Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Social
 Asignaturas
  Psicoxerontoloxía
   Contidos
Temas Subtemas
1. Retos psicosociais do envellecemento. A xubilación 1.1. O envellecemento demográfico.
1.2. Consecuencias do envellecemento demográfico.
1.3. A xubilación.
1.4. A preparación para a xubilación.
2. Funcionamento cognitivo nas persoas maiores. 2.1. A explicación do envellecemento: o modelo da competencia vs. o modelo do declive.
2.2. Cambios bio-psico-sociais no envellecemento.
2.3. Os procesos cognitivos no envellecemento: A atención e a intelixencia.
2.4. Os procesos cognitivos no envellecemento: A memoria.
2.5. Factores sociais e afectivo-motivacionais na vellez.
2.6. Variables moduladoras do desenvolvemento cognitivo nas persoas maiores.
2.7. O envellecemento satisfactorio
3. A dependencia 3.1. Introdución.
3.2. Autonomía: Autonomía funcional e Autonomía persoal
3.3. Autodeterminación
3.3.1. A autodeterminación nas persoas con discapacidade ou dependencia
3.4. A Discapacidade
3.5. A Dependencia
3.5.1. Factores antecedentes da Dependencia
3.5.2. Avaliación da Dependencia
3.5.2.1. A Avaliación das competencias funcionais
3.5.2.2. A Dependencia e a súa valoración ao longo destes anos.
3.6. A Familia como condicionante sociodemográfico que afecta á Dependencia.
4. A Demencia 4.1. Introdución.
4.2. Caracterización da demencia.
4.3. Dimensións afectadas:
4.3.1. Déficits cognitivos.
4.3.2. Déficits sociais.
4.3.3. Déficits afectivo-motivacionais.
4.3.4. Trastornos de comportamento.
4.4. A Avaliación Psicolóxica da demencia
4.4.1. A avaliación psicolóxica das persoas maiores.
4.4.2. Avaliación psicolóxica da demencia.
4.4.2.1. Avaliación do funcionamento cognitivo
4.4.2.2. A avaliación da memoria
5. Intervención psicolóxica nas persoas maiores con dependencia 5.1. A Estimulación cognitiva
5.2. Características fundamentais dos programas de Estimulación Cognitiva
5.3. Estratexias e técnicas psicolóxicas utilizadas na Estimulación Cognitiva
5.3.1. Técnicas de apoio á aprendizaxe
5.3.2. Técnicas para favorecer a comunicación
6. O coidado das persoas maiores con dependencia: O cuidador non profesional. 6.1. Introdución. Por que prestamos axuda aos nosos familiares?
6.2. Características do coidador non profesional.
6.2.1. Diferencias no perfil dos coidadores
6.3. Que supón para a familia o coidado dunha persoa maior con dependencia ?
6.4. Que supón para o coidador principal o coidado dunha persoa maior con dependencia?
6.4.1. Sobrecarga do coidador principal
6.4.2. Consecuencias psicolóxicas e sociais da sobrecarga do coidador principal
6.5. Avaliación e Intervención psicolóxica no cuidador non profesional.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes