Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Asignaturas
  Balonmán e a súa didáctica
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Balonmán e a súa didáctica Código 620G01017
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Torres Tobio, Gabriel
Correo electrónico
gabriel.torres@udc.es
Profesorado
Fernandez Romero, Juan Jose
Torres Tobio, Gabriel
Correo electrónico
juan.jose.fernandez@udc.es
gabriel.torres@udc.es
Web http://http://campusvirtual.udc.es/moodle
Descrición xeral Os contidos da materia de Balonmán e a súa Didáctica, enmárcanse e baséanse nas competencias establecidas para o módulo de Fundamentos dos Deportes, no plano dos estudos de Graduado en Ciencias da Actividade Física e do Deporte. E de maneira máis específica, os obxectivos e contidos desta materia desenvólvense basicamente sobre ou coñecemento dos procesos de ensino-aprendizaxe e fundamentos didácticos das habilidades técnico-tácticas específicas simples, compostas e complexas do balomán, como condutas psicomotrices e sociomotrices, para promover a súa práctica en Educación Física e na iniciación deportiva. E promovendo no alumnado a adquisición dun nivel de habilidade axustado á execución das habilidades específicas do Balonmán. Estes obxectivos proxéctanse dunha maneira concreta na descrición explícita dos resultados de aprendizaxe que se describen posteriormente. Como iniciación deportiva enténdese o momento e período no que unha persoa comeza a aprender unha habilidade específica ou un deporte en concreto. O ensino do balonmán fundaméntase pola riqueza sociomotriz desta modalidade deportiva, a promover na etapa de iniciación deportiva dos mozos; tal como habilidades e comportamentos de xogo, cheos de elementos de gran riqueza coordinativa, e tamén de interacción sociomotriz; ademais, do arraigamento histórico, vixente permanentemente nos plans de estudo de Educación Física e Deportes, xa desde a creación dos primeiros centros de formación de profesorado de Educación Física. O Balonmán está arraigado na sociedade actual como un deporte que promove valórelos socio-deportivos en todas as súas facetas, e que xurdindo do xogo, evoluciona e institucionalízase en deporte (concepción actual), sen perder a finalidade de xogo en si mesmo, como elemento educativo e gratificante de seu. Por tal motivo, é unha actividade necesaria nos principios e valores educativos e formativos dá Educación Física, como parte da formación integral das persoas. Analizando as características do Balonmán tanto polo tipo de habilidades motrices que o definen (habilidades técnicas de execución), fundamentadas en correr, saltar, lanzar, como pola riqueza de factores perceptivos que se vivencian na comunicación motriz do xogo (táctica), e polas cualidades físicas que desenvolve, fai que este deporte colectivo de cooperación-oposición estratéxica sexa unha actividade a programar no ámbito educativo, recreativo e competitivo. En relación coa didáctica desta materia; actualmente, fálase dunha didáctica dos deportes colectivos en canto aos elementos comúns que os definen e relacionan; pero ademais, cada materia debido á singularidade dos seus contidos, ten necesidades de formulacións de ensino propios e diferenciados. Por iso, falamos cunha Didáctica do Balonmán que, de acordo cos descriptores do plan de estudos, desenvólvese seguindo un programa axustado aos seus contidos específicos; expostos dunha forma teórico-práctica; cunha metodoloxía de ensino para a iniciación global e específica do Balonmán, e desenvolvidos de maneira presencial. Conxugar isto coa idea de capacitar ao estudante do Grao en Ciencias do Deporte e da Educación Física da UDC, como docente, obriga a enfocar esta materia cara á utilización do ensino do Balonmán no medio escolar e tamén en escolas de iniciación deportiva, polo que a metodoloxía de ensino desta materia será global, de maneira que se poida ofrecer unha perspectiva ampla das posibilidades do Balonmán como un contido útil na formación do alumno.
Plan de continxencia Modificacións dos contidos Non se farán cambios 2. Metodoloxías * Metodoloxías docentes que se manteñen - Actividades iniciais - Sesión maxistral - Análise de fontes documentais - Traballo tutelado - Proba mixta * Metodoloxías docentes que se modifican - Práctica de actividade física (eliminada, non substituída) Proba práctica (eliminada) - Proba mixta (modificada en caso de suspensión da docencia presencial. Esta proba substituiríase por 4 tarefas de avaliación continua. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado - Correo electrónico: diario. Úsase para facer consultas, solicitar reunións virtuais, resolver dúbidas e facer un seguimento do traballo supervisado. - Moodle: a criterio dos profesores e segundo as necesidades dos estudantes. - Equipos: 2 sesións semanais por grupo para avanzar nos contidos teóricos e no horario asignado á materia no calendario da clase do profesorado. Así mesmo, por proposta dos profesores, realizaranse algunhas sesións (1 semana) de titorías grupais para orientar o traballo e as tarefas da materia. Esta dinámica permite un seguimento estandarizado e axustado ás necesidades de aprendizaxe para desenvolver o traballo da materia. 4. Cambios na avaliación a) Proba mixta (60%) por avaliación continua, realizando 4 tarefas substitutivas para o exame final presencial (Tarefa 1: individual, 10% / Tarefa 2, individual, 10% / Tarefa 3: individual, 20% / Tarefa 4: individual, 20%. Solicitarase unha tarefa cada mes e a tarefa 4 presentarase no último mes de clase. b) Análise de fontes documentais, traballo individual, 30% d) Traballos tutelados-tarefas (10%) * Comentarios de avaliación: 1. Asistencia á avaliación: asistencia obrigatoria a clases teóricas e titorías grupais, considerando a modalidade presencial da materia. As actividades académicas presenciais son esenciais na actividade física e nos deportes. A asistencia obrigatoria ás clases non puntuará na nota final (ponderación do 0%) 2. A porcentaxe mínima de asistencia á avaliación: será do 70%. Os estudantes que non cumpran esta porcentaxe obrigatoria de asistencia non aprobarán o curso e deberán asistir ás clases o ano seguinte. Non hai alternativa á asistencia mínima obrigatoria. 3. Os requisitos para aprobar o curso son os mesmos tanto na primeira oportunidade como na segunda oportunidade ou en convocatorias extraordinarias posteriores 4. Os criterios para manter as pezas aprobadas para a 2a oportunidade son: Considerando que cada convocatoria consta de dúas oportunidades (xuño-xullo), as probas de avaliación continua e final aprobadas na primeira oportunidade anunciaranse na segunda oportunidade. 5. Os criterios para manter aprobados en futuras convocatorias de avaliación son: Manteranse as probas de avaliación continua e final aprobadas en convocatorias anteriores e serán anunciadas en convocatorias posteriores. 6. Estudantes matriculados parcialmente: deberán realizar e superar as mesmas probas e requisitos de avaliación continua e final que o resto dos estudantes 7. Idioma dos exames: o exame será no idioma da materia. Se alguén quere facelo noutro idioma oficial da UDC, solicitarase unha semana antes da data de execución. 8. Opcións alternativas de avaliación para casos especiais xustificados: os estudantes con discapacidade ou incapacitados por lesións crónicas ou temporais da práctica motora, poden solicitar a adaptación de tarefas motrices nas sesións e probas de avaliación e realizar actividades alternativas, sempre que as competencias da materia permitilo 9. Ao realizar as probas en liña, utilizaranse a plataforma ou os sistemas UDC recoñecidos por esta. 10. Implicacións do plaxio na realización de probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta de actividades de proba ou avaliación implicará directamente a nota de "0" suspendida na materia e na correspondente convocatoria, invalidando así calquera nota obtida en toda a avaliación. . actividades antes da convocatoria extraordinaria ”. 11. Nota final: a nota final do curso valorarase entre 0 e 10 puntos, como resultado da media ponderada das metodoloxías de avaliación establecidas na táboa anterior. Para superar as probas obrigatorias é imprescindible obter a nota mínima de aprobación (puntuación mínima de 5 puntos sobre 10) en todas e cada unha das metodoloxías de proba de avaliación establecidas, para sumar a media ponderada de cada unha das probas. á nota final e aproba o curso. En caso contrario, as probas non superarán.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes