Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Infantil
 Asignaturas
  Didáctica da lingua castelán
   Contidos
Temas Subtemas
1. A COMPETENCIA COMUNICATIVA DURANTE A PRIMEIRA INFANCIA 1. Conceptos fundamentais

1.1. Cooperación e comunicación
1.1.1. Actos executivos vs. actos expresivos
1.1.2. Unha tipoloxía dos medios de expresión

1.2. A comunicación por medio da linguaxe
1.2.1. Linguaxe como acto e produto (facer) vs. linguaxe como técnica (saber)
1.2.2. A lingua, única técnica do falar?
1.2.3. A competencia comunicativa
1.2.3.1. Primeiro estrato: a competencia idiomática (ou lingüística)
1.2.3.2. Segundo estrato: a competencia sociolingüística
1.2.3.3. Terceiro estrato: a competencia discursiva
1.2.3.4. Cuarto estrato: a competencia estratéxica

2. O proceso de adquisición da linguaxe

2.1. A comunicación preverbal: xestos, miradas e escenas de atención conxunta

2.2. O desenvolvemento da competencia idiomática
2.2.1. A pronuncia
2.2.2. O vocabulario
2.2.3. As construcións

2.3. O desenvolvemento da competencia sociolingüística

2.4. O desenvolvemento da competencia discursiva
2.4.1. Linguaxe contextualizada vs. linguaxe descontextualizada
2.4.2. O coloquio oral
2.4.2. A narración oral: xénese e perfeccionamento
TEMA II. AS HABILIDADES LINGÜÍSTICAS NO MEDIO ESCOLAR: LER E ESCRIBIR 1. A oralidade e a escritura

2. A linguaxe escrita: unha visión de conxunto
2.1. A (pre)historia da comunicación gráfica: o tránsito desde o debuxo á escritura
2.2. Caracteres xerais da comunicación escrita
2.3. Ensaio de clasificación dos sistemas de escritura
2.3.1. Sistemas logográficos
2.3.2. Sistemas silabográficos
2.3.2. Sistemas fonemográficos (ou alfabéticos)
2.3.2.1. Alfabetos consonánticos
2.3.2.2. Alfabetos completos
2.3.3. Sistemas híbridos: os alfasilabarios

3. A escritura alfabética completa
3.1. Claves para a aprendizaxe: a conciencia fonolóxica
3.1.1. A conciencia silábica
3.1.2. A conciencia fonémica
3.2. Grafemas e fonemas
3.3. Mecanismos de lectura: o modelo da dobre vía
3.3.1. A vía subléxica (ou indirecta)
3.3.2. A vía léxica (ou directa): o que é e o que non é

4. O ensino da lectura e a escritura: cando?, que?, como?
4.1. O problema da madurez para a aprendizaxe
4.2. Controversias metodolóxicas no ensino da lectura (e da escritura)
4.2.1. Os métodos sintéticos
4.2.1.1. Alfabéticos
4.2.1.2. Fonémicos
4.2.1.3. Silábicos
4.2.2. Os métodos analíticos
4.2.3. Os métodos globais
4.2.3.1. Orixes: o método ideovisual
4.2.3.2. Actualidade: a linguaxe integral e o enfoque construtivista
4.4. Cuestións discutidas no ensino da escritura
4.4.1. Por que ensinamos a escribir a man?
4.4.2. Que modelos gráficos debemos proporlles aos aprendices?
4.4.2.1. Letra con ou sen adornos?
4.4.2.2. Letra vertical ou inclinada?
4.4.2.3. Letra ligada ou de imprenta?
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes