Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Asignaturas
  Balonmán e a súa didáctica
   Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A9 A11 A26 B2 B11 B16 Os traballos consisten na realización de pequenas tarefas mediante avaliación continua.
Estas tarefas serán voluntarias e individuais.
Valor 10% da nota final.
Son "micro tarefas" (tempo de desenvolvemento 7-10 minutos) de avaliación continua que se propoñen sobre un obxectivo de aprendizaxe relevante e coa intención de guiar aos alumnos sobre como describir e representar gráficamente tarefas específicas; orientando tamén o modelo de preguntas-respostas para a preparación do exame teórico final. Poderían definirse como "tarefas de retroalimentación" ao saber aplicar. A periodización destas tarefas sería aproximadamente cada 15 días; propoñer nunha semana específica e presentarse a semana seguinte na clase; engadindo aproximadamente un total de 5-7 tarefas.
Neste apartado de posibles tarefas inclúese a realización dun diario voluntario de prácticas cunha metodoloxía resumida e / ou esquemas. O seu propósito é organizar e resumir os principais contidos experimentados, con diagramas gráficos simplificados da práctica. O diario pódese escribir a man para promover a capacidade de debuxar exercicios de adestramento ou facelo con ferramentas multimedia. O diario facilita o estudo para a preparación do exame final teórico-práctico.
A valoración de cada tarefa será de 0 a 10 puntos.
10
Proba mixta A8 A12 A18 A19 A26 A33 B1 B2 C1 Exame teórico:
Esta proba é obrigatoria. Realizarase mediante avaliación final na data da convocatoria oficial.
A avaliación do exame será de 0 a 10 puntos e no propio exame especificaranse as condicións de avaliación, o valor de cada pregunta e a puntuación mínima total do exame para superalo.
Consiste nunha proba escrita de todo o material ensinado, incluídos os contidos das prácticas, para avaliar os coñecementos adquiridos polos alumnos (saber, comprender, saber facer) e comprobar a consecución dos resultados da aprendizaxe.
Esta proba pode integrar preguntas tipo ensaio e preguntas obxectivas. Para as preguntas de ensaio, podes ter preguntas de ensaio abertas e, para as preguntas obxectivas, podes combinar preguntas de resposta múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación.
Para obter unha avaliación positiva nas preguntas do exame, será necesario: Acertar a resposta, describila correctamente coa terminoloxía específica, facer gráficos claros e proporcionados coa simboloxía específica. O exame farase no idioma no que se imparte a materia (elixido por cada profesor); pero se se desexa noutro idioma, solicitarase unha semana antes da data de realización.
30
Práctica de actividade física A7 A11 A19 A25 A26 A27 A33 B2 B6 É a avaliación das prácticas didácticas das clases. Requisitos:
Son obrigatorios, tendo en conta a modalidade presencial da materia. Representa o 10% da nota final.
É obrigatorio a realización do 70% das sesións prácticas didácticas (participación activa), para avaliar e superar a aprendizaxe experiencial que esta materia require. Os alumnos que non cumpran esta porcentaxe obrigatoria non superarán o curso e deberán realizar as prácticas didácticas no ano seguinte.
Valoraranse mediante avaliación continua, considerando:
a) Frecuencia de participación en prácticas didácticas (valor 5%):
A avaliación será de 0 a 10 puntos, e será necesario obter un mínimo de 5 puntos para aprobar as prácticas. Por cada falta de participación nas prácticas, descontarase 1 punto do seu valor.
No caso de que os alumnos asistan á clase pero non poidan realizar a práctica, deberán presentar un resumo explicativo sobre a dita práctica.
Os estudantes cunha participación inferior ao 70% non aprobarán as prácticas didácticas, deixando as prácticas pendentes e, en consecuencia, a materia para futuras convocatorias.
b) Actitude e nivel de participación práctica (valor 5%):
Valóranse actitude, atención, implicación, iniciativa, proactividade, esforzo por mellorar, o nivel de calidade da execución práctica, o comportamento deportivo. A avaliación será de 0 a 10 puntos, e será necesario obter un mínimo de 5 puntos. Por cada falta de nivel de participación, descontarase 1 punto do seu valor.
10
Análise de fontes documentais A5 A25 A26 A36 B10 C3 Consiste na realización dun vídeo de análise técnico-táctico do xogo. É Obrigatorio. Farase de xeito individual, por parellas ou en grupo de 3 alumnos, por decisión do profesor, dependendo da organización do curso e da extensión do traballo. Valórase de 0 a 10 puntos, sendo necesario obter un mínimo de 5 puntos para superalo; tendo en conta a calidade do contido e os aspectos formais solicitados.
Este traballo realízase en avaliación continua, e baséase na metodoloxía didáctica denominada "análise de fontes documentais", que implica o uso de documentos audiovisuais ou bibliográficos, e con actividades deseñadas para a súa análise e para a preparación doutros documentos. Como exemplo, podería solicitarse un traballo de "observación e análise de vídeo do xogo de balonmán", identificando habilidades e comportamentos en accións de xogo (aprender vendo) e preparando un pequeno documento monográfico, empregando ferramentas multimedia.
A estrutura e as condicións de desenvolvemento do traballo explicaranse aos estudantes ao comezo do curso, a través dun documento específico. O alumnado presentarao na data establecida polo profesor durante o curso, inicialmente ao final do segundo ou terceiro mes de clase. No caso de non presentalo na data establecida, permanecerá para futuras convocatorias oficiais de avaliación. O profesor pode solicitar a presentación oral e multimedia.
(*) Observación deste traballo colaborativo:
O profesor, a petición individual dos alumnos, pode considerar propostas para substituír este traballo por actividades contempladas na metodoloxía docente como "Saídas de campo", desenvolvidas (baixo a responsabilidade dos alumnos) nun contexto alleo ao académico (clubs, escolas deportivas) e relacionadas co campo de estudo da materia. Centrándose no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa de adestramento e competición, e a recollida de información (vídeo, enquisas ...), ou outros temas establecidos co profesor. Os estudantes deben realizar un mínimo de 10 saídas de campo (por exemplo: 8 sesións de adestramento e 2 xogos) e enviar un informe ou diario final.
30
Proba práctica A25 Examen práctico: Esta prueba es obligatoria. Supone un 20% de la calificación final.
Se realizará por evaluación final en la fecha de la convocatoria oficial; pero en función de la evolución del curso se podría realizar con anterioridad en la última clase práctica (El profesor podrá valorar por evaluación continua a lo largo de las clases, liberando al estudiantado del examen práctico final).
Proba práctica: esta proba é obrigatoria. Representa o 20% da nota final.
Realizarase mediante avaliación final na data da convocatoria oficial; Pero dependendo da evolución do curso, podería facerse previamente na última clase práctica (o profesor poderá avaliar mediante avaliación continua ao longo das clases, liberando ao alumno do exame práctico final).
Proba práctica, para avaliar a competencia motora na execución das habilidades técnico-tácticas específicas do balonmán adquiridas polos alumnos como resultado da aprendizaxe (saber facer, saber aplicar, habilidades), demostrando e cumprindo un nivel ou criterios específicos de eficiencia -execución de calidade- e eficiencia.
A avaliación do exame práctico será de 0 a 10 puntos, sendo necesario obter un mínimo de 5 puntos para superar a proba.
No primeiro mes do curso, o profesor informará sobre os exercicios e as súas condicións de avaliación (recoméndase practicalos voluntariamente durante o curso).
20
 
Observacións avaliación

O profesor pode establecer a avaliación da materia, seleccionando entre as seguintes metodoloxías e probas, mediante avaliación continua e / ou final, segundo os seus criterios pedagóxicos. O profesor, ao comezo do curso, explicará cada unha das probas que estableza para a avaliación e a súa avaliación.

Observacións sobre a avaliación:

1. Asistencia á avaliación: asistencia obrigatoria ás clases teóricas, prácticas e titorías grupais, considerando a modalidade presencial da materia. As actividades académicas presenciais son esenciais na actividade física e nos deportes. A asistencia obrigatoria ás clases non puntuará na nota final (ponderación 0%)

2. A porcentaxe mínima de asistencia á avaliación: será do 70%. Os alumnos que non cumpran esta porcentaxe obrigatoria de asistencia ás "clases didácticas teórico-prácticas" non superarán a materia e deberán asistir ás clases do curso seguinte. . Tendo en conta a modalidade presencial da materia e que as actividades presenciais son esenciais na práctica de actividade física e deporte, non se establece ningunha alternativa á asistencia mínima obrigatoria.

3. Os requisitos para aprobar a materia son os mesmos tanto na primeira oportunidade como na segunda oportunidade ou en convocatorias extraordinarias posteriores

4. Os criterios para manter as partes aprobadas para a segunda oportunidade son: Considerando que cada convocatoria consta de dúas oportunidades (xuño-xullo), as probas de avaliación continua e final aprobadas na primeira oportunidade liberaranse na segunda oportunidade.

5. Os criterios para manter as pezas aprobadas en futuras convocatorias de avaliación son: As probas de avaliación continua e final aprobadas en convocatorias anteriores manteranse e liberaranse en convocatorias posteriores.

6. Estudantes matriculados parcialmente: os alumnos matriculados parcialmente deberán realizar e superar as mesmas probas e requisitos de avaliación continua e final que o resto de alumnos.

7. Idioma dos exames: o exame será no idioma da materia. Se alguén quere facelo noutro idioma oficial da UDC, solicitarase unha semana antes da data de finalización.

8. Opcións alternativas de avaliación para casos especiais xustificados: os estudantes con discapacidade ou con discapacidade por lesións crónicas ou temporais para a práctica motora, poden solicitar a adaptación de tarefas motrices nas sesións e probas de avaliación e realizar actividades alternativas, sempre e cando as competencias do tema permíteno

9. Cando se realicen probas en liña, empregarase a plataforma UDC ou os sistemas recoñecidos por esta.

10. Implicacións do plaxio na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente unha nota de fracaso "0" na materia e na correspondente convocatoria, invalidando así calquera nota obtida en todas as avaliacións. actividades para a convocatoria extraordinaria ”.

11. Nota final: a nota final da materia valorarase entre 0 e 10 puntos, como resultado da media ponderada das metodoloxías de avaliación establecidas na táboa anterior.

Para superar a materia é imprescindible obter a nota mínima de aprobado (puntuación mínima de 5 puntos sobre 10) en todas e cada unha das probas de metodoloxía-avaliación establecidas como obrigatorias, para sumar a media ponderada de cada unha das probas á nota final. En caso contrario, as probas non superadas estarían pendentes para outra convocatoria.

Cuando alguien ten  "non presentado" en todas as probas de aviación establecidas, y se presenta só a una proba, e esa proba e superada ou bem suspendida, entón a nota final aparecerá como "suspenso" e non aparecerá como "non presentado".

Cando na mesma convocatoria hai unha cualificación de "non presentado" nunha oportunidade  e suspenso en  noutra, entoo a su nota será suspenso..

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes