Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Asignaturas
  Balonmán e a súa didáctica
   Contidos
Temas Subtemas
Bloque temático 1: Orixe, evolución e estrutura do xogo de balonmá Tema 1. Orixe, evolución das regras e estrutura do xogo: de BM11 a BM7
Tema 2. A organización do balonmán e as regras das súas modalidades de xogo:
2.1. Regras do xogo de balonmán 7
2.2. Regras do xogo de balonmán de praia
2.3. Regras do xogo de mini-balonmán

Actividades prácticas do bloque temático 1:
- Aplicación práctica das regras das modalidades do xogo de balonmán: BM11, BM7, BM-beach, mini-BM (aprende xogando)
Bloque temático 2: Conceptos, terminoloxía e simboloxía específica do BM Tema 3. Características motoras do BM como deporte colectivo con valores educativos, recreativos e competitivos, para a actividade física deportiva, aplicable en educación física e na iniciación deportiva en idade escolar
Tema 4. Marco de contidos. Clasificación de habilidades e comportamentos específicos do xogo: habilidades individuais de ataque e defensa e intencións técnico-tácticas, fases de xogo, organización do ataque colectivo e xogo táctico de defensa.
Tema 5. Terminoloxía e símbolos específicos das accións do xogo de balonmán

Actividades prácticas do bloque temático 2:
- Aplicación práctica do deseño (descrición e representación gráfica) de supostos prácticos de situacións de xogo de ataque e defensa, coa terminoloxía e simboloxía específicas.
- Aplicación práctica de observación e análise de xogos (análise de vídeo básico)
Bloque temático 3: Fundamentos didácticos e metodolóxicos do ensino-aprendizaxe do balonmán en idade escolar Tema 6. Áreas de intervención en idade escolar (adaptación do ensino en función do contexto e dos participantes):
6.1. BM como contido de aplicacións deportivas no currículo de educación física
6.2. Iniciación deportiva, global e específica, aos adestramentos e competición en BM
Tema 7. Metodoloxía da aplicación dos xogos, como medio básico para ensinar os fundamentos técnico-tácticos (aprender xogando)
Tema 8. Metodoloxía para o deseño de tarefas específicas para o ensino de situacións prácticas e elementos básicos de comunicación na instrución de tarefas ou mensaxe didáctica
Tema 9. Metodoloxía de deseño para sesións específicas para o ensino de situacións prácticas
Tema 10. Metodoloxía para avaliar a eficacia dos exercicios-tarefas docentes (EEE)
Tema 11. Introdución á avaliación para a detección e seguimento e talentos na formación dos xogadores

Actividades prácticas do bloque temático 3:
- Aplicación práctica da metodoloxía de aplicación do xogo
- Aplicación práctica do deseño (descrición e representación gráfica) de supostos prácticos de exercicios e sesións de docencia, con terminoloxía e simboloxía específicas
Bloque temático 4: fundamentos motrices, técnico-tácticos específicos do xogo BM Tema 12. Iniciación ás habilidades e intencións técnico-tácticas individuais:
12.1. Dos atacantes (habilidades relacionadas coa capacidade de manter a posesión do balón e rematar o xogo cun tiro á portería):
- Do xogador atacante que leva a pelota (adaptación-manexo da pelota, movemento-rebote, finta, pase, lanzamento)
- Dos xogadores atacantes sen balón (desprazamento sen balón, desmarque de apoio, recepción)
12.2. Dos defensores (habilidades relacionadas coa capacidade de recuperar o balón e evitar a construción do xogo de ataque e do tiro á portería):
- Do defensor do portador de pelota (marcando proximidade-acoso, despoxo, interceptación, bloqueo, ...)
- Dos defensores dos atacantes sen balón (marca de distancia ou disuasión da proximidade, interceptación, ...)
12.3. Do porteiro (relacionado coas paradas de tiro):
- A situación e posición no espazo da meta e a súa colaboración táctica cos defensores
- Desprazamentos básicos
- Intervencións-paradas antes dos lanzamentos (desde p.e a partir de 7 m)
- O pase de apertura do contraataque
Tema 13. Iniciación ao xogo táctico colectivo:
13.1. Organización do modelo de xogo nas fases de ataque e defensa
13.2. A fase de contraataque:
- Subfases e organización do contraataque
- Tipos de procedementos grupais sinxelos de progresión de obxectivo en obxectivo, en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade
13.3. A fase de ataque posicional:
- Iniciación á organización do ataque nun espazo amplo, antes de defensas abertas e avanzadas en profundidade variable (ata medio campo), en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade
- Iniciación básica ao sistema de ataque 3: 3, antes de defensas pechadas (en dúas / unha liña), e transformacións dinámicas a 2: 4, en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade. Liñas, posicións específicas e características dos xogadores asociados a cada posición
- Iniciación básica a medios tácticos de grupo sinxelos (movemento da pelota, movemento dos xogadores) e básicos (penetracións sucesivas, pase e saída, permutas, cruces, bloques, pantallas, cortinas), aplicables no modelo de xogo de ataque posicional
13.4. A fase defensiva de retirada
- Organización da retirada
- Tipos de retracción
13.5. A fase de defensa posicional:
- Iniciación a defensas abertas-avanzadas en profundidade variable a medio campo, en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade (modelos de defensa individual)
- Iniciación básica a sistemas de defensa pechados en dúas liñas (3: 3, 3: 2: 1, 4: 2, 5: 1). Liñas, posicións específicas e características dos xogadores asociadas a cada posición (modelos de defensa zonal)
- Iniciación básica ao sistema de defensa nunha liña (6: 0). Posicións e características específicas dos xogadores asociados a cada posición
- Iniciación básica para agrupar medios tácticos (inclinar, cubrir, dobrar, cambiar de opoñente, deslizarse ...), aplicable no modelo de xogo de defensa posicional

Actividades prácticas do bloque temático 4:
- Aplicación práctica de exercicios de iniciación ás habilidades individuais de ataque e ás intencións técnico-tácticas (coordinación de accións encadeadas de: adaptación-manexo da pelota, movemento-rebote, finta, pase, lanzamento)
- Aplicación práctica de exercicios de iniciación ás habilidades de defensa individual e ás intencións técnico-tácticas
- Aplicación práctica de exercicios de iniciación ao xogo táctico colectivo de ataque e defensa, combinando situacións prácticas de ataque e interacción de defensa
- Aplicación práctica do deseño de modelos de xogos de ataque e defensa
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes