Guía DocenteCurso
Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
 Asignaturas
  Simulación Náutica
   Contidos
Temas Subtemas
Prácticas ARPA Navegación con radar
Coñecemento dos fundamentos do radar e das axudas de punteo de radar automáticas (APRA)
Capacidade para utilizar o radar e parainterpretar e analizar a información obtida, tendo en conta o seguinte:
Funcionamento, incluídos:
1.- factores que afectan o seu rendemento e precisión
2.- axuste inicial e conservación da imaxe
3.- detección de deficiencias na presentación de información, ecos falsos, ecos de mar, etc.,
radiobalizas e RESAR
Utilización, incluídos:
1.-alcance e marcación; rumbo e velocidade doutros buques; momento e distancia de máxima aproximación dun buque que cruza, que vén de volta atopada ou que alcanza .
2.- identificación de ecos críticos; detección dos cambios de rumbo e velocidade doutros buques; efecto dos devanditos cambios sobre o rumbo e a velocidade do buque
3.- aplicación do Regulamento internacional para previr os abordaxes, 1972, enmendado
4.-técnicas de punteo e conceptos de movemento relativo e verdadeiro
5.- índices paralelos

Capacidade para utilizar a APRA, interpretar e analizar a información obtida, tendo en conta o seguinte:
1.-funcionamento e precisión do sistema, capacidade e limitacións do seguimento, e demoras de tratamento do sistema
2.- utilización de avisos operacionales e ensaios do sistema
3.- métodos de captación de brancos e as súas limitacións
4.- vectores verdadeiros e relativos, representación gráfica de información sobre brancos e zonas de perigo e
5.- Dedución e análise de información, ecos críticos, zonas de exclusión e manobras de ensaio.
Prácticas ECDIS Navegación co SIVCE .
Coñecemento da capacidade e as limitacións das operacións do SIVCE, incluídos os aspectos seguintes:
1.- un coñecemento profundo dos datos das cartas náuticas electrónicas (CNE), a precisión dos datos, as regras de presentación, as opcións de visualización e outros formatos de datos cartográficos.
2.- os perigos dunha dependencia excesiva
3.- o grao de familiaridade con respecto ás funcións do SIVCE requiridas polas normas de funcionamento en vigor

Suficiencia en canto á utilización, a interpretación e a análise da información obtida do SIVCE, incluída:
1.- a utilización de funcións que estean integradas noutros sistemas de navegación en diversas instalacións, incluídos o funcionamento e axuste adecuados cos valores desexados.
2.- o seguimento e adaptación seguros da información, incluída a situación propia, a visualización da zona mariña, a modalidade e a orientación, os datos cartográficos visualizados, o seguimento da derrota, os niveis de información creados polo usuario, os contactos (cando existan interfaces co SIA e/ou o seguimento por radar) e as funcións de superposición de radar (cando haxa interfaces)
3.- a confirmación da situación do buque con medios alternativos
4.- a utilización eficaz dos axustes para garantir o cumprimento dos parámetros operacionales, incluídos os parámetros de alarma contra a varada, a proximidade aos puntos de contacto e ás zonas especiais, a integridade dos datos cartográficos e a actualización das cartas, e os medios auxiliares
5.- a adecuación dos axustes e dos valores para adaptalos ás condicións actuais; e
6.- a conciencia da situación ao utilizar o SIVCE, incluídos aspectos como augas seguras e a proximidade de perigos, a dirección e velocidade da corrente, os datos cartográficos e a selección de escalas, a idoneidade da derrota, a detección e xestión dos puntos de contacto e a integridade dos sensores
Prácticas de Manobra Manobra e goberno do buque a nivel operacional:
1.- Efecto da tonelaxe de peso morto, calado, asento, velocidade, auga baixo a quilla nas curvas de evolución do buque e distancias de parada.
2.- Efecto de vento e corrente no goberno.
3,- Manobra e procedemento M.O.B.
4.- Squat e augas pouco profundas
5.-Análise do comportamento dos distintos tipos de buques
6.-Manobras básicas
7.-Manobras con axuda de remolcadores
8.-Manobras en condicións meteorolóxicas adversas
9.-Manobras avanzadas
10.- Procedementos básicos de fondeo e amarre
Prácticas de navegación: Planificar e dirixir unha travesía e determinar a situación Sistemas de control do aparato de goberno: Coñecemento dos sistemas de control do aparato de goberno, procedementos operacionais e paso de manual a automático, e viceversa. Axuste dos mandos para lograr o maior rendemento

Realización dunha garda de navegación segura.
Uso doutras axudas á navegación.
Aplicación práctica dos principios de cinemática naval.
Planificación da derrota.

Emprego dos dispositivos de separación do tráfico, realización de manobras nos mesmos e nas súas proximidades, así como nas zonas abarcadas polos servizos de tráfico marítimo (STM)
Nota: O desenrolo dos contidos anteriores cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. .
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT. Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponche de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes