Guía DocenteCurso
Escola Técnica Superior de Arquitectura
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Máster Universitario en Desafíos das Cidades
 Asignaturas
  Sustentabilidade Urbana e Estilos de Vida Saudables
   Contidos
Temas Subtemas
1. Modelos urbanos e estilos de vida sostibles e saudables. 1.1. Os cambios sistémicos e transformadores nas transicións cara á sustentabilidade.
1.2 Acordos e obxectivos internacionais: a declaración de Estocolmo, o acordo de Paris, os obxectivos de desenvolvemento sostible, o Pacto Verde Europeo e as súas estratexias, a Axenda Verde Urbana 2030
1.3 Os problemas "wicked": cambio climático, perdida de biodiversidade, desigualdade social, problemas de saúde: o papel das cidades.
1.4 Conceptualizar os estilos de vida sostibles e saudables
1.5 Áreas de estilo de vida: alimentación, vivenda, enerxía, transporte, lecer.
2. As diferentes dimensións da sustentabilidade urbana. Indicadores e instrumentos de avaliación da sustentabilidade na contorna urbana.
2.1 A sustentabilidade ambiental, social, e económica nas cidades. Definicións e indicadores.
2.2 O concepto de limites planetarios
2.3 Modelos económicos para a sustentabilidade: a economía do benestar, a economía "donut", modelos de crecemento e decrecemento
2.4 A dimensión social da sustentabilidade: cohesión, xustiza, inclusión e igualdade social.
3. Estratexias de promoción de modelos urbanos de tripla ganancia (persoas, planeta, economía). 3.1 A importancia do espazo público de calidade: solucións urbanas baseadas na natureza(ex. teitos verdes, xardíns urbanos, sistemas de drenaxe urbana sostible)
3.2 Modelos de innovación social en distintas áreas de estilo de vida: alimentación (cooperativas de consumo sostible), mobilidade (o modelo das supermanzanas), enerxía (cooperativas de prosumers), vivenda (co-housing)
3.3 As receitas verdes e sociais para a saúde e a sustentabilidade
3.4 Abordaxes de co-produción e co-creación cidadá(ciencia cidadá, presupostos de benestar etc).

4. Factores cognitivos, afectivos e sociais na adopción de estilos de vida sostibles e sociais.

4.1 Coñecemento, crenzas, valores e aspiracións
4.2 Conexión coa natureza, identidade ambiental e o paradigma da interdependencia humana
4.3 O papel das normas sociais

5. Principais teorías sobre a relación medio ambiente, contorna física, saúde e comportamento
5.1 Os predictores do comportamento prol-ambiental: a teoría Valores-Crenzas-Normas; a teoría do comportamento planificado; as teorías sobre normas sociais
5.2 A relación natureza - saúde nas cidades: Teoría da Restauración da atención; Teoría de Redución de #o #estrés; A hipótese da biofília; a hipótese dos "vellos amigos".
5.3 A relación entre a contorna física e a cohesión social. A súa relevancia para a saúde.

6. Modelos de intervención adaptados a distintos grupos de idade, e etapas vitais
6.1 O papel da familia e a escola como axentes formativos
6.2 O papel da comunidade e os aspectos culturais
6.3 Puntos crave no desenvolvemento humano para a adopción de comportamentos sostibles e saudables: a infancia, a mocidade e as transicións vitais
6.4 A problemática de xénero e a inclusión na sustentabilidade urbana
6.5 Cidades para o envellecemento activo e saudable.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes