Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Infantil
 Asignaturas
  Pedagoxía da expresión musical
   Contidos
Temas Subtemas
MÓDULO I
Coñecer as novas correntes pedagóxico-musicais e a visión das máis divulgadas metodoloxías musicais.
1. Fundamentos psicopedagóxicos e principios de intervención en Educación Infantil dos principais métodos pedagóxico-musicais:
- Método Dalcroze
- Método Kodaly
- Método Orff
- Método Willems
- Método Martenot
- Método Ward
- Método Suzuky
- Wuytack
- Tendencias actuais
MÓDULO II
Coñecer os principios da Educación Musical escolar, aplicando os métodos e sistemas actuais de Pedagoxía Musical.
2. 1. Xustificación da presenza da música en Educación Infantil.
2.2. O discente de 0-6 años: características xerais e fitos no seu desenvolvemento musical:
- O infante entre os 0 e 3 anos
- O infante entre os 4 e 6 anos
2.3. Aplicación didáctica e práctica das diferentes metodoloxías de Educación Musical.
2.4. Música e interdisciplinariedade.
2.5.- Educación Musical inclusiva.
2.5.1. As necesidades educativas especiais na lexislación educativa.
2.5.2. Dificultades do alumnado que require atención especializada.
MÓDULO III
Aprender a ensinar e a expresarse e comunicarse utilizando códigos, recursos expresivos e técnicas básicas propias da Linguaxe Musical.
. Estratexias para a adquisición de recursos didácticos para o desenvolvemento auditivo, rítmico e vocal e ser capaz de manifestarse a través de códigos musicais.
3.1. Audición musical e educación auditiva.
3.1.1 Materiais e recursos para traballar a educación auditiva en Educación Infantil.
3.1.2. Audición e TIC.
3.2 A educación musical a través do ritmo
3.2.1 Materiais e recursos para traballar o ritmo en Educación Infantil.
3.3. A voz
3.3.1. Recitado de textos prosódicos.
3.3.2 A canción infantil.
- Ensino e aprendizaxe de cancións.
- Criterios educativos na selección de cancións
- Criterios para a secuenciación das cancións tendo en conta o ritmo e a entoación
MÓDULO IV
Desenvolver habilidades técnicas para a correcta interpretación de sinxela obras musicais interpretadas con voz, frauta de pico e instrumental Orff.
4. Os instrumentos musicais na aula de Educación Infantil.
- O corpo como instrumento musical.
- Instrumentos musicais escolares.
- Instrumentos musicais naturales ou de fabricación propia: os cotidiáfonos.
- Propostas didácticas para traballar na aula.
MÓDULO V
Aprender cómo ensinar a interpretar danzas populares e xogos infantis a través da expresión corporal.
5. Estratexias para aprender a fomentar as capacidades perceptivo-motrices mediante actividades de movemento e expresión corporal.
5.1 A educación musical e o movemento corporal: recursos e materiais.
5.1.1 A danza
5.1.2. Dramatización de textos. O conto musical.
2.5.3. El juego y la música
MODULO VI: Introducción ás TIC e novas tecnoloxías aplicadas ao ensino musical. Música e TIC na Educación Infantil. Recursos e aplicacións:
- Música, TIC e lexislación.
- Recursos TIC e aplicación.
- Secuenciación MIDI.
- Edición de partituras.
- Edición de audio.
- Transferencia de arquivos.
- Emprego de programas software libre.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes