Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
 Asignaturas
  Intervención nas alteracións da linguaxe, fala, audición e voz: da teoría á práctica clínica
   Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Fundamentos básicos da Terapia vocal: principios, indicacións, limitacións, enfoques terapéuticos e perfil do terapeuta. 1.1. Terapia vocal: definición de conceptos, principios, indicacións e limitacións.
1.2. Alteracións da voz: definicións e tipos.
1.3. Enfoques terapeúticos e perfil do terapeuta.
Tema 2. Intervención logopédica nas Disfonías funcionáis e nas Disfonías orgánicas.


2.1. Disfonía: tipoloxías e aspectos básicos para a intervención vocal
2.2. Disfonía funcional: etioloxía e evolución clínica, diagnóstico, adestramento práctico dos recursos terapéuticos.
2.3. Adestramentos para a disfonía funcional: postura e xesticulación corporal, respiración, fonación, impostación e articulación.
2.4. Disfonía orgánica: definición e tipos (conxénita ou adquirida).
2.5. O caso da parálise vocal
Tema 3. Principios de intervención da voz profesional.
3.1. Técnicas vocais: primeiros pasos e obxectivos
3.2. Bases metodolóxicas para a investigación en terapia vocal.
3.3. Aplicación de exercicios de rectificación de erros
3.4. Elaboración de informe
Tema 7. Intervención en trastornos específicos da linguaxe na infancia Introducción
Objetivos
USAL Presentación de la asignatura
Tema 8. Rehabilitación en trastornos da fala Introducción.
Disglosia. Definición e clasificación. Abordaxe xeral.
Disartria. Definición e clasificación. Rehabilitación.
Disfemia. Rehabilitación en nenos. Rehabilitación en adultos. Técnicas específicas de control da fala
Tema 9. Aspectos básicos da deficiencia auditiva Definición e consecuencias da deficiencia auditiva no nenoe no adulto.
Prótesis auditivas e Implante coclear.
Tema 10. Rehabilitación audiolóxica en adultos con deficiencia auditiva. Elementos da rehabilitación audiolóxica.
Entrenamento auditivo e da comunicación.
A discapacidade como obxetivo nos programas de rehabilitación audiolóxica.
Tema 11. Orientación e estratexias de intervención en nenos con deficiencia auditiva. O neno deficiente auditivo portador de Implante Coclear. Consideracións xerais.
Criterios de selección e factores diferenciadores e de prognóstico.
Rehabilitación e intervención pedagóxica.
Programa de adestramento auditivo.
Tema 12.- La afasia - Definición
- Semioloxía
- Manifestacións que acompañan á afasia
- Formas clínicas de afasia
Tema 13.- Rehabilitación da afasia - Pautas xerais sobre a rehabilitación nas afasias
- Rehabilitación da sintomatoloxía nas afasias
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes