Teaching GuideTerm
Faculty of Educational Studies
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
 Subjects
  Psychoeducational intervention in learning to write disabilities
   Sources of information
Basic Cuetos, F. (2009). Psicología de la Escritura. CISS PRAXIS
García, J.N. (2007). Dificultades del desarrollo (22,23). Pirámide
González, R.M (2002). PODER escribir. EOS
González, R.M y Cuetos, F. (2008). Actividades para el Aprendizaje de la Lectura y la Escritura. CEPE
Graham,S (2008). Research on writing development, practice, instruction, and assessment. Reading and writing. Springer Netherlands
Graham,S y Harris,K. (2006). Writing Better. Brookes Publishing Co.,Inc.
Macarthur, Ch., Graham,S. y Fitzgerald, J. (2006). Handbook of writing research. Guilford Press
Graham,S.,MacArthur, Ch.,y Fitzgerald, J. (2007). Best prectices in writing instruction. The Guilford Press
Graham, S. MacArthur,C.A. y Fitzgerald, J. (2009). Practice in Writing Instruction. Reading and writing . Guilford Press, New York, NY
Mather,N. Wendling,B and Roberts, R. (2009). Writing Assessment and instruction for students with learning disabilities. Jossey-Bass Teacher
Uceira,E.,González,R.M. y Cuetos,F. (2012). Los Torres, una familia de escritores. CEPE
González R.M. y otros (2013). Javitor, el castor lector y los amigos de las letras. CEPE
López-Escribano,C (2012). Escritura. Medica panamericana

 

Complementary

Avendaño, A., Lombardía, C. López I. y Pacoret, C. (2012). O purrusco dos bosques. Santiago de Compostela: Editorial GLIA.

Avendaño, A., Lombardía, C. López I. y Pacoret, C. (2012). As aventuras de Toreto. Santiago de Compostela.Editorial GLIA.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes