Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Comunicación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
 Asignaturas
  Escritura en Fase de Desenvolvemento. Novas Narrativas Lineais e non Lineais
   Contidos
Temas Subtemas
Deseño de escaletas 1. A escaleta como columna vertebral

2. Cómo facer unha escaleta:

2.1. Informativos
2.2. Programas
O guión: unha ferramenta do produtor 1. O dominio do guión no perfil profesional do produtor.

2. Algunhas cuestións previas sobre o guión e da produción.

3. Tentativa de definición dese documento chamado guión.

4. Funcións do guión.

5. A película e o espectador: a responsabilidade do guionista.

6. As fases de desenvolvemento do guión: o qué e o cómo, a historia e a trama.

7. A relación produtor-guionista: o desenvolvemento do guión.
O produtor: un buscador de historias 1. ¿Qué historias contar?.

2. O mapa das ideas: historias, temas e persoaxes.

3. Elementos cardinales dunha historia.

4. A unidade de acción.

5. O story line: a historia mínima dun conflito.

6. Análise do story line.
O protagonista: a encarnación do conflito. 1. A espiña dorsal do personaxe.

2. A caracterización do personaxe.

3. O arco de transformación do personaxe.

4. A pregunta dramática.

5. O proceso de identificación do espectador: a conexión emocional.

6. Protagonista/ Antagonista: a plasmación dramática do conflito.

7. A descrición dos personaxes e o mapa de relacións: ingredientes esenciais da biblia de series de TV de ficción.

8. Os personaxes reais nos documentais.
A arquitectura dramática do guión 1. Información, atención, ritmo, emoción e estrutura.

2. A dramaturxia: identificación e participación do espectador.

3. A posición do espectador #ante a película: suspense e sorpresa.

4. A regra de tres: unha estrutura clásica.

5. Estruturas das series de ficción.

6. A escena: estrutura, pasos ou fragmentos e planos.

7. Procedementos estruturais para distribuír a información.

8. Visionado dunha película e análise da estrutura.
A papelada do guión 1. A sinopse e o proxecto dunha película.

2. Requirimentos da sinopse.

3. Funcións e formatos da sinopse.

4. Guía para a redacción da sinopse.

5. Análise da sinopse.

6. O concepto-proposta dun documental.

7. Escaletas: ferramenta esencial para o traballo en equipo.

8. Tratamentos.

9. Os diálogos.
Novas narrativas lineais e non lineais Parte 1. Introdución ao contido transmedia e de marca, cómo se desenvolve e cómo o vendemos.

I. Introdución: SURFEANDO EN PANGEA.

Cómo o mundo dixital está difuminando as liñas que separan sectores coma o cine, o xornalismo, a publicidade, a televisión. Todos competimos polo mesmo: a nosa atención.


II. O contexto: a transmedia e os contidos de marca non son modas.
- Todos somos seres transmedia.
- O paradigma baixo demanda ou por qué os contidos transmedia e de marca se mesturan tan ben.

III. Claves para vender un proxecto transmedia.

IV. Deseño Transmedia: técnicas e claves para desenvolver un proxecto.



Parte 2. Obradoiro - Xeración de universos transmedia (e como incluír marcas neles).


I. Presentacións dos proxectos.
II. Traballo en equipo
III. Definición do Universo: Disección dos elementos que conforman cada proxecto.
IV. Definición de audiencias.
V. Desenvolvemento de formatos analóxicos. Sesións microcreativas.
VI. Conversión de historias analóxicas ao mundo dixital.
VII. Cartografía do universo transmedia.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes