Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
Guía Provisional
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Asignaturas
  Balonmán e a súa didáctica
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Balonmán e a súa didáctica Código 620G01017
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Torres Tobio, Gabriel
Correo electrónico
gabriel.torres@udc.es
Profesorado
Fernandez Romero, Juan Jose
Torres Tobio, Gabriel
Correo electrónico
juan.jose.fernandez@udc.es
gabriel.torres@udc.es
Web http://http://campusvirtual.udc.es/moodle
Descrición xeral Os contidos da materia de Balonmán e a súa Didáctica, enmárcanse e baséanse nas competencias establecidas para o módulo de Fundamentos dos Deportes, no plano dos estudos de Graduado en Ciencias da Actividade Física e do Deporte. E de maneira máis específica, os obxectivos e contidos desta materia desenvólvense basicamente sobre ou coñecemento dos procesos de ensino-aprendizaxe e fundamentos didácticos das habilidades técnico-tácticas específicas simples, compostas e complexas do balomán, como condutas psicomotrices e sociomotrices, para promover a súa práctica en Educación Física e na iniciación deportiva. E promovendo no alumnado a adquisición dun nivel de habilidade axustado á execución das habilidades específicas do Balonmán. Estes obxectivos proxéctanse dunha maneira concreta na descrición explícita dos resultados de aprendizaxe que se describen posteriormente. Como iniciación deportiva enténdese o momento e período no que unha persoa comeza a aprender unha habilidade específica ou un deporte en concreto. O ensino do balonmán fundaméntase pola riqueza sociomotriz desta modalidade deportiva, a promover na etapa de iniciación deportiva dos mozos; tal como habilidades e comportamentos de xogo, cheos de elementos de gran riqueza coordinativa, e tamén de interacción sociomotriz; ademais, do arraigamento histórico, vixente permanentemente nos plans de estudo de Educación Física e Deportes, xa desde a creación dos primeiros centros de formación de profesorado de Educación Física. O Balonmán está arraigado na sociedade actual como un deporte que promove valórelos socio-deportivos en todas as súas facetas, e que xurdindo do xogo, evoluciona e institucionalízase en deporte (concepción actual), sen perder a finalidade de xogo en si mesmo, como elemento educativo e gratificante de seu. Por tal motivo, é unha actividade necesaria nos principios e valores educativos e formativos dá Educación Física, como parte da formación integral das persoas. Analizando as características do Balonmán tanto polo tipo de habilidades motrices que o definen (habilidades técnicas de execución), fundamentadas en correr, saltar, lanzar, como pola riqueza de factores perceptivos que se vivencian na comunicación motriz do xogo (táctica), e polas cualidades físicas que desenvolve, fai que este deporte colectivo de cooperación-oposición estratéxica sexa unha actividade a programar no ámbito educativo, recreativo e competitivo. En relación coa didáctica desta materia; actualmente, fálase dunha didáctica dos deportes colectivos en canto aos elementos comúns que os definen e relacionan; pero ademais, cada materia debido á singularidade dos seus contidos, ten necesidades de formulacións de ensino propios e diferenciados. Por iso, falamos cunha Didáctica do Balonmán que, de acordo cos descriptores do plan de estudos, desenvólvese seguindo un programa axustado aos seus contidos específicos; expostos dunha forma teórico-práctica; cunha metodoloxía de ensino para a iniciación global e específica do Balonmán, e desenvolvidos de maneira presencial. Conxugar isto coa idea de capacitar ao estudante do Grao en Ciencias do Deporte e da Educación Física da UDC, como docente, obriga a enfocar esta materia cara á utilización do ensino do Balonmán no medio escolar e tamén en escolas de iniciación deportiva, polo que a metodoloxía de ensino desta materia será global, de maneira que se poida ofrecer unha perspectiva ampla das posibilidades do Balonmán como un contido útil na formación do alumno.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos Non se realizan cambios 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen -Actividades iniciáis - Sesión magistral - Análise de fontes documentáis (Traballo1: individual, computa na avaliación, 20%) - Aprendizaxe colaborativa (Traballo 2: parellas-grupo a criterio do profesorado, computa na avaliación, 20%) - Resumo (computa na evaliación, 10%) *Metodoloxías docentes que se modifican - Práctica de actividade física ( elimínase, e non se sustituye) - Proba mixta (modifícase no caso de suspensión da docencia presencial. Esta proba sería sustituida por 2 tarefas de avaliación continua. (Tarefa 1, individual, valor 20% / Tarefa 2, individual, valor 30% ) - Saídas de campo (elimínase) 3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado - Correo electrónico: Diariamente. De uso para fazer consultas, solicitar encontros virtuáis, para resolver dudas e fazer seguimento dos traballos tutelados. - Moodle: A criterio de utilización do profesorado, e según as necesidades do alumnado. - Teams: 2 sesións semanáis por grupo para avanzar nos contidos teóricos, e na franxa horaria asignada para a materia no calendario de aulas da facultade. Tamén, a proposta do profesorado, faránse algunhas sesións (1 semanal) de tutorización grupal para orientar os trabajos e tarefas da materia. Esta dinámica permite fazer un seguimento normalizado e axustado as necesidades de aprendizaxe do alumnado para desarrollar o traballo da materia. 4. Modificacines en la evaluación a) Proba mixta (50%). Por evaluación continua, realizando 2 tarefas sustitutorias do examen final presencial, da convocatoria oficial: Tarefa 1 de avaliación continua: individual (20%) Tarefa 2 de avaliación continua: individual (30%) Presentaránse na data oficial do examen final, ou bem antes, en función da planificación do profesorado correspondentes, co seu alumnado. b) Análise de fontes documentáis (20%), traballo 1, individual c) Aprendizaxe colaborativa (20%), traballo 2, parellas ou grupo, a criterio do profesorado d) Resumo (10%), diario, resumo de aulas voluntario, individual *Observaciones de evaluación: - A calificación final da asignatura valorase entre 0 y 10 puntos. - Para superar as probas obligatorias, e imprescindible obter a calificación mínima de aprobado (5 puntos sobre 10) en todas e cada unha das probas de avaliación, para poder sumar a media ponderada de cada unha das probas a nota final, e aprobar a materia. - Si un estudiante non supera a materia por non alcanzar o aprobado (na primeira oportunidade), podrá na segunda oportunidade presentar aquelas metodoloxías nas que non obtiviese o 50% da sua puntuación máxima, da primeira oportunidade. - Si o estudiantado no supera a materia, na primera oportunidad, ni tampoco na segunda; enton, as metodoloxías de avaliación aprobadas serán gardadas solamente para o seguinte curso académico. 5. Modificaciones da bibliografía o webgrafía - Nin a bibliografía, nin a webgrafía serán modificadas.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes