Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Primaria
 Asignaturas
  Lingua galega e a súa didáctica
   Fontes de información
Bibliografía básica

Ares, Mª do C. e X. Arias (1986): "O galego estándar sen merma da variante dialectal", Revista Galega de Educación, número 3, páxinas 29 a 31.

Callón, C. (2012): Como falar e escribir en galego con corrección e fluidez. Vigo: Xerais.

Carpente Allegue, B. (coord.) (2004): Gramática insubordinada. Obradoiro de Lingua Gianni Rodari. Vigo: Xerais.

Cassany, D. et alii (1994): Enseñar lengua. Barcelona: Graó.

Castro Soliño, D. e Gullón González, R. (1996): “Didactica da lingua nos medios de comunicación”, en Álvarez Blanco, R., F. Fernández Rei e A. Santamarina (eds.): A Lingua galega: Historia e actualidade. Actas do I Congreso Interacional. Volume II. Santiago de Compostela: Instituto da Lingua Galega. 433-442.

Doural Rocha, A. (1995): Didáctica da redacción, narración e descrición. Vigo: Xerais.

Espiño, M. e H. Sánchez (1990): Aprender palabras e significados. A léxico-semántica. A Coruña: Vía Láctea.

Feixó Cid, X. (2003): Dicionario galego dos nomes. Vigo: Xerais.

Fernández Rei, E. (1996): “O ensino da fonética galega a castelanfalantes: problemas e métodos”, en Álvarez Blanco, R., F. Fernández Rei e A. Santamarina (eds.): A Lingua galega: Historia e actualidade. Actas do I Congreso Interacional. Volume II. Santiago de Compostela: Instituto da Lingua Galega. 443-452.

Fernández Rei, F. (1987): "Aplicación da Dialectoloxía na aprendizaxe do galego común", en Grial, número 96. Vigo: Galaxia, páxinas 131 a 150.

Ferreiro, M. (1999): Gramática histórica galega. I. Fonética e Morfosintaxe. Santiago de Compostela: Laiovento.

Ferreiro, M. (2001): Gramática histórica galega. II. Lexicoloxía. Santiago de Compostela: Laiovento.

Freixeiro Mato, X. R. (2006) [1998, 2000, 1999, 2002]: Gramática da lingua galega. I. Fonética e Fonoloxía. II Morfosintaxe. III Semántica. IV Gramática do texto. Vigo: A Nosa Terra.

Freixeiro Mato, X. R. (2006): Manual de gramática galega. Vigo: A Nosa Terra.

Freixeiro Mato, X. R. (2009): Lingua de Calidade. Vigo: Xerais.

Freixeiro Mato, X. R. (2013): Estilística da lingua galega. Vigo: Xerais

García Negro, M. P. (Ed.) (2009): Sobre o racismo lingüístico. Ames: Laiovento.

García Piqueras, I. (1996): “Adquisición y recepción de la lengua gallega: una perspectiva castellano-hablante”, en Álvarez Blanco, R., F. Fernández Rei e A. Santamarina (eds.): A Lingua galega: Historia e actualidade. Actas do I Congreso Interacional. Volume II. Santiago de Compostela: Instituto da Lingua Galega. 467-474.

Hermida Gulías, C. (2004): Gramática práctica (Morfosintaxe). Santiago de Compostela: Sotelo Blanco.

Iglesias Álvarez, A. (2007): “Os preconceptos lingüísticos segundo a idade”, en Méndez López, I e A. Sánchez Perez (eds.): Lingua e idade. III Xornadas sobre lingua e Usos. A coruña: Servizo de Publicacións da UDC. 165-182.

López Viñas, X. / Lourenço Módia, C. / Moreda Leirado, M. (2010): Gramática práctica da lingua galega. Comunicación e expresión. A Coruña: Baia Edicións.

Mariño Paz, R. (1998): Historia da lingua galega. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco.

Medrano, C. (1994): 50 xogos de língua. Técnicas de comunicación oral e escrita. Vigo: Xerais.

MEDRANO, C. (1998): Outros 50 xogos de lingua. Vigo: Xerais.

Mosquera Castro, E. (2013): Didáctica da lingua e novos soportes comunicativos: a linguaxe SMS. A Coruña: AS-PG.

Núñez Singala, M. (2009): En galego, por que non? Contra os prexuízos e as simplificacións sobre a lingua galega. Vigo: Galaxia.

Peliquín Pérez, F. (1996): “Estratexias didácticas para unha mellora das actitudes lingüísticas”, en Álvarez Blanco, R., F. Fernández Rei e A. Santamarina (eds.): A Lingua galega: Historia e actualidade. Actas do I Congreso Interacional. Volume II. Santiago de Compostela: Instituto da Lingua Galega. 481-488.

Peliquín Perez, F., C. Pérez Recarey e Rodeiro Barros, M. (1996): “O lecer e a lingua oral: unha proposta creativa para a Educación Secundaria Obrigatoria”, en Álvarez Blanco, R., F. Fernández Rei e A. Santamarina (eds.): A Lingua galega: Historia e actualidade. Actas do I Congreso Interacional. Volume II. Santiago de Compostela: Instituto da Lingua Galega. 489-501.

REAL ACADEMIA GALEGA (2007): Mapa sociolingüístico de Galicia 2004. Volume 1: Lingua inicial e competencia lingüística en Galicia. A Coruña.

Real Academia Galega e Instituto da Lingua Galega (2012): Normas ortográficas e morfolóxicas do idioma galego. A Coruña.

Regueira, X. L. (2013): “Estándar oral e modelos de lingua”, A letra miúda nº2 – Revista de Sociolingüística da CGENDL.

Regueira, X. L. (coordinador) (1999): Os sons da lingua. Vigo: Xerais.

Rodari, G. (2013): Gramática da fantasía: introducción á arte de contar historias. Pontevedra: Kalandraka.

Sánchez Rei, X. M. (2011): Lingua galega e variación dialectal. Noia: Laiovento.

Sanmartín Rei, G. (2009): Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación. Vigo: Xerais.

Sanmartín Rei, G. (Coord.) (2006): Criterios para o uso da lingua. A Coruña: Universidade da Coruña.

Sanmartín Rei, G. (Coord.) (2007): Sobre a calidade da nosa lingua. A Coruña: Universidade da Coruña.

Silva Valdivia, B. (1992): “Sociolingüística e didáctica da lingua en Galicia. Aproximación ó pensamento dos futuros profesores de lingua”, Cadernos de Lingua 6, 125-135.

Silva Valdivia, B. (2007): “A lingua galega nas etapas de educación infantil e primaria”, en Méndez López, I e A. Sánchez Perez (eds.): Lingua e idade. III Xornadas sobre lingua e Usos. A coruña: Servizo de Publicacións da UDC. 41-52.

Silva Valdivia, B. (coord.) (1994): Didáctica da lingua en situacións de contacto lingüístico. Santiago de Compostela. ICE Universidade de Santiago de Compostela.

Bibliografía complementaria

Cairney, Th. (1992): Enseñanza de la comprensión lectora, Madrid, Morata.

Camps, A y F. Zayas (coords.) (2006): Secuencias didácticas para aprender gramática. Madrid: Aguilar.

Cassany, D. (2006): Taller de textos: leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona: Paidós.

Cassany, D. (2007): Describir el escribir: cómo se aprende a escribir. Barcelona: Paidós.

Cassany, D. (2007): La cocina de la escritura. Barcelona: Anagrama.

Cassany, D. (2012): En línea: leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama.

Cassany, D. (2013): Tras las líneas: sobre la lectura contemporánea. Barcelona: Anagrama.

Costa Bravo, C., J. J. Jiménez Gómez e C. Vela Delfa (2003): “Los textos electrónicos en la enseñanza de lenguas extranjeras”. Interlingüística, 14. 

Domínguez Cuesta, C. (2005): “El lenguaje de los SMS y del chat en las aulas”. Cuadernos de Pedagogía, 343. 65-69.

Fontich Vicens, X. (2006): Hablar y escribir para aprender gramática. Barcelona: ICE-ORSORI.

Graves, D. H. (1991): Didáctica de la escritura. Madrid: Morata.

Kohan, S. A. (2006). Taller de lectura: el método. Barcelona: Alba.

López, A. e E. Encabo (2001): El desarrollo de habilidades lingüísticas: una perspectiva crítica. Granada: Grupo Editorial Universitario.

López, A. e E. Encabo (2002): Introducción a la didáctica de la lengua y la literatura: un enfoque sociocrítico. Barcelona: Octaedro.

Martín Vegas, R. A. (2009): Manual de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Madrid: Síntesis.

Mendoza Fillola, A. (coord.) (1998): Conceptos clave en didáctica de la lengua y la literatura. Barcelona: S. E. D. L. L. / UB – I. C. E. / Horsori.

Mendoza Fillola, A. (coord.) (2003): Didáctica de la lengua y la literatura para Educación Primaria. Madrid: Pearson Educación.

Mendoza Fillola, A. et alii (1996): Didáctica de la lengua para la Enseñanza Primaria y Secundaria. Madrid: Akal.

Ninyoles, R. (1976): Cuatro idiomas para un estado. Madrid: Cambio 16.

Sánchez Miguel, E. (2010): La lectura en el aula: qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer. Barcelona. Graó.

Unamuno, V. (2003):Lengua, escuela y diversidad sociocultural: hacia una educación lingüística crítica. Barcelona: Graó.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes