Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Primaria
 Asignaturas
  Didáctica da expresión musical
   Contidos
Temas Subtemas
MÓDULO 1. Audición: Coñecemento dos elementos que constitúen a manifestación musical a través da práctica auditiva. 1.1. Calidades do son.
1.2. Elementos constitutivos da música tonal occidental.
1.2.1. Ritmo.
1.2.2. Melodía.
1.2.3. Harmonía.
1.2.4. Forma.
1.3. Análise auditivo da sonoridade.
1.3.1. Timbre.
1.3.2. Dinámica.
1.3.3. Textura.
1.4. Realización de dictados.
1.4.1. Melódicos.
1.4.2. Rítmicos.
1.4.3. Mixtos.
MÓDULO 2: Práctica vocal - instrumental. 2. 1. Individual.
2.1.1. Interpretación de cancións.
2.1.2. Realización de ritmos con percusión corporal.
2.1.3. Interpretación de melodías na frauta doce.
2.1.4. Realización de acompañamentos harmónicos básicos en instrumentos polifónicos.
2.2. Colectiva.
2.2.1. Fundamentos do canto coral.
2.2.2. Grupo instrumental mixto.
2.2.3. Improvisación.
MÓDULO 3: Elementos que conforman a linguaxe musical, consolidada en occidente, entre os séculos VII - XIX. 3.1. Sistema tonal.
3.1.1. Intervalos.
3.1.2. Tonalidade.
3.1.3. Modalidade.
3.1.4. Escalas.
3.1.5. Acordes.
3.1.6. Funcións tonais.
3.2. Métrica y ritmo.
3.2.1. Pulso.
3.2.2. Compás.
3.2.3. Agrupacións rítmicas.
3.2. Signos empregados para representar os seguintes aspectos:
3.2.1. Duración.
3.2.2. Altura.
3.2.3. Dinámica.
3.2.4. Articulación.
3.2.5. Timbre.
3.2.6. Carácter.
3.2.7. Repetición.
3.2. Notación alternativa.
3.2.1. Cifrado americano.
3.2.2. Tablatura.
3.2.3. Musicograma.
MÓDULO 4. Música, movemento e xogo. Integración de diferentes recursos na expresión musical. 4.1. Representación espacial do son.
4.2. Creación e aprendizaxe de coreografías.
4.3. O conto musicalizado.
4.4. O xogo musical.
4.5. O teatro musical.
MÓDULO 5: Bases teóricas. Estudo das mais importantes liñas da pedagoxía musical xurdidas no século XX e na actualidade. 5.1. Métodos activos relevantes do século XX, entre outros:
5.1.1. Emile Jaques-Dalcroze.
5.1.2. Zoltán Kodály.
5.1.3. Carl Orff.
5.1.4. Edgar Willems.

5.2. Novos enfoques do ensino musical, entre outros:
5.2.1. Murray Schafer.
5.2.2. John Paynter.
5.2.3. David J. Hargreaves.
5.2.4. Keith Swanwick.
5.2.5. Elliot David J.
5.2.6. Lucy Green.
5.2.7. David K. Lines.
MODULO 6: Introdución ás TIC e ás novas tecnoloxías aplicadas ao ensino musical. 6.1. Secuenciación MIDI.
6.2. Edición de partituras.
6.3. Edición de audio.
6.4. Aplicacións informáticas para o adestramento auditivo.
6.5. Emprego das TIC para realizar e compartir exercicios.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes