Guia docenteCurso
Facultad de Ciencias de la Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Primaria
 Asignaturas
  Historia de la educación
   Metodologías
Metodologías Descripción
Análisis de fuentes documentales Se basa en la utilización de documentos y fuentes relevantes (bibliográficos, legislativos, audiovisuales...) para su análisis y posterior utilización para explicar la naturaleza de los distintos contenidos y aspectos de la materia.
Lecturas Se establecen una serie de lecturas obligatorias de un conjunto de textos y documentación relacionados con la materia que el alumnado tendrá que leer, discutir en grupo y finalmente recensionar de forma personal, ajustándose a un formato conocido previamente consensuado.
Trabajos tutelados Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo del alumnado bajo la tutela y seguimiento por parte del docente. Se trata de hacer un trabajo de iniciación a la investigación sobre una temática propuesta por el profesorado o también sugerida por el alumnado, siempre y cuando guarde relación con los contenidos de la materia. Este trabajo se hará en grupo (4-5 personas) y se exige por parte del alumnado un grado de responsabilidad de acuerdo a los objetivos y a la calidad que debe presidir este tipo de trabajo.
En su momento se facilitarán unas pautas que permitirán la elaboración del mismo, que se complementará con un seguimiento tutorial del mismo, por lo que será necesario llevar a cabo, como mínimo, una sesión de tutoría en la que presentar el guión de trabajo y un esquema de su desarrollo, Las fechas serán acordadas en el aula. Cada grupo expondrá su trabajo con el objetivo de compartirlo y someterlo a debate y valoración.
Recensión bibliográfica Proceso de lectura crítica dun libro, artículo ou calquera outro documento escrito. Comprende ademáis da lectura da obra en cuestión, a análise do seu contido, unha crítica e mesmo unha valoración en relación con outros documentos de igual ou parecida natureza. No seu momento facilitaránse unhas pautas que permitirán a elaboración do mesma.
Aprendizaje colaborativo Parte da idea de que os estudantes traballan xuntos para aprender e ao tempo son responsables mesmo da súa propia aprendizaxe como da dos seus compañeiros. Non se opón ao traballo individual. Máis ben debe entenderse como unha estratexia de aprendizaxe complementaria que tenta fortalecer o desenvolvemento global do alumno.
Prueba de ensayo/desarrollo Pretende determinar os logros do alumnado en termos de obxectivos. Procura avaliar de xeito directo a capacidade de análise, a expresión e a organización de ideas relativas aos contidos da materia.
Valorarase a rigorosidade da resposta, combinada coa capacidade de razoamento (argumentación, relación entre ideas, comparación...), creatividade e espírito crítico. Implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Presentación oral Exposicións de traballos realizados, inidividuais ou colectivos, diante do grupo de referencia, procurando tirar conclusións sobre a problemática investigada, documento ou experiencia abordada.
Actividades iniciales Nas primeiras sesións da clase levaránse a cabo por parte de profesor actividades de carácter expositivo, nas que se presentará o programa da materia e mesmo a dinámica metodolóxica establecida para o mellor desenvolvemento da mesma.
Sesión magistral Exposición oral dos temas que constituen os contidos da materia diante do alumnado. Esta exposición irá precedida dunha presentación na que se propoñen algunhas preguntas aos estudiantes para motivar a reflexión e o diálogo aberto. A obxectivo final pasa pola transmisión de coñecementos e ao tempo facilitar a súa aprendizaxe, potenciando a particiación dos/as estudantes na construción significativa do coñecemento.
Eventos científicos y/o divulgativos Asistencia e participación en actividades de carácter científico e/ou divulgativo (congresos, xornadas, simposios, cursos, conferencias, exposicións...), que teñan relación coa materia. Deben entenderse como unha estratexia complementaria de formación e nunca como substitutiva de outras.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes