Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Primaria
 Asignaturas
  Trastornos da lingua oral e escrita
   Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: COMUNICACIÓN E LINGUAXE 1. Delimitación de conceptos: Comunicación, linguaxe, lingua e fala.
1.1. Códigos e canais.
1.2. O signo.
1.3. Intencionalidade, mensaxe e contexto.
2. Tipos e sistemas de comunicación humana.
3. O desenvolvemento da linguaxe no neno: Fases de adquisición
4. O desenvolvemento da lianguaxe na idade da Educación Primaria.


TEMA 2: ALTERACIÓNS DA LINGUAXE ORAL 1. Conceptualización
1.1. Compoñentes da linguaxe.
1.2. Instrumentos da linguaxe
2. Factores etiolóxicos
3. Clasificación das alteracións da linguaxe.
4. Detección de dificultades na lianguax: signos e síntomas.
TEMA 3: TRASTORNOS DA LINGUAXE, A FALA E A COMUNICACIÓN.
1. Retrasos no desenvolvemento da linguaxe
1.1. Retraso Simple da Linguaxe
1.2. Disfasia ou Retraso Grave da Linguaxe.
2. Trastornos da fala.
2.1. Dislalias.
2.2. Disfemias.
2.3. Disfonías.
3. Alteraciones de la comunicación: Mutismo y mutismo selectivo.

TEMA 4: TRASTORNOS DA LINGUAXE SECUNDARIA A OUTROS SÍNDROMES
1. Inroducción.
2. A linguaxe no Retraso Mental.
2.1. Concepto de Retraso Mental.
2.2. Etioloxía.
2.3. Indicadores do Retraso Mental.
2.4. Trastornos da Linguaxe asociados ao Retraso Mental.
3. A linguaxe no Autismo.
3.1. Autismo e Trastornos Xeralizados do Desenvolvemento.
3.2. Descrición do Trastorno Autista.
3.3. O Enfoque Cognitivo da Teoría da Mente
3.3.1. Funcións da Capacidade para a “Lectura da Mente”
3.3.2. Síntomas da “Ceguera Mental” no Autismo.
3.4. Alteracións da Linguaxe no Trastorno Autista.
3.5. Recomendacións para o Educador.
4. A linguaxe na Parálisise Cerebral.
4.1. Concepto e Tipos de Parálise Cerebral.
4.2. Importancia das Partes do Corpo na Emisión da Voz.
4.3. Problemas na Fala segundo a Localización da Lesión.
4.4. Alteracións Lingüísticas máis Frecuentes no Paralítico Cerebral.
TEMA 5: TRASTORNOS DA LECTURA E DA ESCRITURA
1. A aprendizaxe da lectura
2. O concepto de dislexia adquirida ou alexia.
3. Tipos de dislexias adquiridas.
3.1. Dislexias Periféricas
3.2. Dislexias Centrais
4.- Consideracións xerais acerca da grafía e da escritura
5.- Desenvolvemento da motricidade infantil
6.- Motricidade e grafismo. Fases da evolución do grafismo
7. Concepto e requisitos da escritura
8. Conceptualización da agrafía ou disgrafía adquirida: Definición y termos afíns
9. Tipos de disgrafía adquirida.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes