenos Aires: CLACSO
Subirats, Marina (1988). Rosa y Azul. La transmisión de los gneros en la escuela mixta. Madrid: Instituo de la Mujer
Taberner Guasp, Josñe (2012). Familia y educación: instituciones reflexivas en una sociedad cambiante. Madrid: Tecnos
Terrén, Eduardo ( 2001). El contacto intercultural en la escuela: la experiencia educativa de gitanos e hijos de inmigrantes en el área metropolitana de A Coruña. A Coruña : Universidade da Coruña
Tonucci, Francesco (1990). ¿Enseñar o aprender? La escuela como investigación quince años después. Barcelona: Grao
Torres Santomé, Jurjo (1994). El curriculum oculto. Madrid: Morata
Varela, Julia (1991). Arqueología de la escuela. Madrid: La Piqueta
Willis, Paul (1988). Aprendiendo a trabajar: cómo los chicos de la clase obrera consiguen trabajos de clase obrera. Madrid: Akal
Velasco, Honorio y Díaz de Rada, Ángel (2003). Lecturas de antropología para educadores. El ámbito de la antropología de la educación y de la etnografía escolar. Madrid: Trotta

Separadamente da bibliografía básica, traballarase sobre unha serie de artigos, dispoñibles na plataforma moodle, sobre a que se realizarán a proba final e os exercicios presenciais. Ao longo do curso presentarase e discutirá abundante bibliografía complementaria e outras fontes de información dispoñibles para profundar sobre o temario do programa.

Bibliografía complementaria

Separadamente da bibliografía básica, traballarase sobre unha serie de artigos, dispoñibles na plataforma moodle, sobre a que se realizarán a proba final e os exercicios presenciais. Ao longo do curso presentarase e discutirá abundante bibliografía complementaria e outras fontes de información dispoñibles para profundar sobre o temario do programa.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes