Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Social
 Asignaturas
  Xénero, igualdade e educación
   Fontes de información
Bibliografía básica BALLARÍN, Pilar (2006). “La educación ´propia del sexo´”. Madrid: Akal
SÁNCHEZ, Ana e IGLESIAS, Ana (2008). "Curriculum oculto en el aula: estereotipos en accion". Madrid: Catarata
SUBIRATS, Marina (1993). "El sexismo en los libros de texto: an´´alisis y propuesta de un sistema de indicadores. Madrid: Ministerio de Asustos Sociales/Instituto de la Mujer
CONNELL, Robert (1998). "Enseñar a los chicos: nuevas investigaciones sobre la masculinidad y estrategias de género para la escuela". Kikiriki. Revista de cooperación educativa
KENWAY, Jane e FITZCLARENCE, Lindsay (2006). "Masculinidad, violencia y escuela. Contra las ´pedagogías venenosas´. Kikiriki. Revista de cooperación educativa
BALLARIN, Pilar (2008). "Retos de la escuela democratica". Madrid: Catarata
ÁLVAREZ-URÍA, Fernando e VARELA, Julia (2009). "Sociología del género: algunos modelos de análisis". Madrid: Morata
IGLESIAS GALDO, Ana (2006). "Textos escolares desde la perspectiva de género: sospechando de lo e-vidente". Educar. Revista de Eduación. Mexico
AMORÓS, Celia (Dcta) (1995). 10 palabras clave sobre Mujer. Navarra:evd
SUBIRATS, Marina e TOMÉ, Amparo (2007). Balones fuera: reconstruir los espacios desde la coeducación. Barcelona: Octaedro
MIEDZIAN, Myriam (1995). Chicos son, hombres serán. Cómo romper los lazos entre masculinidad y violencia. Madrid: Horas y horas
SÁNCHEZ, Ana (2000). Coeducación. La alternativa escolar al sexismo. Fundación Mujeres. Centro Municipal de la Mujer
SÁNCHEZ, Mercedes (coord) (2009). Cómo educar en la diversidad afectivo-sexual en los centros escolares. Orientaciones prácticas para la ESO. Madrid: Catarata
MORENO, Montserrat Moreno (1993). Cómo se enseña a ser niña: el sexismo en la escuela. Barcelona: Icaria
TOMÉ, Amparo e RAMBLA, Xavier (ed.) (2001). Contra el sexismo. Coeducación y democracia en la escuela. Barcelona: Síntesis
SAU, Victoria (1990). Diccionario ideológico feminista. Barcelona: Icaria
MENENDEZ MENENDEZ, Mª Isabel (2008). Discursos de ficcion y construccion de la identidad de genero en TV. Palma de Mallorca: Universitat de les Illes Balears
SCRATON, Sheila (1995). Educación física de las niñas: un enfoque feminista. Madrid: Morata
BLANCO, Nieves (Coord.) (2001). Educar en femenino y en masculino. Madrid: Tres Cantos
COBO, Rosa (ed.) (2008). Educar en la ciudadanía. Perspectivas feministas. Madrid: Catarata
LORENTE, Miguel (2008). El agresor de género: acciones y reacciones del posmachismo” . Madrid: Universidad Complutense
SANTOS GUERRA, Miguel A. (Coord.) (2000). El harén pedagógico. Perspectiva de género en la organización escolar. Barcelona: Grao
IZQUIERO, Mª Jesús (1998). El malestar en la desigualdad. Madrid: Catedra
MENENDEZ MENENDEZ, Mª Isabel (2006). El zapato de Cenicienta. El cuento de hadas del discurso mediatico. Oviedo: Trabe
GABRIEL, Narciso de (2008). Elisa e Marcela. Alen dos homes. Pontevedra: Nigra Trea.
VALCARCEL, Amelia (2002). Etica para un mundo global. Madrid: Temas de Hoy
JULIANO, Dolores (2006). Excluidas y marginales. Madrid: Cátedra
VALCÁRCEL, Amelia (2009). Feminismo en el mundo global. Madrid: Cátedra
VARELA, Nuria (2005). Feminismos para principiantes. Barcelona: Ediciones B
LUKE, Carmen (comp.) (1999). Feminismos y pedagogías en la vida cotidiana. Madrid: Morata
RODRIGUEZ, Carmen (Comp) (2006). Género y currículo. Aportaciones del género al estudio y práctica del currículo.. Madrid: Akal
VILLOTA, Paloma de (2004). Globalización y desigualdad de género. Madrid: Sintesis
IGLESIAS GALDO, Ana (2010). Guía para practicar unha educación antisexista.... Concello da Coruña
COBO, Rosa (ed.) (2006). Interculturalidad, feminismo y educación. Madrid: Catarata
OSBORNE, Raquel (1993). La construcción sexual de la realidad. Madrid: Cátedra
DÍEZ GUTIÉRREZ, Enrique (2005). La diferencia sexual en el análisis de los videojuegos. Madrid: Instituto de la Mujer.
SUBIRATS, Marina e TOMÉ, Amparo (1992). La educación de niños y niñas. Recomendaciones institucionales y marco legal. Barcelona: Universitat Autónoma de Barcelona
AMORÓS, Celia (2005). La gran diferencia y sus pequeñas consecuencias...para la lucha de las mujeres. Madrid: Cátedra
SUBIRATS, Marina (2008). La masculinidad hoy: un género obsoleto” . Madrid: Universidad Complutense
LOMAS, Carlos (comp.) (2004). Los chicos también lloran. Identidades masculinas, igualdad entre los sexos y coeducación. Barcelona: Paidós
CASTELLS, Manuel e SUBIRATS, Marina (2007). Mujeres y hombres: ¿un amor imposible?. Madrid: Alianza
TORRES, Jurjo (2008). Multiculturalismo anti-racista. Porto: Profedic,oes
SÁNCHEZ, Ana (2006) (Coord.) (2006). Políticas públicas de igualdade. Perspectiva de xénero.. Santiago: Laiovento
SUBIRATS, Marina e BRULLET, Cristina (1988). Rosa y Azul. La transmisión de los géneros en la escuela mixta. Madrid: Instituo de la Mujer
AMOROS, Celia e DE MIGUEL Ana (eds.) (2005). Teoría feminista: de la Ilustración a la globalización. De los debates sobre el género al multiculturalismo. Madrid: Minerva
DOMINELLI, Lena Dominelli e MACLEOND, Eileen (1999). Trabajo social feminista. Madrid: Cátedra
SÁNCHEZ, Ana e IGLESIAS, Ana (Coords.) (2008). Tratamento da violencia de xénero dende as políticas de igualdade. Universidade da Coruña
BARRAGÁN, Fernando (coord.) (2001). Violencia de género y curriculum. Málaga: Aljibe
BARRAGÁN, Fernando (2006 a). Violencia, Género y cambios sociales. Un programa educativo que promueve nuevas relaciones de género. . Málaga: Aljibe
COBO, Rosa (2005). “El género en las ciencias sociales” . Cuadernos de Trabajo social
COBO, Rosa (2011). Hacia una nueva política sexual. Madrid: Catarata
VARELA, Julia (2011). Mujeres con voz propia. Carmen Baroja y Nessi, Zenobia Camprubí Aumar e María Teresa León Goyri. Madrid: Morata
RODRIGUEZ, Carmen (2011). Género y cultura escolar. Madrid: Morata
OSBORNE, Raquel (2009). Apuntes sobre violencia de género. Barcelona: Bellaterra
TOMÉ, Amparo e TONUCCI, F. (2013). Con ojos de niña. Barcelon: Graó
SAVIN-WILLIANS, Ritchard (2009). La nueva adolescencia homosexual. Madrid: Morata
VV.AA (2014). El amor 2.0 y las desigualdades de género entre adolescentes. Barcelon: Graó
SANCHEZ BELLO, Ana (2012). Dirección escolar y techo de cristal.El tiempo en cuestión. Revista iberoamericana de educación
BARBÉ, Alba, CARRO, Sara e VIDAL, Carlesw (2014). La construcción de las identidades de género. Madrid: Catarata
IGLESIAS G., Ana e BALLARÍN D., Pilar (2013). El "mito" del éxito escolar de las niñas. Servizo de Publicacións U. Vigo, Santiago e Coruña

RECURSOS WEB: http://fiadeirasceesg.blogaliza.org/; http://www.mujeresenred.net/ Blog De Autonomia e Igualdad en Infolibre; El tornillo, el espacio feminista de La Tuerka ; www.nodo50.org/mujeresred Sin Género de Dudas www.singenerodedudas.com Ministerio de Igualdad. www.migualdad.es Emakunde (Instituto Vasco de la Mujer) www.emakunde.es/indice_c.htm Instituto Andaluz de la Mujer www.juntadeandalucia.es/institutodelamujer/entrada.htm Consejo Económico e Social www.ces.es Área de Género de la Organización Internacional del Trabajo (OIT) www.ilo.org/public/spanish/gender.htm Lobby Europeo de Mujeres www.womwnlobby.org/index.2.htm UNIFEM. Fondo de Desarrollo para las Mujeres de las Naciones Unidas www.unifem.org/ Unidad de Igualdad de Oportunidades entre mujeres y hombres de la Comisión Europea www.ec.europa.eu/atoz_en.htm;  Catálogo de vídeos del Instituto de la Mujer. Ministerio de Igualdad.

LEXISLACIÓN BÁSICA: Lei Orgánica para a mellora da calidade educativa (2014). Lei Orgánica 3/2007, de 22 de marzo,para a igualdade efectiva de mulleres e homes Lei 11/2007, do 27 de xullo, galega para a prevención e o tratamento integral da violencia de xénero. Lei 2/2007, do 28 de marzo, do traballo en igualdade das mulleres de Galicia. Lei Orgáncia 3/2007, de 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes. Lei Orgánica de Medidas de Protección Integral contra a Violencia de Xénero (2004)

PLANS ESTRATÉXICOS Plan estratéxico de Igualdade de Oportunidades, 2014-2016. Ministerio de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade. I Plan de Igualdade entre mulleres e homes da UDC, 2013-2017

LITERATURA: Éduard Louis, Carmen Alborch, Gemma Lienas, María Rey Móndez, Marcela Serrano, Adela Turín, Nela Bosnia, Virgina Woolf. Colección As Letras das Mulleres. Servizo Galego de Igualdade (Xunta de Galicia) e Sotelo Blanco.

 CINE “Las horas”. Stephen Daldry “Billy Elliot”. Stephen Daldry “Te doy mis ojos” Icíar Bollaín “Solo mía”. Javier Balaguer “Las hermanas de la Magdalena”. Peter Mullan.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes