Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Asignaturas
  Metodoloxía do rendemento deportivo
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Metodoloxía do rendemento deportivo Código 620G01024
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Márquez Sánchez, Gonzalo José
Correo electrónico
gonzalo.marquez@udc.es
Profesorado
Márquez Sánchez, Gonzalo José
Martin Acero, Rafael
Correo electrónico
gonzalo.marquez@udc.es
rafael.martin@udc.es
Web http://http://www.cienciaatletica.org/index.asp
Descrición xeral Para unha mellor comprensión do alcance que se pretende dar aos obxectivos e competencias desta materia, estes distribuiranse segundo categorías, que representan as dimensións máis importantes da formación dos estudantes no que respecta ao adestramento deportivo. e, que traten de asistir ao desenvolvemento desta materia. Estas categorías están relacionadas con obxectivos vinculados a: • Aspectos teóricos, conceptuais e científicos da formación: o coñecemento das perspectivas teóricas máis importantes e dos enfoques e modelos particulares de formación que lle deron lugar é algo necesario para poder comprender e abordar adecuadamente nun espírito crítico e construtivo o espírito. función docente neste campo. Así mesmo, a investigación sobre adestramento deportivo adhírese actualmente a algúns paradigmas dos que se derivan determinadas liñas de investigación, máis abordadas e de utilidade e aplicación moi diversas dependendo do contexto de adestramento dentro do ámbito da actividade física e o deporte para ser usado como referencia. • O fundamento metodolóxico específico da formación neste campo: Os aspectos metodolóxicos básicos e, en consecuencia, a metodoloxía de formación neste campo, baséanse nas bases e bases que xustifican unha metodoloxía específica para este campo da acción docente. Neste sentido podemos contemplar un dobre aspecto: por unha banda, aquel que conecta coa especificidade dos procesos de desenvolvemento e aprendizaxe relacionados coas habilidades motrices: por outra banda, á adaptación necesaria ás peculiaridades deste campo de aspectos xerais relacionados con a interacción profesor - alumno e a organización xeral da práctica. • O deseño e práctica da formación nesta área: A planificación, a impartición e a avaliación da formación nesta área deben considerar primeiro a necesidade de adaptarse aos diferentes ambientes nos que se realiza, a través dos deseños máis adecuada (adaptativa) en cada momento e situación. Por outra banda, isto leva consigo un principio de innovación permanente e exercicio de creatividade para superar os retos do presente e anticiparse aos do futuro. Todo iso constitúe unhas pautas ineludibles para o establecemento dos obxectivos da materia. • A formación persoal do estudante como profesional creativo e reflexivo e acceso á información relacionada con esta materia: Toda formación orientada ao exercicio dunha profesión implica un proceso complexo de desenvolvemento de valores e actitudes adecuados ás tarefas a realizar. e o feito, neste caso, da responsabilidade que se ten sobre os efectos que a formación produce nos alumnos. Sobre todo, é necesario fomentar un espírito de investigación e reflexión continua sobre o coñecemento relacionado coa formación e os efectos da súa aplicación. Nunha realidade sempre dinámica e cambiante, este será o recurso esencial do profesional para manterse consigo mesmo, a súa profesión e o ambiente social que o rodea. En todos os aspectos do coñecemento humano na actualidade, a cantidade de información xerada é considerable, polo que para ter a actualización necesaria é preciso ter non só os recursos e medios adecuados, senón tamén o coñecemento de como utilizalos onde se atopan. e en que consisten. No que respecta á formación deportiva, esta ten unhas canles e recursos básicos cuxos coñecementos poden ser de grande interese para o estudante.
Plan de continxencia 1. Modificacións para nós Sen cambios significativos. 2. Metodoloxías * Metodoloxías de ensino que se manteñen Todo. Coas mínimas modificacións inevitables ao mover as clases sincrónicas de cara a cara interactivas de grupo medio sen gran grupo, nese contexto realizarase o inicio, seguimento e presentación dos TRABALLOS TUTORADOS, onde a aplicación das mesmas metodoloxías do Guía didáctica para clases non presenciais e un número moito maior de titorías sincronizadas, non presenciais, utilizando a titoría en grupo como hora lectiva de reforzo. * Metodoloxías de ensino que se modifican Incorporaríanse materiais escritos (por tema): a) APRENDIZAXE DO ALUMNADO CONTROLAN AUTO. Ao ser enviados por Moodle e / ou equipos, e se procede nunha data posterior, anunciaron os resultados suxeridos polo profesor sobre os problemas, preguntas ou exercicios plantexados en relación coas habilidades específicas da materia, en cada un dos documentos. b) Axudar a preparar as probas escritas e / ou traballos supervisados. c) Toda a bibliografía recomendada e outra para o estudo na materia permanecerán a disposición do estudante (Moodle UDC; Biblioteca Electrónica; Ligazóns, etc.) 3. Mecanismos de atención personalizada aos alumnos Temporalización Ferramenta Titorías sincronizadas non presenciais por equipos: Non hai horas pechadas, en horario de conexión acordado co alumno. En canto sexa posible desde a solicitude, desde o mesmo día ata as 48 horas seguintes. Titorías asincrónicas non presenciais por correo electrónico, achegando documentos se é necesario (por exemplo: documentos bibliográficos de referencia, etc.). En canto sexa posible desde a solicitude, desde o mesmo día ata as 48 horas seguintes. 4. Modificacións en avaliación PESO DE METODOLOXÍA ??DESCRICIÓN DE CUALIFICACIÓN NA PROBA PRÁCTICA: En 1ª OPORTUNIDADE: 50% (Mapa conceptual 1: 30%. Mapa conceptual 2: 20%) e PROBA ESCRITA FINAL: 50% A cualificación será o resultado da avaliación, se é posible continuada, de 2 TRABALLOS TUTORADOS (2 Mapas Conceptos), que serán propostos e supervisados ??en grupo e individualmente a través de EQUIPOS. Os traballos finais enviaranse no ficheiro que o profe xa enviou para tal fin e segundo as instrucións que o acompañaron, ao correo electrónico institucional do profe antes da data e hora a indicar. PROBA DE OBXECTIVO ESCRITO TELEMÁTICO: - 1ª OPORTUNIDADE: A proba (s) escrita (s) empregada para avaliar a aprendizaxe dos contidos e competencias da materia (saber, saber facer, saber decidir), cuxa característica distintiva é a capacidade de determinar se as respostas dadas son correctas ou non. a) NO TEMPO QUE NON HAI EDUCACIÓN PRESENCIAL, realizaranse probas escritas telemáticas: a.1. SEGUINTE DO HORA DISPONIBLE, PARTICIPARÁN AS EMISIÓNS DE PENDENCIA (Ata a 1ª OPORTUNIDADE): • As 2 posibles probas deste tipo serán opcionais (Tema 1; Tema 2 e 3), se se superan unha ou ambas probas, o alumno elimina esa materia para unha proba final. • As puntuacións destas dúas probas parciais publicaranse antes da proba escrita final, que constará dunha parte común para todos os alumnos (asignaturas 4 e 5) e unha ou dúas partes non superadas por cada unha delas. a.2. PROBA FINAL DE OBXECTIVO TELEMÁTICO (1ª OPORTUNIDADE): -De acordo co calendario previsto, o profesor enviará por MOODLE o día anterior á data indicada oficialmente antes das 23.59 horas, e o alumno enviará ao correo electrónico do Prf. antes do final do exame, programado como presencial. - A proba manterá o valor das preguntas correspondentes, as competencias e temas sesgados. O alumno * SOLO RESPONDERÁ aos que non se pasaron nas dúas probas parcializadas por tema (ver punto 1-). - 2ª OPORTUNIDADE: a) O alumno enviará antes da hora de inicio do día establecido para o exame os 2 mapas conceptuais correspondentes aos traballos tutelados (nota do 20%): Mapa conceptual nº 1 dun deporte, nivel e idades e o correspondente Mapa conceptual nº 2 de Principios de formación aplicables ao seu mapa nº 1. b) O profesor enviará o ficheiro Word da proba final escrita (80% da nota) por MOODLE o día anterior á data designada oficialmente para o exame antes das 23.59 horas, e o alumno enviará ao correo electrónico do Prf. antes do final do exame, programado como presencial. * Observacións de avaliación: REVISIÓN DA AVALIACIÓN: Farase cita previa por Equipos, cos documentos avaliados de xeito compartido. Inicialmente, as citas deben facerse e facerse co profesor dentro dos tres días seguintes á publicación. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Todas as lecturas obrigatorias ligadas ás competencias específicas da materia seguirán dispoñibles directamente para o estudante da UDC Moodle.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes