Teaching GuideTerm
Higher Technical University College of Nautical Science and Naval Engines
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
 Subjects
  Marine and atmospheric pollution
   Contents
Topic Sub-topic
1.Categorize the Most Common Sources of pollution from ships 1.1. COMPORTAMENTO DUN BUQUE NO MAR
1.1.1. Estabilidade
1.1.2. Esforzos estruturais
1.1.3. A influencia das dimensión dun buque na navegación con mal tempo.
1.1.4. Manobrabilidade
1.2. CARACTERÍSTICAS DUN BUQUE PETROLEIRO.
1.2.1. Dimensións
1.2.2. Elementos estruturais
1.2.3. Condicións da navegación
1.3. VERTEDURAS E DERRAMOS DE HIDROCARBUROS
1.3.1. Contaminación marítima: Percepción e realidade
1.4. FACTORES QUE PODEN DESENCADEAR UN ACCIDENTE EN LA MAR
1.4.1. Condicións meteorolóxicas
1.4.2. Fallos mecánicos e estruturais
1.4.3. Factor humano
1.5. ACCIDENTES MARÍTIMOS (TIPO E ALCANCE)
1.5.1. Contaminación
1.5.2 Catástrofes medioambientais
1.5.2. Mareas negras
1.6. DOBRE CASCO
2. Hidrocarbons: Propierties and spill dynamics 2.1. COMPOSICIÓN DO PETRÓLEO
2.1.1. Proceso de refinado
2.2. PRINCIPAIS PROPIEDADES FÍSICAS
2.3. DESTINO DOS HIDROCARBUROS NO MEDIO MARIÑO
2.3.1 Procesos de meteorización ou curtido á intemperie
2.4. PERSISTENCIA DO HIDROCARBURO
2.4.1. Clasificación dos hidrocarburos
2.4.2 Procesos combinados
2.5. PREVISIÓN DO MOVEMENTO OU TRAXECTORIA DUNHA MANCHA
2.5.1. Condicións do mar.
2.5.2. Modelos informáticos.
2.6. CONSECUENCIAS PARA A LIMPEZA E OS “PLANS DE CONTINXENCIA ANTICONTAMINACIÓN”
3. Hazardous and Noxious Substances (HNS) 3.1 ¿QUE SON OS PRODUTOS QUÍMICOS?
3.2 TRANSPORTE MARÍTIMO DAS SNP
3.3. COMPORTAMENTO DOS PRODUTOS QUÍMICOS NO MEDIO MARIÑO
3.3.1. Comportamento físico
3.3.2. Perigosidade
3.3.3. Inflamabilidade
3.3.4. Explosividade
3.3.5. Perigo de oxidación
3.3.6. Toxicidade
3.3.7. Perigo de corrosión
3.3.8. Irritante/Perxudicial
3.3.9 Perigo medioambiental
3.3.10. Reactividade
3.4. AVALIACIÓN DE PERIGOS
3.4.1 Breve referencia o Anexo II e III do Convenio MARPOL (TEMA 4)
3.4.2. Perfiles de perigosidade do GESAMP
3.5. DISPOSICIÓNS RESPETO Á SAÚDE HUMANA
3.5.1. Límites de exposición
3.6. EFECTOS SOBRE OS RECURSOS MARIÑOS
3.7. PLANIFICACIÓN DUNA RESPOSTA ANTE UN SINISTRO COAS SNP
3.7.1. Avaliación de riscos
3.7.2. Elaboración de modelos
3.7.3. Vixilancia
3.7.4. Vixilancia do aire
3.7.5. Vixilancia da auga
3.7.6. Equipos de protección individual (EPI)
3.8. OPCIÓNS DE RESPOSTA AOS DERRAMES DAS SNP
3.8.1 Gases e evaporadores
3.8.2 Disolventes
3.8.3 Flotantes
3.8.4 Non flotantes
3.8.5 Naufraxios fundidos
4. Prevention of Pollution from Ships - MARPOL Convention 73/78 4.1. NACEMENTO
4.2. AVANCES IMPORTANTES
4.3 ENMENDAS
4.4. ESTRUTURA E CONTIDO
4.4.1. Finalidade
4.4.2. Estrutura
4.4.3. Contido dos Protocolos 73/78
4.4.4. Contido dos anexos técnicos
4.5. REGRAS MÁIS IMPORTANTES E A SÚA INTERPRETACIÓN
4.5.1. Regras do Anexo I
4.5.2. Regras do Anexo II
4.5.3. Regras do Anexo III
4.5.4. Regras do Anexo IV
4.5.5. Regras do Anexo V
4.5.6. Regras do Anexo VI
4.6. ENTREGA DOS RESIDUOS E REFUGALLOS DOS BUQUES NAS INSTALACIONES PORTUARIAS RECEPTORAS
4.6.1. Ley de Armonización respecto aos procedementos da entrega nos portos da unión europea (Directiva 2000/59/CE)
4.6.2. Aspectos máis relevantes da Directiva 2000/59/CE
4.6.3. Transposición á lexislación nacional
4.7. CONTAMINACIÓN ATMOSFÉRICA (ANEXO VI)
5. International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments 5.1. ORGANISMOS ACUÁTICOS PERXUDICIAIS NA AUGA DO LASTRE
5.1.1 Introdución
5.1.2 O auga de lastre de los buques
5.1.3 O novo convenio
5.2. CONVENIO BWM
5.2.1. Obxectivos e ámbito de aplicación
5.2.2. Controis operativos e detección de infraccións
5.2.3. Instalacións de recepción de sedimentos
5.2.4. Regras para o control e xestión do lastre a bordo
5.2.5. Emendas
5.3. MÉTODOS DE XESTIÓN E TRATAMENTO A BORDO DA AUGA DE LASTRE
5.3.1. Campos de investigación sobre a auga de lastre
5.3.2. Técnicas de tratamento a bordo
5.3.3. Remoción de especies na auga de lastre mediante procedementos mecánicos
5.3.4. Tratamentos físicos para a eliminación de especies na auga de lastre
5.3.5. Tratamentos químicos para a eliminación de especies na auga de lastre
5.4. OPCIÓNS DE XESTIÓN A BORDO EN DISTINTOS PERIODOS DO VIAJE
6. International Convention on Oil Pollution Preparedness, Response and Cooperation (OPRC Convention) 6.1. INTRODUCIÓN
6.2. CONTIDO DO CONVENIO
6.3. PROTOCOLO HNS SOBRE SUSTANCIAS NOCIVAS E POTENCIALMENTE PERIGOSAS (OPRC – HNS 2000)
6.4. OBRIGACIÓN DOS ESTADOS PARTE DE ESTABLECER UN “SISTEMA NACIONAL” (OPCR 90 [art.6]; OPRC 90 - HNS [art.4])
6.4.1 Sistema Nacional de Resposta ante a contaminación mariña (RD 1695/2012).
6.4.1.1. Introdución
6.4.1.2. Artigos más importantes
6.4.1 Sistema Nacional de Respuesta ante la contaminación marina (RD 1695/2012).
6.4.1.1. Introducción
6.4.1.2. Artículos más importantes
7. Response to maritime pollution I: Barriers
7.1. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
7.2. PRINCIPIOS DE DISEÑO
7.3. CLASIFICACIÓN, CARACTERÍSTICAS E TIPOS
7.4. FORZAS EXERCIDAS SOBRE AS BARREIRAS
7.5. LIMITACIÓNS E MODOS DE FALLOS
7.6. DESPREGUE
7.6.1. Cerco
7.6.2. Interceptación
7.6.3. Canais e Ríos
7.6.4. Desviación
7.6.5. Contención en fluxo libre
7.6.6. Conexións
7.7. REMOLQUE
7.8. AMARRE E FONDEO
7.9. SISTEMAS ALTERNATIVOS
7.10. ALMACENAXE, MANTEMENTO E REPARACIÓN
8. Response to maritime pollution II: Skimmers 8.1. INTRODUCIÓN
8.2. DESCRICIÓN XERAL
8.3. MECANISMOS DE RECOLECCIÓN DE HIDROCARBUROS E DESEÑO DO SKIMMER
8.4. TIPOS E CARACTERÍSTICAS
8.4.1. Skimmers oleofílicos
8.4.1.1. Disco
8.4.1.2. Corda oleofílica
8.4.1.3. Tambor
8.4.1.4. Cepillo
8.4.1.5. Correa
8.4.2. Skimmers non-oleofílicos
8.4.2.1. Succión/Aspiración
8.4.2.2. Vertedoiro
8.4.2.3. Correa
8.4.2.4. Tambor
8.4.3 Outros tipos
8.4. LIMITACIÓNS DA RECOLECCIÓN DE HIDROCARBUROS
8.4.1 Taxa de encontro
8.4.2 Criterios de rendemento
4.3 Viscosidade dos hidrocarburos
4.4 Bombas, mangueiras e subministración de potencia
4.5 Almacenamento
8.5 DESPREGUE DE SKIMMERS
8.5.1 Recolección no mar
8.5.2 Recolección cerca da costa e en terra
8.6. XESTIÓN DAS OPERACIÓNS DE RECOLECCIÓN
9. Response to maritime pollution III: Absorption and Adsorption 9.1. INTRODUCIÓN
9.2. DESCRICIÓN XERAL
9.3. PRINCIPIOS DE FUNCIONAMENTO DA ADSORCIÓN
9.3.1. Propiedades humectantes
9.3.2. Acción capilar
9.3.3 Cohesión / adhesión
9.3.4 Área superficial
9.3.5 Absorbentes (diferencia coa adsorción)
9.4. MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN E FORMAS
9.4.1 Materiais para a adsorción
9.4.2 Formas dos materiais para a adsorción
9.4.2.1 Adsorbente suelto
9.4.2.2 Adsorbente encerrado
9.4.2.3 Adsorbente continuo
9.4.2.4 Adsorbente de fibras sueltas
9.5. CRITERIOS PARA SELECCIONAR OS MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN
9.5.1 Flotabilidade
9.5.2 Saturación
9.5.3 Retención de hidrocarburos
9.5.4 Resistencia e durabilidade
9.5.5 Fermentación
9.5.6 Coste
9.5.7 Dispoñibilidade, almacenamento e transporte
9.6. EMPREGO DA ADSORCIÓN EN TIERRA OU PRETO DA COSTA
9.7. EMPREGO DA ADSORCIÓN NO MAR
9.7.1 Aplicación
9.7.2 Emprego con outras técnicas de limpeza
9.7.3 Recolección
9.8. EMPREGO DA ADSORCIÓN NAS TAREFAS DE “MANTEMENTO” E OUTROS ROLES
9.9. ALMACENAMENTO, TRANSPORTE E REFUGALLOS DOS MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN EMPREGADOS
9.9.1 Almacenamento temporal e transporte do material contaminado por hidrocarburos
9.9.2 Vías de eliminación
9.9.3 Reutilización
9.9.4 Incineración
9.9.5 Recheo sanitario
9.9.6 Biodegradación
10. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN IV: DISOLVENTES 10.1. INTRODUCIÓN
10.2. DISPERSIVOS E COMO FUNCIONAN
10.2.1 Dispersión natural
10.2.2. Emulsificación de tipo auga en aceite
10.2.3. O efecto dos dispersivos
10.3. VENTAXAS E DESVENTAXAS DOS DISPERSIVOS
10.4. TIPOS DE DISPERSIVOS DISPOÑÍBEIS
10.5. QUÉ PODEN E QUÉ NON PODEN FACER OS DISPERSIVOS
10.5.1. Efectividade dos dispersivos
10.5.2. Propiedades do hidrocarburo
10.5.3. Meteorización do hidrocarburo
10.6. EMPREGO DE DISPERSIVOS NOS DERRAMOS DE PETRÓLEO DO SEA EMPRESS
10.7. EFECTIVIDADE E PROBAS DE TOXICIDADE
10.8. ¿ROCIAR OU NON ROCIAR?
10.8.1. Análise do beneficio ambiental neto
10.8.2. Hidrocarburo dispersado na columna de auga
10.8.3. Consideracións económicas
10.9. DISPERSIVOS E PLANIFICACIÓN DE CONTINXENCIAS
10.9.1 Aprobación previa para aplicación de dispersivos
10.10. OPCIÓNS DE APLICACIÓN
10.11. EMPREGO DE DISPERSIVOS NA RIBEIRA
10.12. CONCLUSIÓNS
10.13. EMPREGO DE DISPERSIVOS EN ESPAÑA
11. Response to maritime pollution V: On-site incineration 11.1. INTRODUCIÓN
11.2. CARACTERÍSTICAS DA INCINERACIÓN IN SITU
11.3. CONSIDERACIÓNS RELATIVAS O MEDIO AMBIENTE E Á SALUDE
11.4 CONSIDERACIÓNS RELATIVAS Á SEGURIDADE
12. Response to maritime pollution VI: Anti-Pollution Contingency Plan 12.1. CONTENIDO Y ESTRUCTURA DE LOS PLANES
12.1.1 Introducción
12.1.2. Sección 1: Preámbulo
12.1.3. Sección 2: Requisitos sobre reporte
12.1.4. Sección 3: Pasos a seguir para controlar el derrame
12.1.5. Sección 4: Coordinación nacional y local
12.1.6. Sección 5: Información adicional (no obligatoria)
12.1.7. Apéndices
2. DIRECTRICES PARA LA ELABORACIÓN DE LOS PLANES
2.1 OBJETO
2.2 PROPÓSITO
2.3 CARACTERÍSTICAS
2.4. NORMAS OBLIGATORIAS (Reglas MARPOL: R. 26 Anexo I y/o R. 16 Anexo II)
2.4.1 Directrices individuales
2.4.2. Informe al Estado Ribereño
2.4.3. Cuándo se requiere
2.4.3.1. Derrame
2.4.3.2. Posible derrame
2.4.4. Información requerida
2.4.5. Contactos
2.4.6. Pasos para controlar el derrame
2.4.6.1. Derrames operacionales
2.4.6.2. Derrames provocados por accidentes
2.4.7. Acciones prioritarias
2.4.7.1 Consideraciones sobre estabilidad y esfuerzos
2.4.7.2. Aligeramiento
2.4.7.3. Medidas de mitigación
2.4.8. Coordinación nacional y local
3. SOPEP y SMPEP
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes