Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Primaria
 Asignaturas
  Teoría da educación
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Teoría da educación Código 652G02001
Titulación
Grao en Educación Primaria
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Zapico Barbeito, Mª Helena
Correo electrónico
helena.zapico@udc.es
Profesorado
Zapico Barbeito, Mª Helena
Correo electrónico
helena.zapico@udc.es
Web
Descrición xeral Teoría da educación constitúe unha das materias de carácter básico que se sitúa no primeiro curso e no primeiro cuadrimestre do Grao en Educación Primaria; un momento particularmente sensible e decisivo no comezo da construción da traxectoria formativa do estudantado universitario, e cuxos contidos e competencias resultan un alicerce pedagóxico esencial sobre o que se irán construíndo os piares da súa cualificación e desenvolvemento profesional. Xunto a outras materias coas que atopamos frutíferas conexións conceptuais e epistemolóxicas ao longo de toda a titulación, pretendemos axudar ao alumnado a analizar e comprender criticamente o fenómeno e procesos educativos dende unha perspectiva reflexiva e teórico-práctica. Afondarase asemade nos principios, fins e valores que orientan a función educadora, así coma no estudo dalgunhas das teorías, correntes e movementos educativos máis relevantes e representativos da nosa época, sen perder de vista a imprescindible defensa permanente dos dereitos da infancia. Deste xeito, ofrecerase unha visión actual e prospectiva dos principais desafíos aos que debe facer fronte a escola do século XXI no marco social e comunitario, achegándonos a algunhas das tendencias innovadoras que se albiscan como alternativas posibles e pedagoxicamente desexables, nomeadamente no contexto do ensino primario. Procurarase, xa que logo, contribuír –dende un enfoque emancipador, ético e transformador– á construción do pensamento pedagóxico das futuras mestras e mestres, avogando pola recuperación da súa función como intelectuais e creadoras de cultura.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: – Non se realizarán cambios 2. Metodoloxías: *Metodoloxías docentes que se manteñen - Discusión dirixida - Traballos tutelados - Atención personalizada - Análise de fontes documentais - Recensión bibliográfica - Estudo de casos - Presentación oral - Cartafol do alumnado - Proba de ensaio - Docencia presencial interactiva *Metodoloxías docentes que se modifican As sesións maxistrais (expositivas) serán dadas integramente online e postas a dispor do alumnado a través da plataforma Moodle. Así mesmo, as metodoloxías adaptaranse sempre ao cumprimento da lexislación vixente en cada momento en relación á normativa aprobada por razóns de protección da saúde. Deste xeito as metodoloxías iranse axustando ao uso da ferramenta Teams e a plataforma Moodle. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: - Correo electrónico: De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados. -Moodle: Diariamente, segundo a necesidade do alumando. Todos os materiais e documentación íntegra da materia estará dispoñible para todo o estudantado a través desta plataforma. Poderase empregar tamén foros temáticos. - Teams: Sesións de titorización individual ou de pequeno grupo para o seguimento dos traballos tutelados. Previa petición por correo electrónico. 4. Modificacións na avaliación: - Non se contemplan modificacións, máis aló da adaptación do formato á situación sanitaria (por exemplo, traballos grupais poden pasar a individuais). *Observacións de avaliación: Todas as actividades da avaliación deben superarse para aprobar a materia. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: Non se realizarán cambios. Os materiais de traballo estarán dispoñibles de forma dixitalizada en Moodle.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes