Teaching GuideTerm
Faculty of Educational Studies
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
 Subjects
  Psychological and educational intervention in the family context
   Recommendations

Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

A nova Lei Orgánica 3/2020, do 29 de diciembre (LOMLOE), promove a coeducación e impulsa a igualdade efectiva de mulleres e homes en todas las etapas educativas. A partir de este marco, los centros educativos deben incorporar no seu proxecto educativo medidas para favorecer y formar en igualdad, incluida la prevención de la violencia de xénero, o respecto a la diversidad afectivo sexual, la educación afectivo-sexual y la orientación académica y profesional no sexista.

A Lei Orgánica 10/2022 de Garantía Integral da Liberdade Sexual avanza a nivel penal e muda a perspectiva estructural ao poñer o foco no consentimento e non na violencia. No ámbito educativo, ordena, por unha parte, a incorporación, en todos os niveis educativos, da educación afectivo-sexual, apropiada á idade e adaptada para o alumnado con necesidades educativas específicas. Por otra parte, establece una inclusión do uso seguro e crítico de internet como un dos medios para a sensibilización e prevención das violencias sexuais e dos delitos cometidos a través das TIC. Así mesmo, indica que estas dúas temáticas deben de incorporarse a nuestros planes de estudios de dos títulos universitarios oficiais nos que sexa coherencia coas súas competencias e delimitar profesionais. En relación coa detección e actuación no ámbito educativo, fixa a aplicación,

 A Lei 4/2023, de 28 de febrero, para a igualdade real e efectiva das persoas trans e para a garantía dos dereitos das persoas LGTBI propón, entre outras cuestiones: a) a introdución, nos planes de estudo das titulaciones universitarias que habiliten para o ejercicio de profesiones docentes, de contidos dirixidos á capacitación para abordar la diversidad sexual, sexual y familiar; b) una inclusión en el currículo de las distintas etapas educativas del principio de igualdad de trato y no discriminación de las personas LGTBI con respecto a la diversidad sexual, de xénero y familiar de las personas LGTBI; c) que os protocolos de acoso y ciberacoso escolar incorporan o acoso por LGTBIfobia.

Por último, a Lei Orgánica 1/2023, de 28 de febrero, pola que se modifica a Ley Orgánica 2/2010 de saúde sexual e reprodutiva e de interrupción voluntaria do embarazo establece a inclusión da educación afectivo-sexual en todas las etapas del ensino obrigatorio. Este tipo de educación ha de incluir una prevención de las violencias sexuales y un abordaje integral de la salud durante la menstruación con perspectiva de xénero, interseccional y de derechos humanos, con especial atención en la eliminación de dos mitos, prexuízos y estereotipos de xénero que xeran o estigma menstrual." A Lei tamén promove a gratuidade dos produtos de xestión menstrual en centros educativos eo fomento, por parte de dos poderes públicos, da utilización de produtos menstruais respectuosos co medio ambiente e coa saúde das mulleres.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes