Guía DocenteCurso
Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Tecnoloxías Mariñas
 Asignaturas
  Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación
   Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I:Tema 2: Sistemas de radiocomunicacións Mariñas

. Bandas e canles nas radiocomunicacións mariñas.
. Introdución ós sistemas de Socorro, urxencia e seguridade (punto de vista funcional)
. Sistemas non GMDSS, sistemas GMDSS.
. DSC.
. Radiotelex.
. NAVTEX.
. Sistemas satelitales
BLOQUE I:Tema 1: Sistemas de radiocomunicacións





. Xeneralidades: Espectro radioeléctrico, ondas de radio.
. Técnicas de modulación.
. Modos de transmisión. Modelo de transmisor receptor.
. Fontes de enerxía.
BLOQUE I:Tema 3: Sistemas de Axuda á navegación
. Radar, Arpa.
. Radiobalizas e Trasponders.
. Sistemas de Navegación por Satélite.
. carta electrónica (ECDIS)
BLOQUE I:Tema 4: Regulamentación e normativa.
BLOQUE II: Tema 1: Fundamentos teóricos dos sistemas de radiocomunicacións .Introdución aos sistemas de comunicacións.
.Conceptos
.Comunicacións radiotelefónicas.
.Propagación das ondas electromagnéticas de RF.
.Antenas
.Compoñentes/fallos dos equipos radiomaritimos.
BLOQUE II: Tema 2: Fundamentos teóricos de sistemas de axuda á navegación .Sistemas de navegación por satélite (GNSS).
.Sistema de identificación automática (AIS).

BLOQUE II: Tema 3: Fundamentos teóricos de sistemas de radiocomunicacións mariñas .Chamada selectiva dixital (DSC)
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, columna 2 (recoñecementos, comprensión e suficiencia) do cadro A-III/6 . Funcionamento de todos os sistemas de a bordo para as comunicacións internas.
. Coñecemento dos principios e dos procedementos de mantemento do equipo de navegación e dos sistemas de comunicacións internas e externas.
. Coñecementos teóricos: funcionamento do equipo eléctrico e electrónico en zonas inflamables.
.Coñecementos prácticos: executar sen riscos os procedementos de mantemento e reparación. Detección de fallos de funcionamento das máquinas, localización de fallos e medidas para previr as avarías.
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, en función de instalacións eléctricas,electrónicas e de control a nivel operacional, do cadro A-III/6 engádese:
Un tema de alarmas e sistemas de vixilancia(regulación e control)
Un tema de tecnoloxía dos materiais electrónicos (Ciencia e Enxeñería de materiais)
Un tema de riscos eléctricos no mantemento (Mantemento eléctrico do buque)
• Sistemas hidraúlicos e elctroneumáticos ( Equipos auxiliares do buque)
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de máquinas e Primeiros Oficiais de máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3000 kW
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes