Guía DocenteCurso
Facultade de Socioloxía
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Socioloxia
 Asignaturas
  Análise sociolóxica de textos e discursos
   Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introducción ao análise de discurso Introdución á análise de discurso, diferenciación e definición da análise sociolóxica do discurso. Conceptos de exégesis e hermeneútica. Autores crave (Gadamer, Dilthey, Foucault e Ricoeur). O texto como obxecto de estudo. Tipos de textos, tipos de comunicación. As características da comunicación.

Os estudos sociolóxicos de discurso: surgimiento e contexto teórico. Escola de Frankfurt, socioloxía francesa, post-estructuralismo. Necesidade de xustificar metodológicamente a análise de discurso, inserción na pluralidade metodológica. Tipos de contextos de investigación onde é útil a análise de discurso. Correntes/niveis: informal/cuantitativo; estructural/textual; social/hermeneútico.
Tema 2. Aspectos xerais e estratexias preparatorias para a análise de discurso Espectro de estudos de discurso. Análise de contido, análise temático, análise por categorías, análises estructural, análise crítica do discurso, análise sociolóxica do sistema de discursos. Conceptos crave para a análise de discurso: texto, discurso e sistema de discurso. Discurso como obxecto e como produción teórica. Discurso como produción e práctica colectiva. Discursos e actualización no ámbito da interacción social.

As actividades de preparación para a análise dos textos. 1) Anotacións no diario de campo si é unha entrevista ou grupo de discusión; 2) traballo de lectura ordenada e literal; 3) Fragmentación ou abordaje integral. Descomposición en unidades elementais.
Tema 3. Principais procedementos para a análise de discurso As conxecturas preanalíticas. Os estilos discursivos. A análise de posicións discursivas. A análise das configuracións narrativas. Análise de discurso cualitativo e cuantitativo.

Outros tipos de textos. O visual, as imaxes, os sons, o corporal, o omitido e o contextual como forma de comunicación. Comunicacións non verbales. Análise de medios audiovisuales e Redes Sociais.

A análise das asociacións, dos desprazamentos e das condensaciones. Análise crítica do discurso.
Tema 4. Estratexias de presentación de anális3 de discurso O traballo de redacción, a presentación de resultado. Exemplos distintos. Uso de software para a presentación de resultados
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes