Teaching GuideTerm
Faculty of Sociology
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Socioloxia
 Subjects
  Sociology of communication and public opinion
   Sources of information
Basic Bauer, W (2009). La opinión pública y sus bases históricas. Santander : Universidad de Cantabria
Berlo, D. K. (2000). El proceso de la comunicación : introducción a la teoría y a la práctica. Buenos Aires : Librería "El Ateneo"
De Fleur, Melvin L., et al. (1982). Teorías de la comunicación de masas. Barcelona: Paidós
Espinar, E. et. al (2006). Introducción a la Sociología de la Comunicación. Universidad de Alicante
Fracassetti, L. (2010). La opinión pública. [Santander] : Acopos, Universidad de Cantabria
González, M.J. et. al (2004). Sociología de la comunicación . Alicante : Compas
González Radío, V (2005). La opinión pública. Santiago de Compostela : Tórculo
González Radío, V (2006). Socioloxía da comunicación e opinión pública. Santiago de Compostela: Lea
González Radío, V (2006). El estudio de la sociología en la sociedad de la información. Santiago de Compostela: Tórculo
Habermas, J (1998). Teoría de la acción comunicativa. Madrid: Taurus
Han, Byung-Chul (2022). Infocracia : la digitalización y la crisis de la democracia. Barcelona : Taurus
Hernández Sánchez, A (2008). Sociología de la opinión pública. Valladolid : Universidad de Valladolid
Luhmann, N. (2000). La realidad de los medios de masas. Rubí (Barcelona) : Anthropos
Martín López, E. (1998). Sociología de la comunicación humana. Madrid : Fundación para la Formación de Altos Profesionales
Martín López, E. (1990). Sociología de la opinión pública. Madrid : Beramar
Martín Serrano, M. (2007). Teoría de la comunicación : la comunicación, la vida y la sociedad. Madrid : McGraw-Hill
Roiz, M. (2005). Sociología de la comunicación y cultura de masas. Madrid : Laberinto
Thompson, J.B. (2003). Los media y la modernidad: una teoría de los medios de comunicación. Barcelona: Paidos
Varela, J. (ed.) (2002). Sociología e información. Madrid : La piqueta
Zuboff, Shoshana (2020). La era del capitalismo de la vigilancia : la lucha por un futuro humano frente a las nuevas fronteras del poder. Barcelona : Paidós

NOTE: 

This bibliography is subject to change as the academic year progresses in order to adapt to the training needs of the students.

Complementary Berger, P. L. (1968 (2015 reimp.)). La construcción social de la realidad/ Peter L. Berger, Thomas Luckmann. Buenos Aires : Amorrortu
Bourdieu, P. (2008). El sentido práctico / Pierre Bourdieu ; [traducción de Ariel Dilon]. Madrid : Siglo XXI
Breton, P. (2000). La utopía de la comunicación : el mito de la aldea global . Buenos Aires : Nueva Visión
Castilla del Pino, C. (1990). La incomunicación. Madrid : Península
De Moragas Spà, M (2011). Interpretar la comunicación : estudios sobre medios en América y Europa. Barcelona: Gedisa
Del Valle Rojas, C. (2016). Nuevas formas de expresión en comunicación . Madrid : McGraw Hill
Dewey, J. (2004). La opinión pública y sus problemas. Madrid : Morata
Fernández-Cid Enríquez, M. (2008). La imagen de las personas mayores en los medios de comunicación de masas y la opinión pública. Madrid : UDP
Galindo, J (Coord.) (2008). Comunicación, ciencia e historia : fuentes científicas históricas hacia una comunicología posible. Madrid: McGrawHill
Gándara, S. (2016). INTERVENCIONES. Medios y estado. Los términos de un largo debate (2008-2016). Buenos Aires: Cazador de tormentas
Gándara, S., & Heram, Y. (2021). Los estudios latinoamericanos de comunicación (2000-2018)¿ Consolidación académica, estancamiento burocrático o dispersión temática?. Astrolabio
Gil Calvo, E (2018). Comunicación política : caja de herramientas. Madrid : Catarata
González Radío, V (1996). Comunicación y pensamiento social periodismo y postperiodismo : convergencias teóricas y el marco social. Santiago de Compostela: Tórculo
González Radío, V (2004). Comunicación e corpo. Santiago de Compostela : Lea
González Radío, V (2007). Comunicación e interpretación de la vida en el refranero : cosificación ética y didáctica de las costumbres en España. Lugo : Deputación Provincial, Área de Cultura
Habermas J. (1994). Historia y crítica de la opinión pública. México : Gustavo Gili
Habermas, J (2002). Acción comunicativa y razón sin transcendencia. Barcelona : Paidós
Hernández Sánchez, A (2010). Diccionario de la opinión pública. Madrid : Paraninfo
Holzer, H (1978). Sociología de la comunicación. Madrid : Akal
Izquierdo , A. (1985). Prensa y Opinión Política. Barcelona:Mitre
Jones, O (2012). Chavs : la demonización de la clase obrera. Madrid : Capitán Swing
Lash, S. (2005). Crítica de la información. Buenos Aires : Amorrortu
Leydesdorff, L. (2015). Una teoría sociológica de la comunicación : la autoorganización de la sociedad basada en el conocimiento. México D.F. : Universidad Iberoaméricana
Lippmann, W. (2003). La opinión pública. Madrid : Langre
Lucas Marín, A (1999). Sociología de la comunicación. Madrid : Trotta
Lull, J. (2009). Medios, comunicación, cultura : aproximación global. Madrid : Amorrortu
Martín Serrano, M. (2006). ¿ Para qué sirve estudiar Teoría de la Comunicación?.. Contratexto: Revista digital de la Facultad de Comunicación, (4).
Mazzoleni, G (2010). La comunicación política. Madrid: Alianza
Miller, G. A. (1980). Psicología de la comunicación. Barcelona : Paidós
Mirzoeff, N (2016). Cómo ver el mundo : una nueva introducción a la cultura visual. Barcelona : Paidós
Roda Fernández, R (1989). Medios de comunicación de masas : su influencia en la sociedad y en la cultura contemporáneas. Madrid : Centro de Investigaciones Sociológicas
Dewey, J. (2004). La opinión pública y sus problemas. Madrid : Morata
Silverstone, R. (2004). ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires : Amorrortu
Simmel, G. (2002). Cuestiones fundamentales de sociología. Barcelona : Gedisa
Stewart, D. K. (1973). Psicología de la comunicación teoría y análisis. Buenos Aires : Paidós
Tierno Galván, E. (1973). Conocimiento y ciencias sociales. Madrid: Tecnos
Williams, R (1982). Cultura sociología de la comunicación y del arte. Barcelona : Paidós
Wolton, D. (2009). La otra mundialización : las batallas contemporáneas por la diversidad cultural. Barcelona : Gedisa
Berganza Conde, M.R. (2001). Comunicación, opinión pública y prensa en la sociología de Robert E. Park. Madrid : CIS : Siglo XXI
Xambó i Olmo, R. (2010). Los medios de comunicación social. En García Ferrando (Coord) Pensar nuestra sociedad globalizada : una invitación a la sociología (pp 431-458). Valencia : Tirant lo Blanch
Bougnoux, D. (1999). Introducción a las ciencias de la comunicación. Buenos Aires : Buena Visión

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes