Guía DocenteCurso
Facultade de Fisioterapia
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Fisioterapia
 Asignaturas
  FISIOTERAPIA NAS ALTERACIÓNS ESTÁTICAS E DINÁMICAS DO RAQUIS
   Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais A través desta actividade inicial expoñeranse aos alumnos os diferentes apartados da guía académica de forma detallada, e resolveranse as dúbidas relativas a calquera dos aspectos de programación da materia.
Tratarase ademais de identificar os intereses e motivacións do/a alumno/a con o obxectivo de facilitar o proceso de aprendizaxe.
Sesión maxistral As sesións maxistrais correspóndense ás clases teóricas presenciais impartidas na aula, e ás clases asíncronas que se entregarán aos alumnos en diversos formatos (videolecciones, apuntamentos en formato pdf, etc). Presentaranse os aspectos clave da materia de maneira sintética e secuencial, co obxectivo de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe do alumno/a. Estarán destinadas fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe do plano cognitivo.
Prácticas de laboratorio Esta metodoloxía permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, realización de probas de valoración clínica, exploracións ou exercicios.
O laboratorio ofrece unha excelente oportunidade para adquirir competencias técnicas, metodolóxicas, sociais e participativas. Estas prácticas irán dirixidas especialmente á adquisición de resultados da aprendizaxe no plano psicomotor ou do saber facer; e no plano subxectivo ou do saber ser.
Están relacionadas co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, así como das diferentes modalidades de exercicio terapéutico.

As prácticas de laboratorio realizaranse no laboratorio de Fisioterapia Especial (2ª planta). O grupo de alumnos matriculados na materia distribúese en 6 grupos, cada un dos cales recibirá 2 horas de prácticas de laboratorio semanalmente (respectarase a distribución oficial dos grupos).
O alumno/para debe asistir ás mesmas con pixama clínico, bañador ou roupa deportiva similar, e sabanilla ou toalla.

Proba mixta Véxase apartado de Avaliación
Obradoiro Os talleres estarán orientados fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe relacionados co saber facer. Durante a realización dos talleres o profesor guiará ao alumno/a en a adquisición de habilidades de razoamento clínico relacionadas coa elaboración da historia clínica de fisioterapia.
Estudo de casos Búscase a través desta actividade promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes.
O/o alumno/para deberá realizar un estudo sobre un caso clínico.
Esta actividade levará a cabo en colaboración con outros 3 compañeiros/ as (grupos de 4 alumnos/ as) a partir da composición dos grupos das clases prácticas, onde un/a de os/ as alumnos/ as asumirá o rol de caso clínico.
Deberase entregar a composición dos grupos o primeiro día de prácticas de laboratorio á profesora, nunha folla coa firma dos 4 integrantes.

Esta actividade está relacionada fundamentalmente co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, e a capacidade para seleccionar diferentes modalidades de exercicio terapéutico para o devandito caso clínico.

Requisitos para a súa elaboración, presentación e entrega:

1. PARTE 1: VALORACIÓN
Debe incluír os resultados da exploración subxectiva, da exploración estática e dinámica da columna vertebral.
- Incluirase unha descrición do exame subxectivo do alumno/para explorado, así como a formulación de hipótese relativo ao mesmo, segundo guion practicado no taller.
- Para a exploración estática incluirase un mapa corporal coa representación da liña da plomada, e símbolos das principais alteracións estáticas do plano frontal e sagital. Deberase incluír os resultados da proba da plomada e da inspección en ambos os planos, así como de todas aquelas probas complementarias da estática. Para evidenciar os resultados presentaranse fotos de tales probas.
- Para a exploración dinámica presentaranse vídeos con cada unha das probas.
- Incluirase ademas a interpretación dos resultados obtidos cando estes non se correspondan á normalidade; e unha conclusión xeral a partir de tales resultados.

2. PARTE 2. PLAN DE PREVENCION e/ou TRATAMENTO
Presentarase unha proposta de intervención baseada no exercicio terapéutico, para a prevención ou tratamento das posibles desviacións ou síndromes relacionadas coa columna vertebral detectados no caso clínico.

OUTROS ASPECTOS:
* Integrarase no devandito traballo os resultados obtidos sobre a valoración da composición corporal impartidos na materia de Cinesiterapia: bases do exercicio terapéutico.

* Presentarase en formato power- point con narración de audio, preferiblemente. Esta presentación será a que se entregue á profesora a través do OneDrive, pero subindo copia da ligazón a Moodle, desde onde se habilitará a entrega da tarefa. Poderase utilizar o apartado de notas do power- point para calquera información complementaria.

* O estudo de casos debe quedar correctamente identificado co nome dos/ as 4 alumnos/ as, indicando primeiro apelido e nome (de cada un dos compoñentes), por exemplo: RodríguezBeatriz_ PérezMarta_etc

* A data de presentación e entrega concretarase ao comezo de curso.

* É obrigatorio a súa presentación para asistir ao exame.

Análise de fontes documentais Inclúe a análise de fontes documentais (bibliográficos e/ou audiovisuais) relevantes para a materia; a aprendizaxe cooperativa ou prácticas a través de TICs, que contribuirán a identificar a práctica baseada na evidencia e reforzarán a adquisición dos resultados da aprendizaxe.
Proba práctica Véxase apartado de Avaliación
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes