Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
 Asignaturas
  Didáctica. currículo e organización escolar
   Fontes de información
Bibliografía básica

NOTA: Esta bibliografíaé susceptíbel a modificacións a medida que avanza o curso académico.Realizarase unha selección de títulos da listaxe final, selección que estarádispoñible na Moodle e que será de lectura obrigatoria.

Álvarez,J. M. (1999). Evaluar para conocer, evaluar para aprender: las razonesformativas de la evaluación educativa. En J.M. Álvarez,  Evaluar para conocer. Examinar paraexcluir (pp. 58-61). Madrid: Morata.

Area,M. (2009). Los medios de enseñanza o materiales didácticos. Conceptualización ytipos. Introducción a latecnología Educativa , 24-37. Recuperado dehttp://www.bibliotecalibre.org/bitstream/001/415/5/Introducci%C3%B3n%20a%20la%20tecnolog%C3%ADa%20educativa.pdf

Barkley,E. F.; Cross, K. P. e Howell, C. (2007). Técnicasde aprendizaje colaborativo . Madrid: Morata.

Espín,J. e outros (1996). Análisisde recursos educativos desde la perspectiva no sexista . Barcelona:Laertes.

Fuentes,E. J. (2003). Culturas profesionales en la enseñanza y desarrollo profesionalde los docentes. RevistaPadres y Maestros , 279, 34-39.

GimenoSacristán, J. (1998). Elcurrículum: una reflexión sobre la práctica . Madrid: Morata.

González,Mª. T. (1992). Centros escolares y cambio educativo. En J.M. Escudero e J.López (Coords.), Losdesafíos de las reformas escolares. Cambio educativo y formación para el cambio (pp. 71-95). Sevilla: Arquetipo.

González,Mª. T. (1999).Perspectivas teóricas recientes en organización escolar: unapanorámica general. En J.M. Escudero, Escuelasy profesores: ¿hacia una reconversión de los centros y la función docente? (pp.35-59). Madrid: Ediciones Pedagógicas.

González,Mª T. (2003) (coord.). Las organizaciones escolares: dimensiones ycaracterísticas. En M. T. González, Organizacióny gestión de centros escolares (pp. 25-38). Madrid: Pearson.

Hargreaves,A. e Fullan, M. (2014). Cultura y comunidades profesionales. En A. Hargreaves eM. Fullan, Capital profesional (pp. 134-177). Madrid: Morata.

Hargreaves,A. e Fullan. M. (2014). Instaurar el cambio. En A. Hargreaves e M. Fullan, Capitalprofesional (pp. 178-216). Madrid: Morata.

López,L.; Peliquín, F.; Pérez, C. e Rodeiro, M. (1995). Análise e valoración demateriais curriculares. RevistaGalega de Educación , 24, 58-60.

Martínez,J. (1995). Interrogando al material curricular (Guión para el análisis y laelaboración de materiales para el desarrollo del curriculum). En J. G. Míngueze M. Beas (Comps.), Librosde texto y construcción de materiales curriculares (pp. 221-245).Armilla: Proyecto Sur de Ediciones.

Montanero,M. (2019). Didáctica General. Planificación y práctica de la enseñanzaprimaria. Cáceres: Universidad de Extremadura.

Navarro,R.(coord.) (2007). Didácticay currículum para el desarrollo de competencias. Madrid: Dykinson.

Parcerisa,A. (1996). Propuesta de un instrumento para el análisis de libros de texto yotros materiales que utilizan el papel como soporte. En A. ParcerisaArán,  Materialescurriculares. Cómo elaborarlos, seleccionarlos y usarlos (pp.97-124) Barcelona: Graó.

Sarramona,J. (2000). Teoría de laeducación: reflexión y normativa pedagógica . Barcelona: Ariel.

Trillo,F. (1994). El profesorado y el desarrollo curricular: tres estilos de hacerescuela. Cuadernos dePedagogía , 228, 70-74.

Trillo,F. (2008). La enseñanza: eso sí que es un lío. En F. Trillo e L.Sanjurjo,  Didácticapara profesores de a pie. Propuestas para comprender y mejorar la práctica (pp. 57-67). Rosario: Homo Sapiens.

Lexislación

Lei Orgánica 8/2013, para a mellora da calidade educativa (BOE,suplemento en lingua galega ao nº 295, 10/12/2013). Versión on-line consultadaen http://www.boe.es/boe_gallego/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886-G.pdf

Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación (BOE nº106, 04/05/2006). Versión on-line consultada enhttp://www.boe.es/boe/dias/2006/05/04/pdfs/A17158-17207.pdf

Decreto 86/2015 , do 25 de xuño, polo que se establece ocurrículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato na comunidadeautónoma de Galicia (DOG nº 120, 29/06/2015). Versión on-line consultadaen http://www.edu.xunta.es/web/sites/web/files/content_type/news/2015/06/30/00_decreto_completo.pdf

Decreto 324/1996, de 26 de xullo, polo que se aproba o Regulamentoorgánico dos institutos de ensino secundario (DOG nº 156,09/08/1996). Versión on-line consultadaen http://www.xunta.es/dog/Publicados/1996/19960809/Anuncio90AA_es.html

Decreto 1333/2007 de 5 de xullo polo que se regulan as ensinanzasda educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia . (DOGnº 136, 13/07/2013). Versión on-line consultada enhttp://www.xunta.es/linguagalega/arquivos/Ref.ED_7.pdf

Decreto 126/2008, do 19 de xuño, polo que se establece aordenación e o currículo de bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG nº120, 23/06/2008). Versión on-line consultadaen http://ciug.cesga.es/PDF/ReferenciasLegais/Decreto126-2008curriculoBacharelatoLOEGalicia.pdf

Orde do 29 de outubro de 1996 pola que se regulan os órganos degoberno dos centros públicos de ensino non univesitario de característicassingulares, de educación especial e educación de adultos (DOG nº215, 04/11/1996). Versión on-line consultada enhttp://www.xunta.es/dog/Publicados/1996/19961104/AnuncioB14E_gl.html

Orde do 1 de agosto de 1997 pola que se dictan instruccións para odesenvolvemento do Decreto 324/1996 polo que se aproba o Regulamento orgánicodos institutos de educación secundaria e se establece a súa organización efuncionamiento (DOG nº168, 02/09/1998). Versión on-line consultada en http://www.xunta.es/dog/Publicados/1997/19970902/AnuncioA14A_gl.html.

Orde do 21 de decembro de 2007 pola que se regula a avaliación naeducación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG nº4, 07/01/2008). Versión on-line consultada en nhttp://www.edu.xunta.es/centros/iessanpaio/system/files/080107DOG_RegulacionAvaliacionESO.pdf

Orde do 23 de xuño de 2008 pola que se modifica a do 21 dedecembro de 2007 pola que se regula a avaliación na educaciónsecundariaobrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG nº121, 24/06/2008). Versión on-line consultada enhttp://www.xunta.es/dog/Publicados/2008/20080624/Anuncio29FEA_gl.html

Orde do 20 de abril de 2010, pola que se modifica a Orde do 24 dexuño de 2008 , pola que sedesenvolve a organización e o currículo das ensinanzas de bacharelato naComunidade Autónoma de Galicia (DOG nº 77, 26/04/2010). Versiónon-line consultada enhttp://www.xunta.es/dog/Publicados/2010/20100426/Anuncio11916_gl.html

Orde do 5 de maio de 2011 pola que se regulan determinadosaspectos relativos ao desenvolvemento do bacharelato e se complementa anormativa sobre esta etapa (DOG nº 105, 01/06/2011). Versión on-lineconsultadaen http://www.xunta.es/dog/Publicados/2011/20110601/AnuncioC3F1-100511-1447_gl.html

Corrección de erros. Orde do 5 de maio de 2011 pola que se regulandeterminados aspectos relativos ao desenvolvemento do bacharelato e secomplementa a normativa sobre esta etapa (DOG nº 144, 28/07/2011).Versión on-line consultada en http://www.xunta.es/dog/Publicados/2011/20110728/AnuncioC3F1-220711-4737_gl.pdf

Orde do 15 de xullo de 2015 pola que se establece a relación dematerias de libre configuración autonómica de elección para os centros docentesnas etapas de educación secundaria obrigatoria e bacharelato, e se regula o seucurrículo e a súa oferta (DOG nº 136, 21/07/2015). Versión on-lineconsultada enhttps://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/20150721_materias_libre_configuracion.pdf).

Orde do 13 de xullo de 2016 pola que se amplía a relación de materiasde libre configuración autonómica de elección para os centros docentes nasetapas de educación secundaria obrigatoria e bacharelato e se regula o seucurrículo e a súa oferta (DOG nº 147, 04/08/2016). Versión on-lineconsultada en https://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/20160804_libre_configuracion_1.pdf).

Orde do 3 de agosto de 2017 pola que se amplía a relación dematerias de libre configuración autonómica de elección para os centros docentesna etapa de educación secundaria obrigatoria, e se regula o seu currículo e asúa oferta (DOG nº 156, 18/08/2017). Versión on-line consultada enhttps://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/20170818_libre_configuracion_1.pdf).

Orde do 7 de agosto de 2018 pola que se amplía a relación dematerias de libre configuración autonómica de elección para os centros docentesnas etapas de educación secundaria obrigatoria e bacharelato, e se regula o seucurrículo e a súa oferta (DOG nº 165, 30/08/2018). Versión on-lineconsultada en https://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/20180830_libre_configuracion_0.pdf).

Circular 8/2009 daDirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa,pola que se regulan algunhas medidas de atención á diversidade para o alumnadode Educación Secundaria Obrigatoria

. Versión on-line consultada en http://www.edu.xunta.es/web/node/328

Bibliografía complementaria

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes